Les Films de Cannes à Bucarest cu Abdellatif Kechiche
https://www.ziarulmetropolis.ro/les-films-de-cannes-a-bucarest-cu-abdellatif-kechiche/

Les Films de Cannes à Bucarest l-a invitat pe cel mai titrat regizor al anului 2013, Abdellatif Kechiche, premiat cu Palme d’Or la Festivalul de la Cannes de un juriu din care a făcut parte şi Cristian Mungiu, pentru prima dată la Bucureşti.

Un articol de Andrada Văsii|4 septembrie 2013

Les Films de Cannes à Bucarest  l-a invitat pe cel mai titrat regizor al anului 2013, Abdellatif Kechiche, premiat cu Palme d’Or la Festivalul de la Cannes de un juriu din care a făcut parte și Cristian Mungiu, pentru prima dată la București.

Regizorul va susține o lecție de regie pentru studenții de la școlile de cinema în cadrul Les Films de Cannes à Bucarest, va sta de vorbă cu spectatorii în cadrul unor sesiuni de întrebări și răspunsuri, dupa proiecțiile filmelor sale, își va prezenta în avanpremieră în România cel mai recent film al său, va avea o conferință de presă și întâlniri cu presa de specialitate.

Cineastului îi va fi dedicată și o retrospectivă în cadrul căreia vor fi proiectate filmele sale anterioare, majoritatea multi-premiate în festivaluri, printre care ,,La graine et le mulet’’, câștigător a patru premii César, și ,,Venus Noire’’, precedentul său film, care a avut premiera la Festivalul de la Veneția.

Les Films de Cannes à Bucarest- regal cinematografic

,,La Vie d’Adèle: Chapitres 1 & 2/ Blue is the Warmest Colour’’, distins cu Palme d’Or și Premiul criticii – FIPRESCI, a fost filmul favorit al juriului prezidat de Steven Spielberg, al criticii, dar și al publicului de la Cannes. Inspirat de romanul grafic Le Bleu est une couleur chaude, de Julie Maroh, filmul le are ca protagoniste pe Adèle (Adèle Exarchopoulos) și Emma (Léa Seydoux), două adolescente care descoperă împreună iubirea, dorința și suferința. Pelicula are „cele mai explozive scene explicite de sex între lesbiene din istoria recentă”, titra „Variety” după premiera de la Cannes.

Fenomenala performanță a celor două actrițe a fost premiată cu două trofee Palme d’Or pe lângă cel oferit filmului, o excepție în istoria festivalului.  Regizorul franco-tunisian le-a dedicat filmul tinerilor tunisieni care au declanșat „Primăvara arabă”: „O revoluție nu are cum să fie completă dacă nu e și revoluție sexuală”.

Les Films de Cannes à Bucarest La vie d'Adele

Al cincilea lungmetraj din cariera lui Abdellatif Kechiche care va fi prezent în acest an la Les Films de Cannes à Bucarest  a fost o producție extrem de dificilă: castingul pentru găsirea lui Adèle a fost extenuant (Kechiche și-a ales actrița, într-un final, după felul în care mușca dintr-o tartă cu lămâie), filmările au durat cinci luni, iar montajul s-a încheiat cu câteva zile înainte de premiera mondială de la Cannes unde filmul a fost prezentat intr-o versiune de lucru, fara generice. Kechiche este și autorul scenariului filmului.

Les Films de Cannes à Bucarest- povestea unui regizor

Abdellatif Kechiche prezent anul acesta la Les Films de Cannes à Bucarest  (52) s-a născut în Tunis și s-a mutat în Franța, cu familia sa, la vârsta de 6 ani. A fost actor, înainte de a deveni regizor și scenarist. A avut succes încă de la primul său lungmetraj, ,,La Faute à Voltaire’’ (2000) –  drama unui tunisian care pornește clandestin spre Franța -, premiat cu trofeul Opera Prima la Festivalul de la Veneția. Al doilea film, ,,L’esquive’’ (2003), povestea unui adolescent din periferia pariziană care se îndrăgostește de o colegă, și-a adjudecat cele mai importante patru premii César, pentru Cel mai bun film, regie, scenariu și Cea mai promițătoare actriță (Sara Forestier).

A urmat ,,La graine et le mulet” (2007), distins cu Premiul juriului la Festivalul de la Veneția, cu patru premii César (Cel mai bun film, regie, scenariu și Cea mai promițătoare actriță –  Hafsia Herzi), și declarat de prestigioasa publicație Cahiers du cinéma, în 2010, cel mai bun film francez al deceniului.

Les Films de Cannes à Bucarest La graine et la Mulet

Drama unui bărbat de 60 de ani care își antrenează noua și vechea familie în visul lui de a deschide un restaurant a fost filmată aproape integral cu actori non-profesioniști, descoperiți de Kechiche. Tulburător este și Venus Noire (2010), prezentat în competiția Festivalului de la Veneția. Filmul este inspirat de povestea reală a lui Saartjie Baartman, celebra „Venus hotentotă”, o femeia adusă din Africa și vândută unui circ care a expus-o ani de zile ca pe o curiozitate a naturii.

,,Adèle: Capitolele 1 și 2’’ va fi distribuit în cinematografe de Independența Film, de la 1 noiembrie.

Les Films de Cannes à Bucarest îi va dedica o retrospectivă și celebrului cineast Maurice Pialat (1925 – 2003), selecționat de cinci ori în competiția Festivalului de la Cannes și premiat cu Palme d’Or pentru „Sous le soleil du Satan” (1987). Anul acesta se împlinesc zece ani de la dispariția regizorului. În cadrul evenimentului vor fi proiectate cele zece lungmetraje ale sale, majoritatea succese de critică și de public.

Info:

Les Films de Cannes à Bucarest a fost iniţiat în 2010 de Cristian Mungiu, cu sprijinul delegatului general al Festivalului de la Cannes, Thierry Frémaux.

Foto credit: Cinemagia

Dacă v-a plăcut articolul, urmăriți-ne și pe Facebook!

02
/06
/21

BIDFF - Bucharest International Dance Film Festival, unica manifestare cinematografică din România dedicată filmelor de dans, deschide sesiunea de înscrieri pentru secțiunile competiționale de scurtmetraje ale celei de-a șaptea ediții, care va avea loc între 1-5 septembrie, la București. Datele limită la care se pot trimite aplicațiile sunt 25 iunie (normal) și 16 iulie (târziu).

02
/06
/21

Cea de-a XVII-a ediție a Bucharest International Film Festival, care va avea loc între 3 - 12 septembrie 2021, pe lângă continuarea tradiției de a arăta publicului cinefil, în premieră în România, unele dintre cele mai așteptate filme recente din întreaga lume, aduce și o serie de evenimente speciale pentru iubitorii de film. Una dintre aceste secțiuni în premieră este cea istorică, dedicată celebrării a 100 de ani de la nașterea Regelui Mihai I al României, și este organizată cu sprijinul Casei Regale Române. Documentarul istoric "Războiul Regelui" deschide programul aniversar.

01
/06
/21

Noul episod dedicat istoriei documentarului românesc de Cineclubul One World Romania aduce prim-plan trei personalități literare - Nina Cassian, Radu Cosașu și Geo Bogza. Până la 25 iunie pot fi văzute online, gratuit, cinci documentare de scurtmetraj din anii `60 la care şi-au adus contribuţia cei trei cunoscuţi scriitori.

01
/06
/21

Documentarul, care a avut premiera mondială anul trecut în cadrul Festivalului Internațional de Film de la Berlin, unde a fost selectat în secțiunea competițională Forum, va fi distribuit de microMULTILATERAL cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei. Lansarea documentarului „Ieșirea trenurilor din gară” va marca cei 80 de ani de la Pogromul de la Iași, unul dintre cele mai violente masacre din istoria evreilor din România.

01
/06
/21

Așteptarea cinefililor s-a încheiat: se redeschid cinematografele! Pe 1 Iunie, de Ziua Copilului, prichindeii pot urmări pe marile ecrane, în avanpremieră, noile aventuri ale nătăflețului “Peter, iepuraşul fugit de-acasă”, iar din 11 iunie 2021, filmul va rula pe marile ecrane din toată țara. Oare ce pozne mai isprăvește Peter și prin ce peripeții trece alături de prietenii lui? Aflăm curând, la cinema – prilej de distracție pentru întreaga familie!

26
/05
/21

CRONICĂ DE FILM Sunt greu de ghicit mizele din spatele noului film ca regizor al lui Horaţiu Mălăele, „Luca” (2020), realizat după un scenariu de Adrian Lustig. Adevărul e că lungmetrajul pare un amestec între unele din obsesiile lui Mălăele şi unele din obsesiile lui Lustig, cei doi colaborând şi la „Nunta mută” (2008) şi „Funeralii fericite” (2013).

24
/05
/21

CRONICĂ DE FILM Dacă e ceva ce diferenţiază cu adevărat „Undine” (2020), noul titlu al cunoscutului regizor Christian Petzold, de alte filme din categoria sa, adică opere europene de autor cu priză în festivaluri şi gale de premiere, este prezenţa mai multor trimiteri la romantismul german. Cam toate cronicile au remarcat de altfel aspectul de basm modern.

24
/05
/21

Cinematografia spaniolă va fi celebrată la cea de-a 20-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania (23 iulie – 1 august 2021) printr-un program amplu, Focus Spania, care va include proiecții și evenimente speciale, întâlniri cu cineaști, masterclass-uri, inițiative de industrie și expoziții.

24
/05
/21

Începând cu ultimul weekend al lunii mai, Arhiva Activă lansează un program de recuperare și de promovare critică a cinematografiei românești, în parteneriat cu Arhiva Națională de Filme și cu Cinemateca Română.

20
/05
/21

Filmul „Câmp de maci” (r. Eugen Jebeleanu) a câștigat atât Premiul pentru cel mai bun film în secțiunea Fest Focus a Festivalului Internațional de Film din Belgrad, cât și Premiul pentru cel mai bun film queer (oferit de festivalul Merlinka). De asemenea, și juriul Festivalului D’A Film Barcelona din Spania a recompensat filmul cu cel mai important premiu din secțiunea Talents.

19
/05
/21

Independența Film lansează pe 21 mai în cinematografele deschise din țară „Undine”, o poveste de dragoste modernă inspirată din basme și semnată de Christian Petzold, regizorul german cunoscut publicului din România pentru „Transit” (2018). Paula Beer, protagonista filmului, a câștigat premiului pentru Cea mai bună actriță la Premiile Academiei Europene de Film și la Berlinale 2020 pentru acest rol. Filmul a fost recompensat și cu Premiul FIPRESCI la același festival.

18
/05
/21

Serialul de televiziune cu Matthias Schoenaerts în rolul principal, una dintre cele mai spectaculoase producții cinematografice europene, a început filmările în România Serialul este o producție CANAL+ și Sky Studios realizat de Cattleya (Italia), Atlantique Productions (Franța), în colaborare Odeon Fiction, StudioCanal și Frame Film (România).

17
/05
/21

CRONICĂ DE FILM Cu „Femeia de la fereastră” (2021), proaspăt lansat pe Netflix, regizorul Joe Wright propune un film de suspans care se inspiră din „Rear Window” (1954) al lui Alfred Hitchcock. Însă nu trece de nivelul de pastişă.