La Timișoara, FEST-FDR2019 este în plină desfășurare
https://www.ziarulmetropolis.ro/la-timisoara-fest-fdr2019-este-in-plina-desfasurare/

Joi, 7 noiembrie, de la ora 18, în Sala Mare a Teatrului Naţional din Timişoara, FEST-FDR prezintă „Medea’s boys”, o producţie Teatrul Apollo 111, un spectacol necesar pentru o societate în care discriminarea de gen a dominat întotdeauna viaţa, în toate aspectele ei.

Un articol de Liliana Matei|8 noiembrie 2019

Medea’s boys, pe un text de Ionuț Sociu și fragmente din Medeea de Euripide, în regia lui Andrei Măjeri, demontează legenda Argonauților și, plecând de la acest pretext / context cultural, aduce în discuție, cu mult umor și egală luciditate, vulnerabilitățile bărbaților, machismul, patriarhatul și misoginismul.

De la ora 20, la Sala 2, publicul are ocazia unei întâlniri cu unul dintre marile texte ale lumii, un titlu care nu mai are nevoie de nici o prezentare: Cântăreața cheală de Eugène Ionesco, în regia unui tânăr și talentat regizor, câștigător al premiului UNITER, Radu Iacoban. Spectacolul este o producție a Teatrului „Maria Filotti” din Brăila.

Ziua de joi se încheie cu spectacolul În numele Tatălui de Robert Bălan, a cărui reprezentație este programată la ora 21, în Studio „Uțu Strugari”. Spectacolul, produs de Asociația Art No More din București, atinge un subiect acut în societatea românească. După cum afirmă realizatorii, „A vorbi despre religie și identitate religioasă într-un moment în care a fi religios echivalează cu a susține public o agendă politică cel puțin controversată este un act de curaj. A împacheta confesiunile și opiniile și amintirile unei vieți religioase intense și active, cu bune și cu rele, într-un spectacol de teatru este atât un prilej de asumare a religiei ca dimensiune esențială a vieții private, cât și un start al dialogului.”

Vineri, 8 noiembrie, publicul FEST-FDR se reîntâlnește cu trupa Teatrului Național din Timișoara, care intră în festival cu două spectacole. Astfel, de la ora 20, la Sala 2 are loc reprezentația spectacolului Timișoara. Capăt de linie de Peca Ștefan, regia Ana Mărgineanu. Timișoara. Capăt de linie propune o aventură fascinantă, stranie și comică prin istorie: transformă poveștile oamenilor care au trăit în Timișoara sau care doar au vizitat-o, într-o pastilă pentru memorie, descifrând – încercând să descifreze – visele și așteptările unor

oameni legați între ei prin fire invizibile, unele genealogice, altele ale hazardului, cele mai multe ale imaginației și legendei.

Tot vineri, de la ora 21, la Studio „Uțu Strugari” are loc reprezentația spectacolului Cercurile

Încrederii de Radu Popescu, în regia Mihaelei Lichiardopol, un spectacol despre maturizare, nu doar a unor tineri puși în fața unor alegeri prea grele pentru puterile lor, ci, mai cu seamă, maturizarea unei societăți care trebuie să-și protejeze tinerii și să găsească formulele potrivite pentru a-i pregăti exact pentru a face față unor astfel de alegeri.

Biletele pentru spectacolele FEST-FDR se găsesc la Agențiile Teatrului Național: Agenția „Mărășești”, str. Mărășești nr. 2 și Agenția „Sala 2”, în Parcul Civic. Orar: zilnic, orele 11 – 19. Locurile pot fi achiziționate și online, pe www.tntimisoara.com.

31
/10
/23

Montări jucate des cu casa închisă, cunoscuți dramaturgi români contemporani și internaționali, proiecte câștigătoare ale programului StarT. Alchimia suferinței, larghețea sufletului uman, frumusețile și grozăviile lumii noastre, povești cu ecouri largi pentru tineri și adulți – din 3 noiembrie.

30
/10
/23

Tech Rider's Dilemma, un proiect de cercetare care investighează necesitatea unor noi abordări în producția, expunerea, arhivarea și conservarea lucrărilor new media (și nu numai), prezintă din 1 noiembrie în cadrul Rezidența9 (Str. Ion Luca Caragiale 32), de la ora 19:00, o expoziție new media care ilustrează și aduce în discuție fragilitatea lucrărilor bazate pe tehnologie și nevoia unor metodologii de planificare, arhivare și conservare în acest domeniu.

30
/10
/23

Grupul de rock alternativ Heartbreak Cinema a lansat o piesă cu un mesaj puternic, care nu poate trece pe lângă urechile ascultătorilor. Punk-ul nu a fost creat pentru a fi confortabil, iar „Fuckaholic” demonstrează rădăcinile genului, prin expunerea experiențelor negative ale Mariei Teodora și a colaboratoarei Iris Danciu