Love, noul film al lui Gaspar Noe, de la Cannes în cinematografele româneşti
https://www.ziarulmetropolis.ro/love-noul-film-al-lui-gaspar-noe-de-la-cannes-in-cinematografele-romanesti/

Independenţa Film va distribui în România încă trei filme selectate anul acesta la Cannes – mult aşteptatul Love, al lui Gaspar Noé, programat în afara competiţiei, în secţiunea Midnight Screening, Trois souvenirs de ma jeunesse (r. Arnaud Desplechin) şi Le tout nouveau testament (r. Jaco Van Dormael), în cadrul Quinzaine des réalisateurs .

Un articol de Petre Ivan|29 aprilie 2015

Aceste trei filme se adaugă celorlalte cinci anunțate săptămâna trecută și care fac parte din Selecţia Oficială: patru, în Competiție, unul, în deschiderea festivalului ajuns acum la ediţia 68 (13 – 24 mai):

La Tête haute / Standing Tall, de Emmanuelle Bercot – va rula în deschiderea festivalului

La giovinezza / Youth, de Paolo Sorrentino – În Competiție

Our Little Sister / Umimachi Diary, de Hirokazu Kore-Eda – În Competiție

The Assassin / Nie Yinniang, de Hou Hsiao Hsien – În Competiție

Dheepan / Dheepan, de Jacques Audiard – În Competiție

* * *

Love

Regia: Gaspar Noé.

Cu: Karl Glusman.

LOVE / DRAGOSTEA este o melodramă provocatoare/incitantă despre un băiat, o fată şi o altă fată.

Despre Love, cel mai recent film (3D) al lui Gaspar Noé, revista IndieWire spune că este un film „aproape pornografic”.

“Filmul pe care tocmai l-am terminat va fi unul foarte neobişnuit, deoarece este o poveste de dragoste în 3D”, spune Gaspar Noé.

Trois souvenirs de ma jeunesse / My Golden Years

Regia: Arnaud Desplechin.

Cu: Mathieu Amalric, Françoise Lebrun, Olivier Rabourdin, Diana Droukarova, Quentin Dolmaire, Lou Roy-Lecollinet

Trois souvenirs de ma jeunesse constituie prequel-ul altui film, al aceluiaşi regizor, proiectat în Competiţia oficială de pe Croisette acum aproape 20 de ani: Comment je me suis disputé… (ma vie sexuelle), din 1996. Acesta din urmă ni-l prezenta pe tânărul Paul Dedalus (numele personajului a fost ales ca un omagiu adus lui James Joyce) aflat în plină criză existenţială: oare să-şi definitiveze masteratul şi să devină profesor cu normă întreagă? Chiar îşi iubeşte partenera sau ar trebui să-şi refacă viaţă alături de una dintre celelalte amante? O întreagă generaţie de tineri actori (Mathieu Amalric, Marion Cotillard, Chiara Mastroiani) se lansa atunci, iar pe unii dintre ei îi vom regăsi acum şi în Trois souvenirs de ma jeunesse.

Le tout nouveau testament

Regia: Jaco Van Dormael.Love

Cu: Catherine Deneuve, Benoît Poelvoorde, Yolande Moreau.

Dumnezeu există. El locuieşte la Bruxelles, este destul de nepoliticos cu soţia şi cu fiica sa. S-a vorbit mult despre fiul Său, însă prea puţin despre fiica Sa.

Fiica Sa sunt eu. Mă numesc Ea şi am 10 ani. Ca să mă răzbun am trimis la toată omenirea prin SMS data morţii fiecăruia…

Foto: Love, Le tout nouveau testament, Trois souvenirs de ma jeunesse – Independenta Film

04
/10
/21

Până la 14 octombrie, în cadrul Cineclubului One World Romania, pot fi vizionate gratuit pe site-ul Sahia Vintage câteva din filmele documentare, aflate la granița dintre funcția utilitară și vena experimentală, ale lui Mircea Săucan, dar și ale lui Radu Gabrea, Tudor Eliad sau Sergiu Nicolaescu.

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.