Ioan Holender participă la cea de-a doua conferinţă organizată de Institutul ASPEN
https://www.ziarulmetropolis.ro/ioan-holender-participa-la-cea-de-a-doua-conferinta-organizata-de-institutul-aspen/

Ioan Holender, directorul artistic al Festivalului Internaţional ,,George Enescu”, participă la cea de-a doua conferinţă despre cultură şi identitate, organizată de Institutul ASPEN România.

Un articol de Andrada Văsii|11 septembrie 2013

Ioan Holender, directorul artistic al Festivalului Internațional ,,George Enescu”,  participă la cea de-a doua conferinţă despre cultură şi identitate, organizată de Institutul ASPEN România.

Institutul ASPEN România este o organizaţie apolitică dedicată promovării dialogului, leadershipului și dezvoltării economice, în colaborare cu Festivalul ,,George Enescu”, Institutul Cultural Român, Biblioteca Central Universitară, Fundaţia Universitară Carol I şi OMA Vision, în seria ,,Festivalul Ideilor”.

Conferinţa la care va participa și Ioan Holender va avea loc astăzi, începând cu ora 15.00, la Ateneul Român.

Evenimentul este parte a conceptului Bucureștiul Creativ, o adevărată olimpiadă culturală care se desfășoară în paralel cu Festivalul ,,George Enescu”, reunește expoziții de artă urbană, dezbateri și happening-uri și își propune transformarea spațiului public prin valoare și creativitate.

Ioan Holender – o existență dedicată frumosului

Ioan Holender este Directorul Artistic al Festivalului ,,George Enescu” din anul 2003. A fost cel mai longeviv director la Openei de Stat din Viena și este membru de onoare al acesteia și al Vienna Volksoper. A primit medalia de aur ,,Franz Schalk: de către Orchestra Filarmonicii din Viena precum și titlul de cetățean de onoare al Timișoarei.

Ioan Holender este consilier al Metropolitan Opera New York și Spring Festival Tokyo și director artistic al Festivalului George Enescu. Este, de asemenea, lector al Universității din Viena și an Danube University Krems, și juriu al mai multor competiții internaționale de muzică.

Ioan Holender

Ioan Holender la conferința de deschidere a Festivalului Internațional ,,George Enescu”.

Scopul evenimentelor din seria „Festivalul Ideilor” – la care va participa Ioan Holender- este să creeze un spaţiu de întâlnire interdisciplinar, inclusiv şi interogativ care să valorizeze contribuţii şi experienţe individuale şi să le pună în dezbatere.

Un festival de anvergură

Participanții la eveniment vor fi atât reprezentanți ai mediul de afaceri, personalităţi culturale, reprezentanți ai societății civile cât şi reprezentanţi ai presei culturale şi artistice, inclusiv membri ai Institutului Aspen şi participanţi în programele de leadership Aspen.

Temele dezbătute în cadrul acestui eveniment vor fi legate de importanţa festivalurilor de mare anvergura pentru dezvoltarea culturală, socială, economică şi urbană a comunităţilor, oraşelor şi ţărilor în care se desfăşoară precum şi modurile în care arta şi cultura, din ţară şi din străinătate, pot servi ca piloni ai identităţii/noii identităţi româneşti şi europene.

De-a lungul anilor, România a oferit patrimoniului universal un număr semnificativ de artişti ce şi-au exprimat talentul atât in România cât şi locuind în alte ţări. Pentru a integra moştenirea diasporei în identitatea oricărei ţări este necesară asumarea acesteia şi discutând despre poveşti de succes individuale încercăm să atingem şi chestiunile semnificative care ajută la construcţia unei identităţi naţionale.

Foto credit: Festivalul Internațional ,,George Enescu”

 

15
/02
/22

Joi, 17 și vineri, 18 februarie 2022, Orchestra simfonică a Filarmonicii „George Enescu”, condusă de dirijorul britanic Alexander Walker, prezintă publicului Nocturna în si major pentru orchestră de coarde , op.40 de Antonín Dvořák, Rapsodiile pentru vioară şi orchestră nr. 1 și 2 de Béla Bartók, cu violonistul Mircea Călin în ipostaza solistică, și Simfonia nr. 7, în la major, op. 92 de Ludwig van Beethoven.

14
/02
/22

Câștigător al ultimei ediții a Concursului Internațional „George Enescu” (2021), violonistul VALENTIN ȘERBAN este un artist care atrage atenția în peisajul cultural românesc. Membru al cunoscutei orchestre Les Dissonances din Paris și concertmaestru invitat al Orchestrei Române de Tineret, Valentin Șerban a fost protagonistul proiectului inovator „Eyes Wide Shut”: 60 de minute de recital solo, cu piese semnate de mari compozitori ca Bach, Paganini sau Enescu, interpretate în întuneric complet.

14
/02
/22

Cu un sunet senzual, amplu și catifelat, ușurință aristocratică în interpretare și grație, Marc Coppey se înscrie în marea tradiție a violonceliștilor francezi. Însoțit de violoncelul său, Goffriller, din 1711, Marc Coppey va fi prezent săptămâna această în România, pentru a susține două concerte, pe scenele filarmonicilor din București și Sibiu.

10
/02
/22

Sala Mare de spectacole a Operei Naționale București este gazda spectacolului de foaier „Mozart și Salieri”, spectacolelor de operă „Madama Butterfly” de Puccini, „Evgheni Oneghin” de Ceaikovski, „Nunta lui Figaro” de Mozart, spectacolului coupé de dans contemporan „Tango. Radio & Juliet” de Edward Clug și a spectacolului de balet „Frumoasa din Pădurea Adormită” de Ceaikovski, toate făcând parte din repertoriul actual.

10
/02
/22

Peste 60 de artiști internaționali din 13 țări sosesc la Iași în perioada 13 - 19 februarie, în cadrul celei de-a treia ediții a Classix Festival. 8 concerte de muzică clasică, 10 cursuri de măiestrie, o expoziție de ilustrații, o dezbatere, o prelegere și 7 proiecții de film își așteaptă exploratorii aventurii clasice contemporane.

08
/02
/22

Dirijorul Daniel Jinga va evolua în seara de 10 februarie la pupitrul Filarmonicii din Arad, cu un program de muzică românească de secol XIX, cuprinzând partituri de tinereţe semnate în 1867 şi 1876 de compozitorul George Stephănescu, cel care stă la baza întemeierii Operei Naţionale din Bucureşti, prin faptul că în 1885 constituia Compania Opera Română, ce își desfășura pe atunci spectacolele pe scena Teatrului Național.

08
/02
/22

#newTogether, documentarul realizat de Forumul Cultural Austriac București, ajunge la Iași în cadrul Classix Festival. Proiecția în prezența invitaților Dan Lungu (scriitor) și Andrei Popov (Director Adjunct Forumul Cultural Austriac) va avea loc luni, 14 februarie 2022, orele 17:00, în sala de conferințe a Casei Muzeelor Iași din Str. Vasile Alecsandri nr 6.

07
/02
/22

Opera Națională București prezintă vineri, 11 februarie, ora 18:30, spectacolul de operă „La Bohème” de Giacomo Puccini, capodoperă a verismului care, de peste 125 de ani, impresionează și entuziasmează publicul din toate generațiile de melomani. Este una dintre cele mai reprezentative opere în care este cântată sublim viața tinerilor și atmosfera spiritului lor juvenil.

07
/02
/22

Vineri, 11 februarie 2022 (de la 19.00), la Sala Radio, SEARA BEETHOVEN se va desfășura sub bagheta dirijorului german CHRISTOPH  KÖNIG, care a urmat studii de perfecționare sub tutela unor celebri muzicieni, ca Sergiu Celibidache și Sir Colin Davis. Începând din stagiunea 2023 – 2024, Christoph König va prelua conducerea orchestrei simfonice a radioteleviziunii spaniole.

07
/02
/22

Joi, 10 și vineri,11 februarie 2022, Orchestra simfonică a Filarmonicii „George Enescu”, condusă de dirijorul italian Gian Luigi Zampieri, va prezenta un program cu două lucrări de referință: Concertul în la major pentru clarinet şi orchestră, KV622 de Wolfgang Amadeus Mozart, cu clarinetistul Emil Vișinescu în ipostaza de solist, și Simfonia nr. 1, în do minor, op. 11 de Felix Mendelssohn. Concertele se vor desfășura de la ora 19.00, în Sala mare a Ateneului Român, în condițiile respectării restricțiilor pandemice. 

26
/01
/22

Piano STAR - Programul de excelență destinat tinerilor pianiști din segmentul preuniversitar a organizat sâmbătă, 22 ianuarie 2022, Festivalul Piano STAR, un maraton al repertoriilor studiate în întregul proiect, după 4 module de perfecționare tehnică și interpretativă, susținute de profesori de pian din importante academii de muzică din Europa.

18
/01
/22

Situația globală din ultimii (deja) doi ani și mai ales de anul trecut a adus sau accelerat câteva trenduri interesante în producția, prezentarea și consumul de muzică clasică, în opțiunile publicului și modul în care artiștii și organizatorii de evenimente au adus muzica spre audiențe tot mai largi.