Ioana Flora, „o actriţă intensă”
https://www.ziarulmetropolis.ro/ioana-flora-o-actrita-intensa/

Ioana Flora a primit Premiul pentru interpretare feminină din partea Uniunii Cineaştilor din România, pentru rolul Tania din Déjà Vu (2013), producţie independentă în regia lui Dan Chişu.

Un articol de Petre Ivan|9 mai 2014

Ioana Flora este o actriţă intensă, care consumă din ea în timp ce joacă, şi instinctivă – simte mereu nuanţa cu o precizie uluitoare. Poate să ducă în spate un film întreg, cum a fost cazul cu Déjà Vu”, a spus despre ea Cristian Tudor Popescu, membru al juriului Uniunii Cineaștilor din România.

La rândul său, academicianul Răzvan Theodorescu, Președintele juriului, a declarat:„Ioana Flora a luat un premiu extrem de important, cel pentru cea mai bună interpretare feminină.

Cu atât mai important este faptul că a fost în competiție cu două cunoscute actrițe – Luminița Gheorghiu, eroina ultimelor luni și a ultimilor ani, și Ana Ularu. Este un merit deosebit faptul că întregul juriu s-a orientat către Ioana Flora.”

Gala Premiilor Uniunii Cineaștilor din România (UCIN) reprezintă aprecierea juriului desemnat de UCIN pentru cele mai importante realizări cinematografice şi de televiziune ale anului precedent.

Ioana Flora. Biografie

Actriță de film, teatru și televiziune, Ioana Flora a debutat într-unul dintre rolurile principale din Marfa și banii (regia: Cristi Puiu), alături de Dragoș Bucur și Alexandru Papadopol, primul lungmetraj din cinematografia românească actuală selectat de Festivalul Internațional de Film de la Cannes, în 2001, Ioana Flora în cadrul prestigiosului program Quinzaine des Réalisateurs.

Au urmat Pescuit sportiv (regia: Adrian Sitaru, 2007) – film pentru care Ioana avea să primească Premiul pentru Cea mai bună actriță, la Festivalul de la Salonic – Periferic (2009), în regia lui Bogdan George Apetri (Premiul Gopo pentru Cea mai bună actriță într-un rol secundar și Premiul Pro Cinema) şi Domestic, de Adrian Sitaru.

Ioana Flora este, de asemenea, unul dintre cei 20 de actori selecționați în 2012 la Berlinale, la Talent Actors Stage, din peste 4300 de candidaţi.

În teatru, a debutat la Piatra Neamț, în regia lui Vlad Mugur.

În prezent poate fi văzută la Odeon, Godot Café-Teatru și teatre de stat, independente sau în spații neconvenționale pentru piese de teatru din București și din țară.

Foto cu Ioana Flora – Christian Schwarzenberg şi Iulia Alexandra Voicu

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.