Lia Bugnar o aduce pe Medeea Marinescu pe scena de la Green Hours
https://www.ziarulmetropolis.ro/lia-bugnar-o-aduce-pe-medeea-marinescu-pe-scena-de-la-green-hours/

Medeea Marinescu va juca pentru prima oară pe scena de la Green Hours, alături de Lia Bugnar, în spectacolul ,,Oase pentru Otto”.

Un articol de Judy Florescu|6 noiembrie 2013

Medeea Marinescu va juca pentru prima oară pe scena de la Green Hours alături de Lia Bugnar, în spectacolul „Oase pentru Otto“.

Lia Bugnar a creat (scris și regizat) două piese care se joacă într-un spectacol coupe („Aici nu se simte” și „Oase pentru Otto”), pe 14 și pe 24 noiembrie,  la Green Hours (Calea Victoriei nr. 120) – teatrul-bar cu o tradiţie de 16 ani în realizarea producţiilor teatrale independente.

Spectacolul „Aici nu se simte” îi are ca unici protagoniști pe Ilinca Manolache și pe Marius Manole, aceștia alcătuind de mai bine de doi ani singurul cuplu artistic de pe scena teatrului independent. Cei doi apar în spectacolele semnate de Lia Bugnar: „Noi4”, „O piesă deșănțată”, „7 dintr-o lovitură”, „Masculin-feminin”.

„O piesă despre un bărbat şi o femeie cărora le pute. Nu e greşeală de tipar, chiar despre asta e piesa. Toată lumea pare bine-merci, numai lor le pute. Nu se cunosc, dar «putoarea» îi face să se refugieze împreună undeva deasupra tuturor, unde aerul e cît de cît mai respirabil“, spune Lia Bugnar.

Ce fac doi oameni, bărbat şi femeie, care nu se cunosc, cînd au de stat ceva timp unul lîngă altul (la orizontală)? Îşi spun lucruri pe care nu le-ar spune nici celui mai apropiat prieten. Dialogul lor, deşi trist, are hazul lucrurilor atît de banale încât nu te-ai aştepta vreodată să le citeşti într-o carte sau să le vezi într-o piesă de teatru. Un bărbat şi o femeie forţaţi de împrejurări să stea împreună în singurul loc cu aer respirabil din jur. Şi pentru că aerul curat face bine la inimă şi, implicit la sentimente… parcă se şi îndrăgostesc puţin…

Lia Bugnar

Piesa „Oase pentru Otto” o aduce pentru prima oară pe Medeea Marinescu pe cea mai veche scenă a teatrului independent bucureştean. Lia Bugnar are un rol triplu în acest spectacol: de autor, de regizor, dar și de protagonistă, alături de Medeea Marinescu.

Citiți și: INTERVIU Lia Bugnar: „Teatrul e o minciună foarte adevărată atunci când e spusă bine“

„Două prostituate pe şoseaua de centură. Da. Şi?! De ce să merg la teatru ca să văd ceva ce pot vedea oriunde pe drumurile patriei?! Tocmai de-asta. Pentru că le vedem, dar de fapt nu le mai vedem. Ne-am obişnuit cu ele ca şi cu gropile, ca şi cu gunoaiele, nici măcar nu ni se mai par ceva picant. Sînt ca nişte umbre ale şoselei.

Si-atunci, cînd ne trezim cu ele faţă în faţă, în sala de spectacol, mai întîi sîntem stînjeniţi, apoi ne întrebăm dacă e un spectacol din ăla vulgar cum sînt mai toate comicăriile de pe la televizor, după care (neavînd de ales) ne liniştim şi LE PRIVIM.

Si sunt altfel decît ni le-am închipuit. Si diferenţele dintre noi şi ele sînt atît de mici… (cum sunt între noi şi oricare alt om). Si nu vreau să zic vorbă mare, da’ dacă eşti un om normal, la sfîrşitul celor 50 de minute le şi îndrăgeşti. Pe cineva care te face cînd să rîzi, cînd să plângi, nu poţi decît să-l îndrăgeşti în cele din urmă.”, povesteşte Lia Bugnar despre spectacol.

Foto: Adi Bulboacă

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.