Ion Besoiu nu a colaborat cu Securitatea. Decizia ICCJ este irevocabilă.
https://www.ziarulmetropolis.ro/ion-besoiu-nu-a-colaborat-cu-securitatea-decizia-iccj-este-irevocabila/

Actorul Ion Besoiu nu a fost colaborator al Securităţii, a decis Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ICCJ), care a respins, ca nefondat, recursul CNSAS împotriva unei sentinţe civile din noiembrie 2012 a Curţii de Apel Bucureşti.

Un articol de Petre Ivan|27 iunie 2014

La 13 noiembrie 2012, Curtea de Apel Bucureşti a respins acţiunea prin care Consiliul Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii (CNSAS) cerea constatarea calităţii de colaborator al Securităţii în cazul lui Ion Besoiu. Hotărârea Curţii de Apel a fost atacată la instanţa supremă.

CNSAS a mai avut pe rolul instanţei o cerere de constatarea a calităţii de colaborator pe numele lui Ion Besoiu, introdusă în noiembrie 2011. Şi respectiva acţiune a fost respinsă de Curtea de Apel Bucureşti, pe motiv că este inadmisibilă, întrucât nu sunt îndeplinite condiţiile pentru verificarea actorului, notează Mediafax.

Ion Besoiu, în vârstă de 83 de ani, este unul dintre cei mai cunoscuţi actori români, cu zeci de roluri în filme şi seriale TV, între care „Haiducii”, „Răscoala”, „Ion, blestemul pământului, blestemul iubirii”, „Lumini şi umbre”, „Toate pânzele sus”, dar şi pe scena de teatru. Besoiu a fost director al Teatrului Bulandra din Bucureşti, timp de 12 ani.

Foto cu Ion Besoiu – Cinemagia

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!

23
/01
/24

Miercuri, 24 ianuarie, ziua în care Unirea Principatelor Române este celebrată la nivel național prin numeroase festivități și manifestări culturale, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București oferă publicului oportunitatea de a descoperi tainele limbajului universal al artei prin intermediul expoziției momentului, „Universul lui Salvador Dalí”, deschisă la Hanul Gabroveni din centrul Capitalei.

22
/01
/24

Teatrul Național „I.L. Caragiale” București își începe anul în Sala Mare, cu „Opera de trei parale” de Bertolt Brecht, această ars poetica și demonstrație practică a teatrului epic, acest punct de cotitură teatral, tablă de șah cu toți pionii murdari, busolă morală fără ac, și matrioșkă a răului.