James Cameron şi-a lansat documentarul 3D, la New York
https://www.ziarulmetropolis.ro/james-cameron-si-a-lansat-documentarul-3d-la-new-york/

Regizorul James Cameron a prezentat la New York documentarul „Deepsea Challenge”, un film despre scufundarea cineastului în Oceanul Pacific, care i-a permis acestuia să devină primul om din lume care a explorat de unul singur locul cu cea mai mare adâncime din scoarţa terestră, Groapa Marianelor.

Un articol de Petre Ivan|6 august 2014

„Sunt un om curios şi am nevoie să merg să văd lucrurile cu ochii mei”, a declarat cineastul James Cameron (59 de ani), înainte de proiecţia documentarului său 3D.

Aventura sa în submarin l-a dus pe regizorul canadian în martie 2012 la o adâncime de 10.898 de metri în Groapa Marianelor din Oceanul Pacific, locul cu cea mai mare adâncime din scoarţa terestră, aflat la sud de insula americană Guam.

Filmul prezintă toate etapele de pregătire a acelei expediţii: de la visul din copilărie al lui James Cameron la construirea submarinului şi până la expediţia propriu-zisă.

Acel submarin cu o lungime de opt metri, denumit Deepsea Challenger, era înzestrat cu o cameră de filmat 3D şi cu proiectoare puternice, capabile să lumineze fundul oceanic, unde razele de lumină nu ajung niciodată.

Atunci când a ajuns în punctul numit Challenger Deep, locul cu cea mai mare adâncime din Groapa Marianelor, regizorul canadian a exclamat, în faţa acelui peisaj dezolant: „E incredibil, ai crede că eşti pe Lună!”.

Documentarul lui James Cameron, ce are o durată de 90 de minute, a fost realizat în colaborare cu National Geographic şi va intra vineri în cinematografele din Statele Unite.

Regizorul canadian James Cameron este considerat un expert în domeniul filmărilor care folosesc tehnologii revoluţionare.

Lungmetrajele „Avatar” şi Titanic”, regizate de Cameron, sunt filmele cu cele mai mari încasări din istoria cinematografiei – 2,78 miliarde de dolari, respectiv 1,84 miliarde de dolari.

Foto cu James Cameron – cinemagia

19
/12
/22

Filmul de acțiune „Vulturul de Fier II/ Iron Eagle II”, regizat de Sidney J. Furie, va fi difuzat de Warner TV în prima lună a anului viitor. Lungmetrajul va putea fi urmărit la Warner TV pe 27 ianuarie, de la ora 21:00.

19
/12
/22

Bucurie, linişte în suflet, pace, colinde, daruri şi oameni dragi. Mai presus de toate, oameni dragi. Astfel ne dorim cu toţii să întâmpinăm Naşterea Domnului. Cel mai frumos Crăciun e întotdeauna petrecut împreună, în atmosfera caldă de acasă. De acest Crăciun, TVR 1 ne arată că şi cei mai Izolaţi în România au Oameni alături în zi de sărbătoare; că putem fi „diferiţi şi totuşi asumaţi întru Hristos" – ortodocşi şi catolici, în Bucuria credinţei; că generaţii diferite de artişti trăiesc, O dată-n viaţă, emoţia unor întâlniri inedite.

14
/12
/22

O carte fundamentală de teorie a filmului, "Ce este cinematograful?", de André Bazin, a apărut în sfârşit integral în limba română, într-un parteneriat între editurile Polirom şi UNATC Press şi sub coordonarea criticului şi profesorului Andrei Gorzo. O lectură obligatorie.

29
/11
/22

Cinematografia română se pregăteşte să celebreze în 2023 o sută de ani de la naşterea lui Ion Popescu Gopo, printr-o serie de retrospective cu filmele celebrului cineast, prin expoziţii cu desenele şi afişele operelor sale şi prin lansări de carte.

28
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Sunt mari cineaşti la ale căror filme te uiţi pentru a vedea cu ce vin nou şi cum se reinventează (sau dacă reuşesc asta). Şi sunt mari cineaşti care nu mai au nimic de demonstrat şi pe ale căror noi filme le cauţi pentru a regăsi un stil şi un univers artistic care îţi sunt familiare şi în care ştii că te vei simţi confortabil.

15
/11
/22

Ambasada Republicii Cuba în România și Institutul Cervantes din București organizează „Zilele culturii cubaneze la București”, în perioada 21-25 noiembrie.

09
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Cineastul suedez Ruben Östlund a râs dintotdeauna de ridicolul şi prostia oamenilor, pornind de la compatrioţii săi şi mai ales de la cei din clasele de sus. În “Triangle of Sadness” (2022), filmul care i-a adus în acest an un al doilea Palme d`Or la Cannes, satira e împinsă la extrem.