Instrumentişii Orchestrei simfonice a Filarmonicii „George Enescu” se prezintă
https://www.ziarulmetropolis.ro/instrumentisii-orchestrei-simfonice-a-filarmonicii-george-enescu-se-prezinta/

Sâmbătă, 30 mai, de la ora 19.00, la Ateneul Român are loc un recital cameral, cu Natalia Pancec la vioară şi Simona Strungaru la pian. 

Un articol de Liliana Matei|28 mai 2015

Natalia Pancec (foto sus) este un instrumentis talentat şi pasionat, membru al Orchestrei simfonice a Filarmonicii „George Enescu”. În paralel cu această activitatea, Natalia Pancec este un foarte bun partener de muzică de cameră şi a susţinut recitaluri găzduite de Sala Radio, Sala “George Enescu” a Universităţii Naţionale de Muzică Bucureşti, Sala Dalles, dar mai cu seamă de cele două săli ale Ateneului Român – cu cvartetul “Noblesse”, cu ansamblul “devotioModerna”, în compania pianistei Verona Maier şi a chitaristului Maxim Belciug.

Împreună cu pianista Taeko Ishinabe (Japonia) şi a violoncelistul Bogdan Popa, a participat la festivaluri în România (Sighişoara, Bucureşti), Germania şi Franţa (Festivalul Tineretului European, Paris). Natalia Pancec a evoluat şi ca solistă în concerte ale mai multor orchestre filarmonice din ţară (Sibiu, Bacău, Galati) În 2010 a obţinut titlul de doctor în muzică în urma susţinerii tezei “Probleme de interpretare în literatura muzicală pentru vioară solo” (sub îndrumarea prof. Univ. Dr. Nicolae Brînduş).

Simona Strungaru este pianistă, dirjor de orchestră, orchestrator și compozitor de muzică de film. În calitate de solist a susţinut concerte cu Orchestra de Cameră a Radiodifuziunii Române, “De Haagse Instrumentalisten” din Haga/ Olanda, orchestrele filarmonicilor din Bacău, Ploieşti, Botoşani, Constanţa. Ca dirijor şi orchestrator, Simona Strungaru abordează stiluri muzicale variate. A dirijat premiera mondială a operei S.A.L.O. (Standard American Lexicographical Opera) de Michael Karr în 2010, într-o producţie a “Prime Foundation” şi Grand Theater Groningen, din Groningen/ Olanda. În 2014 a semnat coloana sonoră a filmului “Fantana Fermecata” regizat de Andrei Enoiu, partitura fiind interpretată de “Green Orchestra”. În 2013 a orchestrat muzica trupei Cobzality şi a dirijat Fiarmonica Banatul din Timisoara intr-o colaborare excepţională Cobzality simfonic. A dirijat Modern Jazz Balkan în varianta simfonică la Blue Note Hall din Amsterdam.
Simona Strungaru este o pasionată a muzicii de cameră, evoluând în diferite formule instrumentale şi abordând un repertoriu vast.

Programul concertului

César Franck
Sonata pentru vioară şi pian în la major
Franz Schubert
Sonatina nr. 1 pentru pian şi vioară în re major, op. 137
Serghei Prokofiev
Sonata nr. 1 pentru vioară şi pian

INFO

Biletele se pot procura de la Casa de Bilete a Ateneului Român.
Program:Luni – Vineri 12:00 – 19:00
Telefon: 021.315.68.75
Pentru rezervari accesati site-ul www.fge.org.ro

30
/11
/21

Opera Națională București prezintă pe 1 decembrie, ora 18:30, în Foaierul Galben spectacolul dedicat Zilei Naționale a României. În programul serii se vor regăsi un recital de piese românești în interpretarea soliștilor acompaniați de pian și „Dixtuorul pentru suflători în re major op. 14” de George Enescu în interpretarea ansamblului de suflători al Operei Naționale București, sub bagheta dirijorului Tiberiu Soare. Conceptul regizoral poartă semnătura Claudiei Machedon.

29
/11
/21

„Muzică clasică așa cum nu ați mai ascultat până acum, dedicată sută la sută regelui instrumentelor: pianul, în toate ipostazele sale, de la clasic, la modern și jazz” – este invitația pe care Festivalul Hoinar 2021 o lansează publicului între 2 și 14 decembrie, la Brașov și la București.

23
/11
/21

Primul concert de jazz pe scena Sălii Radio în această stagiune (2021-2022) este un eveniment special, pe care nu îl puteți rata! Joi, 25 noiembrie, de la ora 19.00, LUIZA ZAN – una dintre cele mai apreciate voci feminine din jazz-ul românesc la ora actuală – va cânta alături de BIG BAND-UL RADIO, dirijat de IONEL TUDOR.

10
/11
/21

Cel de-al cincilea concert al „Serilor de chitară 2021” îl aduce în premieră la Bucureşti pe unul dintre cei mai interesanţi chitarişti ai tinerei generaţii, italianul Andrea de Vitis, muzician care impresionează prin forţa expresivă, dublată de o cunoaştere apropiată de perfecţiune a resurselor tehnice ale instrumentului.