Ioan Gyuri Pascu: Politicienii dau dovadă de orice în afară de respect şi civilizaţie
https://www.ziarulmetropolis.ro/ioan-gyuri-pascu-oamenii-nu-au-puterea-exemplului-din-partea-mediei-de-a-fi-civilizat/

Artistul Ioan Gyuri Pascu a povestit pentru rubrica „Cu respect”, a emisiunii Bonton, de la Digi24 despre speranţe, modelele pe care le-a avut, dar şi despre familie. Emisiunea va fi difuzată duminică la ora 17.30.

Un articol de Andrada Văsii|30 martie 2013

Ioan Gyuri Pascu este un artist care şi-a respectat întotdeauna publicul, fanii, profesia şi asta pentru că, după cum povesteşte chiar el în emisiunea Bonton, de la Digi24, aşa a învăţat acasă, cu aceste valori a pornit la drum, încă din copilărie.

Nu este însă adeptul unei politeţi forţate, exagerate care nu ar avea alt efect decât să înstrăineze oamenii, să îi facă falşi:

Nu sunt un om al etichetelor şi nu mi-a plăcut niciodată nici să fiu în etichete, nici să mi se pună etichete, nici să pun etichete, nici măcar în domeniul politeţii, pentru că în capul meu politeţea de multe ori este şi o chestie protectoare şi care depărtează oamenii. Sunt oameni care folosesc politeţea pentru a te ţine la distanţă şi alteori este apanajul snobismului.

Modelele lui Ioan Gyuri Pascu

Ca fiecare dintre noi, şi Ioan Gyuri Pascu a avut modele de bună-cuviinţă, toate venite din rândul familiei sale:

În familie şi la şcoală la mine, modelele erau foarte clare. Bunica mea era un model şi totdeauna îmi spunea: „pentru omenie nu-ţi trebuie şcoală”. Îmi spunea să respecţi omul şi să nu te uiţi la naţionalitate sau la alte aspecte ale lui, ci numai omul din el. Mai spunea: câte limbi ştii, atâţia oameni eşti, ca să mergi să bucuri pe cineva care nu cunoaşte limba ta şi vorbeşti câteva cuvinte pe limba lui. Aşa că eu am fost înconjurat de asemenea oameni.

Despre mass media

Dar ce îl deranjează cel mai mult pe artistul Ioan Gyuri Pascu vine exact din sfera în care îşi desfăşoară înclusiv el, în cea mai mare parte a timpului, activitatea- mass media:

Mass media şi presa sunt primele exemple pentru cineva cum să nu fie civilizat, cum să nu aibă respect pentru cineva. Şi aici mă refer la o majoritate covârşitoare din media, că dacă ar fi numai 10 % sau 20% tabloid, ca în Anglia sau  Germania, ar fi o chestie tolerată, ca şi în întreaga societate. Dar oamenii nu au puterea exemplului din partea mediei de a fi civilizat. Media pe primul loc şi pe locul doi parlamentul, politica, politicienii, care dau dovadă de orice în afară de respect şi civilizaţie.

Speranțele lui Ioan Gyuri Pascu

Şi totuşi, Ioan Gyuri Pascu nu şi-a pierdut speranţa într-o Românie civilizată, cel puţin atâta vreme cât lucruri frumoase i se mai întâmplă, ca acela pe care l-a povestit reporterului Bonton:

…Chiar acum câteva zile am mers cu taxiul şi era un domn care asculta România muzical şi care era şofer de taxi şi mi-a vorbit foarte frumos. Era figurant la Opera română. A fost o plăcere să discut cu el, să se poarte civilizat, să ajung foarte în regulă şi într-o stare foarte bună la locul în care mergeam.

Şi, dincolo de aceste întâmplări frumoase, iubeşte la ţara sa acele lucruri care nu s-au alterat încă – respectul oamenilor de la ţară pentru semenii lor, ospitalitatea şi căldura lor:

Dar îmi place mult la români această ospitalitate, respectul oamenilor de la ţară pentru oricine întâlnesc, faptul că ei se salută cu toţii şi de 5 ori pe zi… şi de multe ori eu chiar şi în Bucureşti dacă văd că trece un om aşa şi se uită la mine, eu îi zâmbesc şi îi spun „Bună ziua” pentru că mi se pare că m-ar cunoaşte. Poate e un defect de-al meu că am trăit într-u oraş foarte mic, de 15.000 de locuitori, unde toată lumea se salută.

Multe alte poveşti despre România civilizată a artistului Ioan Gyuri Pascu, duminică, ora 17.30, la Bonton.

 

02
/06
/21

În seara zilei de duminică, 6 iunie, la ora 19, flautista Miruna Didu, violonista Corina Mitroi, violista Iulia Goiana și violoncelistul Eugen Bogdan Popa, toți instrumentiști din Orchestra simfonică a Filarmonicii „George Enescu” din București, propun iubitorilor muzicii de cameră un program integral Mozart.

31
/05
/21

După câteva luni în care, din motive pandemice, toate evenimentele stagiunii au fost transmise live de la Sala Radio – pe calea undelor sau online – publicul va reveni fizic în sală! Primul concert în care spectatorii se vor bucura de reîntâlnirea „vie” cu muzica și, reciproc, artiștii vor retrăi emoția interacțiunii cu publicul, se va derula vineri, 4 iunie (ora 19.00).

31
/05
/21

Filarmonica „George Enescu” anunță că luni, 31 mai, de la ora 12.00, se vor pune în vânzare biletele pentru concertul simfonic cu public de joi, 10 și vineri, 11 iunie 2021, în care Orchestra simfonică a Filarmonicii „George Enescu” va fi condusă de Gabriel Bebeșelea, dirijorul său principal din stagiunea 2020/21. Programul concertului din 10 și 11 iunie are la bază un concept unitar, fiind alcătuit din selecțiuni din muzica originală compusă de Jean-Baptiste Lully pentru piesa "Burghezul gentilom" de Molière și din Suita "Burghezul gentilom" de Richard Strauss.

28
/05
/21

Cum a arătat copilăria pentru trei dintre cei mai cunoscuți artiști rock din toate timpurile – Bruce Springsteen, Freddie Mercury și Keith Richards?

20
/05
/21

S-au pus în vânzare, online și la casa de bilete din incinta Ateneului Român, biletele pentru următorul concert din Stagiunea de marți seara. În 25 mai, la ora 19, publicul meloman este invitat în Sala mică a Ateneului Român ( la capacitatea de 50%) pentru un recital cameral susținut de Valentin Dimitrie Simion, un tânăr dar foarte merituos violoncelist român.

20
/05
/21

Valentin Șerban a câștigat marele premiu al secțiunii de vioară la Concursul Internațional George Enescu, după o finală care a ridicat publicul în picioare și în care a interpretat Concertul în re minor pentru vioară și orchestră op. 47 de Sibelius, miercuri, 19 mai, la Ateneul Român. Pe locul al doilea s-a situat Jaewon Wee din Coreea de Sud, iar locul al treilea i-a revenit lui Tassilo Probst din Germania.

17
/05
/21

Jaemin Han a câștigat marele premiu al secțiunii de violoncel la Concursul Internațional George Enescu, după o finală în care a interpretat Concertul nr. 1 în mi bemol major pentru violoncel și orchestră op. 107 de Shostakovich, sâmbătă, 15 mai, la Ateneul Român. Pe locul al doilea s-a situat Sebastian Fritsch din Germania, iar locul al treilea i-a revenit lui Ștefan Cazacu din România.