LIVE TEXT Adrian Sitaru: „Toţi avem poveşti triste cu animale“
https://www.ziarulmetropolis.ro/live-text-adrian-titieni-este-un-film-despre-noi-insine/

Regizorul Adrian Sitaru a participat alături de actorii filmului „Domestic“ la o proiecţie specială, în cadrul unei conferinţe de presă, la Cinema Elvira Popescu, începând cu ora 11.00

Un articol de Andrada Văsii|18 martie 2013

Ziarul Metropolis a transmis, în timp real, declarațiile celor implicați în producția filmului „Domestic“. Atât regizorul Adrian Sitaru, cât și actorii au vorbit despre film în cadrul unei conferințe de presă la Cinema Elvira Popescu. 

13:23  Adrian Sitaru: Toți avem povești, mai mult sau mai puțin triste, cu animale.

13:21 Sergiu Costache: Bunicii mei sunt din Dâmbovița. Acolo mi s-a spus să tai un rățoi, pentru că femeile nu au voie să taie, dar de la emoții nu mi-am dat seama că aveam cuțitul invers. Am rămas marcat de acel episod.

13:19 Sergiu Costache: Mie îmi place foarte mult să lucrez cu animalele. Aș vrea să am un câine, dar stau la bloc şi n-ar ar avea cine să-l scoată la plimbare.

13:15 Adrian Sitaru: Mă uit la Discovery şi după aceea îmi place să speculez pe diverse subiecte, la fel cum am făcut în film cu OZN-urile şi cu biserica.

13:13 Adrian Sitaru: În 2007 am scris o serie de povestiri. După aceea am început să combin aceste povestiri într-un lungmetraj.  Din scurtmetrajul „Lord“ au rămas povestirea şi personajul, chiar dacă mai subţiri.

13:11 Adrian Sitaru: Eu nu am animal de companie şi de aceea am un sentiment de responsabilitate pentru animale. De la un anumit punct încep să moară sau să sufere. Este o responsabilitate şi trebuie să ţi-o asumi.

13:09 Adrian Titieni: Dacă n-aș avea ce să mănânc, probabil ca aş săvârși o crimă pentru consum, dar depinde de circumstanțe.

13:01 Adrian Titieni: E complicat să treci de la o maturitate psihică la modul de gândire al copilului.

12:58 Adrian Titieni: „Domestic“ este un film despre noi înșine.

Foto domestic facebook oficial

12:57 Adrian Titieni: În film, animalele traversează relațiile umane şi ne pun în condiţii pe care nu ni le imaginăm. Eu uram o pisică şi am ajuns să o iubesc.

12:55 Adrian Titieni: Domnul Sitaru a făcut exercițiul să le arate mai multor oameni filmul, după primul „cut“. Asta a făcut ca filmul să evolueze în structură.

12:53 Adrian Sitaru: Filmul nu e neapărat despre relaţia dintre om şi animal, ci despre relaţiile dintre oameni. Am început să văd oamenii mai mult ca pe nişte animale.

12:49 Ioana Flora: Adulţii nu pot să se transpună în pielea şi în gândirea unui copil. E un fel de ignoranță.

12:47 Ioana Flora: Am repetat trei-patru săptămâni şi m-am apropiat uşor-uşor de personaj. O sursă de inspiraţie a fost bona copilului lui Adrian. Lucrul cu Adi Sitaru decurge foarte lin şi fără conflicte.

12:45 Adrian Sitaru: Verișoara mea, care a văzut filmul, şi-a amintit de întâmplarea din copilăria mea.

12:43 Adrian Sitaru: Am folosit muzică de pian pentru că ține de puritatea copilului. Copilul priveşte diferit lumea adulţilor şi se raportează diferit la animale.

12:42 Adrian Sitaru: Ne-am dorit ca spectatorul să aibă impresia de unghi subiectiv. Ne-am dorit să fie ca şi cum cineva ar spiona.

12:40 Adrian Sitaru: Am avut doi porumbei pe care i-am ținut în podul bunicilor. I-am hrănit vreo două săptămâni când aveam vreo 10 ani, dar bunicii mi-au spus că porumbeii nu sunt făcuţi să fie crescuți. I-au omorât în faţa mea şi seara erau tocăniță. Povestea asta m-a marcat, dacă şi acum mă mai gândesc la ea. E o problemă de comportament uman pe care am încercat s-o transpun în film.

Foto domestic facebook oficial

Cei prezenți au vizionat filmul începând cu ora 11.00, iar dezbaterile au început la ora 12:35. Cel de-al treilea lungmetraj al lui Adrian Sitaru va putea fi vizionat în cinematografe începând cu 22 martie.

Filmul „Domestic“ vorbește despre legătura dintre om și animalele de companie, despre relațiile dintre vecinii de bloc, dar și despre încurcăturile apărute în viața de zi cu zi a unei familii. Din distribuție fac parte Adrian Titieni, Ariadna Titieni (12 ani), Gheorghe Ifrim, Clara Vodă, Ioana Flora, Sergiu Costache și Dănuț Hurduc (9 ani).

Mi-am dorit un film simplu, amuzant dar și emoționant. Inspirat în mare măsură din copilărie, filmul se bazează pe câteva povești cu animale domestice (și nu numai), copii și părinții acestora. Să ne uităm puțin în jurul nostru: câți oameni sunt în parcuri și pe străzi cu animale, câți dintre vecinii noștri nu au măcar un acvariu sau un papagal, uitați-vă cât de mult sunt prezente în viața noastră animalele, în reclame TV, în cântece, în numele de familie, povești, filme, internet. Cred că avem o mare nevoie de animale și ele de noi, de aici am realizat cât de mult ne iubim și ne mâncăm în același timp, la propriu, animalele. (Adrian Sitaru)

 

Foto credit: Cos Aelenei
Imagini de la conferinţă: Domestic Facebook oficial

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.