Luvru, muzeul cu cei mai mulţi vizitatori în 2014
https://www.ziarulmetropolis.ro/luvru-muzeul-cu-cei-mai-multi-vizitatori-in-2014/

Muzeul Luvru din Paris a primit 9,3 milioane de vizitatori în 2014, o cifră relativ stabilă în raport cu 2013, care a permis instituţiei franceze să rămână cel mai vizitat muzeu din lume şi anul trecut.

Un articol de Petre Ivan|7 ianuarie 2015

Publicul străin a reprezentat circa 70% din totalul vizitatorilor muzeului Luvru, iar cei mai numeroşi turişti au venit din Statele Unite, China, Italia, Marea Britanie şi Brazilia. De asemenea, potrivit muzeului parizian, colecţiile sale permanente au primit în 2014 cu 100.000 de vizitatori mai mult decât în 2013, notează Mediafax.

Luvru a avut parte de două momente importante în 2014: redeschiderea pentru public a sălilor dedicate obiectelor de artă din secolul al XVIII-lea şi noua prezentare, după restaurare, a statuii Victoria din Samothrace, considerată una dintre „vedetele” muzeului.

În noul Hol Napoleon, două expoziţii temporare s-au succedat, atrăgând 132.000 de vizitatori care au avut posibilitatea de a admira colecţia Luvru Abou Dhabi, în timp ce aproape 150.000 de vizitatori au descoperit în 2014 comorile Marocului medieval.

„Peste 50% dintre vizitatori au mai puţin de 30 de ani, din care un procent important este reprezentat de persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 25 de ani, iar numărul lor a fost de 1,9 milioane”, au adăugat reprezentanţii muzeului Luvru.

Foto: Luvru – wikipedia

Citiţi şi:
26
/08
/22

Asociația pentru cultură și arte Arbor vă invită la expoziția „Rememorarea copilăriei, mărturiile deportaților basarabeni”, care reînvie emoția unor destine tragice, mărturiile deportaților și ale victimelor regimului totalitar din stânga Prutului, în perioada sovietică. Proiectul a fost realizat în parteneriat cu Muzeul Național de Istorie a Moldovei, Centrul de Excelență Institutul Pro Memoria al Universității de Stat din Moldova și Ambasada Republicii Moldova în România.

25
/08
/22

În perioada 26 - 31 august 2022, în continuarea proiectului (burn)OUT, artistele Irina Marinescu, Andreea Novac, Eza (Alina Ușurelu), psihoterapeuta Mihaela Vechiu, sociologa Fidelie Kalambayi și artista portugheză Gabriela Conçalves invită publicul la prezentarea cercetării artistice pe tema recuperării pe care au inițiat-o în cadrul proiectului Recovery (Recuperare) și la o serie de trei ateliere de creaţie rezultate în urma acestei cercetări.

24
/08
/22

Cea de-a treia ediție Romanian Jewelry Week, organizată de Assamblage, va avea loc în perioada 5 - 9 octombrie 2022 la Biblioteca Națională a României și în alte cinci locații conexe din București. Evenimentul propune timp de cinci zile un format efervescent de târguri, expoziții, conferințe, tururi ghidate și multe alte evenimente surpriză dedicate iubitorilor de bijuterie.

24
/08
/22

Asociația CRIES-Centrul de Resurse pentru Inițiative Etice și Solidare invită bucătari din România să se alăture ediției din 2022 a proiectului „Gustul ca patrimoniu”, parte a programului LA PAS Timișoara, desfășurat sub egida Timișoara Capitală Europeană a Culturii 2023. Provocarea constă în reinterpretarea în cheie locală a borșului ucrainean, recent intrat pe lista patrimoniului cultural imaterial UNESCO aflat în pericol.

23
/08
/22

Cel mai nou proiect inițiat de compania de teatru independent Vanner Collective, „Cele care nu se văd” prezintă 10 personaje feminine din literatura română, întâmplător create de bărbați, care, reimaginate prin perspectiva a 10 fotografe, sparg stereotipurile în care au fost integrate inițial. Instalația fotografică mai poate fi văzută până pe 2 septembrie, de marți până duminică, între orele 10:00 – 18:00 la Sala Acvariu a Muzeului Național al Țăranului Român.

23
/08
/22

Sala Omnia așa cum nu a fost văzută niciodată! Concepută de colectivul artistic austriac mutual loop special pentru acest spațiu cu un trecut deloc liniștit, instalația imersivă și interactivă „Omission Possible” deschide în mod cu totul excepțional această clădire aproape uitată, într-un demers care chestionează percepția omului contemporan asupra efectelor trecerii timpului peste construcții și simboluri istorice.

19
/08
/22

Ai Weiwei, unul dintre cei mai mari artiști ai secolului XXI, rememorează istoria vieții sale și a tatălui său în volumul autobiografic „1000 de ani de bucurii și dureri” (Editura Trei, 2022), oferind în același timp o captivantă incursiune în istoria recentă a Chinei.