,,Legenda lui Tarzan” a răsunat în fruntea box office-ului românesc
https://www.ziarulmetropolis.ro/legenda-lui-tarzan-a-rasunat-in-fruntea-box-office-ului-romanesc/

După ce a cucerit jungla, ,,Legenda lui Tarzan” a luat cu asalt şi box office-ul românesc, unde a generat venituri în valoare de 866.631 lei.

Un articol de Liliana Matei|14 iulie 2016

Producţia Warner Bros. Pictures şi Village Roadshow, cu Alexander Skarsgard în rolul legendarului personaj creat de Edgar Rice Burroughs, a fost vizionată în primele sale zile de lansare de 39.283 spectatori, devenind astfel filmul numărul unu în clasamentul încasărilor din acest weekend.

În film mai apar şi laureatul Premiului Oscar Samuel L. Jackson („Pulp Fiction” şi filmele „Căpitanul America”), Margot Robbie („Lupul de pe Wall Street” şi filmul ce va avea premiera în curând „Brigada sinucigaşilor”), nominalizatul la Premiul Oscar Djimon Hounsou („Diamantul sângeriu” şi „Gladiatorul”), câştigătorul Premiului Oscar Jim Broadbent („Iris”) şi de dublu laureatul Premiului Oscar Christoph Waltz („Ticăloşi fără glorie”, „Django dezlănţuit”).


Au trecut mulţi ani de când cel cunoscut ca Tarzan a părăsit jungla africană şi şi-a asumat o nouă identitate ca Lordul Greystoke, John Clayton al III-lea. Trăieşte o viaţă liniştită şi luxoasă alături de soţia lui, Jane (Margot Robbie), în momentul în care este rugat să revină în Congo drept emisar al Parlamentului pentru o tranzacţie comercială. Condus de lăcomie şi dorinţa de răzbunare, căpitanul belgian Leon Rom (Christoph Waltz) pune la cale un complot odios împotriva lui John, fără să ştie ce forţe este pe cale să dezlănţuie.
David Yates (ultimele patru filme „Harry Potter” şi „Animale fantastice şi unde le poţi găsi”, care va avea premiera în curând) a regizat „Legenda lui Tarzan”, după un scenariu de Adam Cozad şi Craig Brewer, inspirat de o poveste de Brewer şi Cozad pornind de la povestirile despre Tarzan ale lui Edgar Rice Burroughs. Legendarul producător Jerry Weintraub („Viaţa mea cu Liberace” şi trilogia „Ocean’s”) a produs filmul împreună cu David Barron (filmele „Harry Potter”, „Cenuşăreasa”), Alan Riche („Lovitură de stânga”) şi Tony Ludwig („Starsky şi Hutch”). Susan Ekins, Nikolas Korda, Keith Goldbertg, David Yates, Mike Richardson şi Bruce Berman au fost producători executivi.

Echipa din spatele camerelor i-a inclus pe directorul de imagine Henry Braham („Busola de aur” şi „Gardienii galaxiei vol. 2”), scenograful laureat al Premiului Oscar Stuart Craig („Legături periculoase”, „Pacientul englez”, filmele „Harry Potter”), editorul Mark Day („Harry Potter şi Talismanele Morţii” – părţile 1 şi 2) şi creatoarea de costume Ruth Myers, nominalizată la Oscar („Emma”). Muzica este compusă de Rupert Gregson-Williams („Oameni mari şi fără minte”).

„Legenda lui Tarzan” a fost filmat în studiourile Warner Bros., Leavesden, în Gabon, Africa, dar şi în locaţii din Italia şi Marea Britanie.
Warner Bros. Pictures, alături de Village Roadshow Pictures şi cu RatPac-Dune Entertainment, prezintă o producţie Jerry Weintraub, o producţie Riche-Ludwig şi Beaglepug, un film de David Yates, „Legenda lui Tarzan”. Din 8 iulie, filmul poate fi urmărit în 3D, IMAX 3D şi 4DX, fiind distribuit în România de Freeman Entertainment.

02
/06
/21

BIDFF - Bucharest International Dance Film Festival, unica manifestare cinematografică din România dedicată filmelor de dans, deschide sesiunea de înscrieri pentru secțiunile competiționale de scurtmetraje ale celei de-a șaptea ediții, care va avea loc între 1-5 septembrie, la București. Datele limită la care se pot trimite aplicațiile sunt 25 iunie (normal) și 16 iulie (târziu).

02
/06
/21

Cea de-a XVII-a ediție a Bucharest International Film Festival, care va avea loc între 3 - 12 septembrie 2021, pe lângă continuarea tradiției de a arăta publicului cinefil, în premieră în România, unele dintre cele mai așteptate filme recente din întreaga lume, aduce și o serie de evenimente speciale pentru iubitorii de film. Una dintre aceste secțiuni în premieră este cea istorică, dedicată celebrării a 100 de ani de la nașterea Regelui Mihai I al României, și este organizată cu sprijinul Casei Regale Române. Documentarul istoric "Războiul Regelui" deschide programul aniversar.

01
/06
/21

Noul episod dedicat istoriei documentarului românesc de Cineclubul One World Romania aduce prim-plan trei personalități literare - Nina Cassian, Radu Cosașu și Geo Bogza. Până la 25 iunie pot fi văzute online, gratuit, cinci documentare de scurtmetraj din anii `60 la care şi-au adus contribuţia cei trei cunoscuţi scriitori.

01
/06
/21

Documentarul, care a avut premiera mondială anul trecut în cadrul Festivalului Internațional de Film de la Berlin, unde a fost selectat în secțiunea competițională Forum, va fi distribuit de microMULTILATERAL cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei. Lansarea documentarului „Ieșirea trenurilor din gară” va marca cei 80 de ani de la Pogromul de la Iași, unul dintre cele mai violente masacre din istoria evreilor din România.

01
/06
/21

Așteptarea cinefililor s-a încheiat: se redeschid cinematografele! Pe 1 Iunie, de Ziua Copilului, prichindeii pot urmări pe marile ecrane, în avanpremieră, noile aventuri ale nătăflețului “Peter, iepuraşul fugit de-acasă”, iar din 11 iunie 2021, filmul va rula pe marile ecrane din toată țara. Oare ce pozne mai isprăvește Peter și prin ce peripeții trece alături de prietenii lui? Aflăm curând, la cinema – prilej de distracție pentru întreaga familie!

26
/05
/21

CRONICĂ DE FILM Sunt greu de ghicit mizele din spatele noului film ca regizor al lui Horaţiu Mălăele, „Luca” (2020), realizat după un scenariu de Adrian Lustig. Adevărul e că lungmetrajul pare un amestec între unele din obsesiile lui Mălăele şi unele din obsesiile lui Lustig, cei doi colaborând şi la „Nunta mută” (2008) şi „Funeralii fericite” (2013).

24
/05
/21

CRONICĂ DE FILM Dacă e ceva ce diferenţiază cu adevărat „Undine” (2020), noul titlu al cunoscutului regizor Christian Petzold, de alte filme din categoria sa, adică opere europene de autor cu priză în festivaluri şi gale de premiere, este prezenţa mai multor trimiteri la romantismul german. Cam toate cronicile au remarcat de altfel aspectul de basm modern.

24
/05
/21

Cinematografia spaniolă va fi celebrată la cea de-a 20-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania (23 iulie – 1 august 2021) printr-un program amplu, Focus Spania, care va include proiecții și evenimente speciale, întâlniri cu cineaști, masterclass-uri, inițiative de industrie și expoziții.

24
/05
/21

Începând cu ultimul weekend al lunii mai, Arhiva Activă lansează un program de recuperare și de promovare critică a cinematografiei românești, în parteneriat cu Arhiva Națională de Filme și cu Cinemateca Română.

20
/05
/21

Filmul „Câmp de maci” (r. Eugen Jebeleanu) a câștigat atât Premiul pentru cel mai bun film în secțiunea Fest Focus a Festivalului Internațional de Film din Belgrad, cât și Premiul pentru cel mai bun film queer (oferit de festivalul Merlinka). De asemenea, și juriul Festivalului D’A Film Barcelona din Spania a recompensat filmul cu cel mai important premiu din secțiunea Talents.

19
/05
/21

Independența Film lansează pe 21 mai în cinematografele deschise din țară „Undine”, o poveste de dragoste modernă inspirată din basme și semnată de Christian Petzold, regizorul german cunoscut publicului din România pentru „Transit” (2018). Paula Beer, protagonista filmului, a câștigat premiului pentru Cea mai bună actriță la Premiile Academiei Europene de Film și la Berlinale 2020 pentru acest rol. Filmul a fost recompensat și cu Premiul FIPRESCI la același festival.

18
/05
/21

Serialul de televiziune cu Matthias Schoenaerts în rolul principal, una dintre cele mai spectaculoase producții cinematografice europene, a început filmările în România Serialul este o producție CANAL+ și Sky Studios realizat de Cattleya (Italia), Atlantique Productions (Franța), în colaborare Odeon Fiction, StudioCanal și Frame Film (România).

17
/05
/21

CRONICĂ DE FILM Cu „Femeia de la fereastră” (2021), proaspăt lansat pe Netflix, regizorul Joe Wright propune un film de suspans care se inspiră din „Rear Window” (1954) al lui Alfred Hitchcock. Însă nu trece de nivelul de pastişă.