Lista lui Scorsese. 85 de filme pe care ar trebui să le vadă orice cinefil
https://www.ziarulmetropolis.ro/lista-lui-scorsese-85-de-filme-pe-care-ar-trebui-sa-le-vada-orice-cinefil/

„Nu există lucru simplu. Simplu înseamnă dificil” – Martin Scorsese. Unul dintre cei mai influenţi cineaşti americani contemporani împlineşte, astăzi, 73 de ani.

Un articol de Petre Ivan|17 noiembrie 2015

Într-o carieră de peste şase decenii în industria filmului, Martin Scorsese a dăruit lumii o serie de creaţii devenite repere cinematografice, precum: „Taxi Driver” (1976), „Raging Bull” (1980) şi „Goodfellas” (1990), dar şi filme ca „Gangs of New York” (2002), ” The Aviator” (2004), „Hugo” (2011). Scorsese a primit de-a lungul timpului 12 nominalizări la Oscar, trofeu pe care l-a obţinut în cele din urmă în 2007, cu filmul „Cârtiţa/ The Departed”.

Anul acesta, cineastul american a fost recompensat cu premiul Lumière, pentru „ansamblul operei sale, pentru cinematografia sa generoasă, pentru lupta sa neîncetată pentru salvarea cinematografiei din trecut, pentru ficţiunile sale, pentru documentarele sale, pentru iubirea lui pentru muzică, pentru bunăvoinţa arătată tinerilor cineaşti din lumea întreagă, dar şi pentru râsul lui molipsitor”.

Scorsese mărturisea, într-un interviu, că a fost influenţat de 85 de filme în cariera sa, pelicule pe care el le consideră o lecție în cinematografie pentru orice iubitor de film.

Lista lui Scorsese:

Ace in the Hole (Billy Wilder, 1951)

All That Heaven Allows (Douglas Sirk, 1955)

America, America (Elia Kazan, 1963)

An American in Paris (Vincente Minnelli, 1951)

Apocalypse Now (Francis Ford Coppola, 1979)

Arsenic and Old Lace (Frank Capra, 1944)

The Bad and the Beautiful (Vincente Minnelli, 1952)

The Band Wagon (Vincente Minnelli, 1953)

Born on the Fourth of July (Oliver Stone, 1989)

Cape Fear (J. Lee Thompson, 1962)

Cat People (Jacques Tourneur, 1942)

Caught (Max Ophüls, 1949)

Citizen Kane (Orson Welles, 1941)

The Conversation (Francis Ford Coppola, 1974)

Dial M for Murder (Alfred Hitchcock, 1954)

Do The Right Thing (Spike Lee, 1989)

Duel in the Sun (King Vidor, 1946)

Europa ’51 (Roberto Rossellini, 1952)

Faces (John Cassavetes, 1968)

The Four Horseman of the Apocalypse (Rex Ingram, 1921)

The Fall of the Roman Empire (Anthony Mann, 1964)

The Flowers of St. Francis (Roberto Rossellini, 1950)

Force of Evil (Abraham Polonsky, 1948)

Forty Guns (Samuel Fuller, 1957)

Germany Year Zero (Roberto Rossellini, 1948)

Gilda (Charles Vidor, 1946)

The Godfather (Francis Ford Coppola, 1972)

Gun Crazy (Joseph H. Lewis, 1950)

HealtH (Robert Altman, 1980)

Heaven’s Gate (Michael Cimino, 1980)

House of Wax (André De Toth, 1953)

How Green Was My Valley (John Ford, 1941)

The Hustler (Robert Rossen, 1961)

I Walk Alone (Byron Haskin, 1948)

The Infernal Cakewalk (Georges Méliès, 1903)

It Happened One Night (Frank Capra, 1934)

Jason and the Argonauts (Don Chaffey, 1960)

Julius Caesar (Joseph L. Mankiewicz, 1953)

Kansas City (Robert Altman, 1996)

Kiss Me Deadly (Robert Aldrich, 1955)

Klute (Alan J. Pakula, 1971)

La Terra Trema (Luchino Visconti, 1948)

The Lady from Shanghai (Orson Welles, 1947)

The Leopard (Luchino Visconti, 1963)

Macbeth (Orson Welles, 1948)

The Magic Box (John Boulting, 1951)

M*A*S*H (Robert Altman, 1970)

A Matter of Life and Death (aka Stairway to Heaven) (Michael Powell,  Emeric Pressburger, 1946)

McCabe & Mrs. Miller (Robert Altman, 1971)

The Messiah (Roberto Rossellini, 1975)

Midnight Cowboy (John Schlesinger, 1969)

Mishima (Paul Schrader, 1985)

Mr. Deeds Goes to Town (Frank Capra, 1936)

Mr. Smith Goes to Washington (Frank Capra, 1939)

Nashville (Robert Altman, 1975)

Night and the City (Jules Dassin, 1950)

One, Two, Three (Billy Wilder, 1961)

Othello (Orson Welles, 1952)

Paisan (Roberto Rossellini, 1946)

Peeping Tom (Michael Powell, 1960)

Pickup on South Street (Samuel Fuller, 1953)

The Player (Robert Altman, 1992)

The Power and the Glory (William K. Howard, 1933)

Raw Deal (Anthony Mann, 1948)

The Red Shoes (Michael Powell ,  Emeric Pressburger, 1948)

The Rise of Louis XIV (Roberto Rossellini, 1966)

The Roaring Twenties (Raoul Walsh, 1939)

Rocco and his Brothers (Roberto Rossellini, 1960)

Rome, Open City (Roberto Rossellini, 1945)

Secrets of the Soul (Vincenzo Denizot,1912)

Senso (Luchino Visconti, 1954)

Shadows (John Cassavetes, 1959)

Shock Corridor (Samuel Fuller, 1963)

Some Came Running (Vincente Minnelli, 1958)

Stagecoach (John Ford, 1939)

Stromboli (Roberto Rossellini, 1950)

Sullivan’s Travels (Preston Sturges, 1941)

Sweet Smell of Success (Alexander Mackendrick, 1957)

T-Men (Anthony Mann, 1947)

Tales of Hoffman (Michael Powell,  Emeric Pressburger, 1951)

The Third Man (Carol Reed, 1949)

Touch of Evil (Orson Welles, 1958)


The Trial (Orson Welles, 1962)

Two Weeks in Another Town (Vincente Minnelli, 1962)

Voyage to Italy (aka Journey to Italy) (Roberto Rossellini, 1954)

Foto: Martin Scorsese – facebook

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

19
/01
/24

Warner TV dedică duminicile lunii februarie filmelor de basm, povești fantastice live action și animate, ecranizări și narațiuni originale lansate pe parcursul ultimelor nouă decenii.

19
/01
/24

Producția este adaptarea live-action a îndrăgitului serial de animație și urmărește aventurile lui Aang, tânărul avatar, în încercarea de a stăpâni cele patru elemente (Apă, Pământ, Foc, Aer), pentru a reinstaura echilibrul într-o lume amenințată de înfricoșătoarea Națiune a Focului. Serialul va avea premiera globală pe 22 februarie 2024, doar pe Netflix.