Malaga, un spectacol-lectură ca o călătorie cu bilet „doar dus”
https://www.ziarulmetropolis.ro/malaga-un-spectacol-lectura-ca-o-calatorie-cu-bilet-doar-dus/

Teatrul Odeon a încheiat seria de spectacole-lectură din cadrul proiectului FABULAMUNDI. PLAYWRITING EUROPE – proiect câştigător al programului Cultura 2007-2013, care urmăreşte promovarea dramaturgiei contemporane, cu sprijinul unor instituţii teatrale din Italia, Franţa, Spania, Germania şi România. 

Un articol de Judy Florescu|11 iulie 2014

În perioada 12 noiembrie 2013-27 iunie 2014 s-a desfăşurat FABULAMUNDI. PLAYWRITING EUROPE, un proiect cu spectacole-lectură – „Revanşa” de Michele Santeramo, „Umbre” de Marilia Samper, „Trei despărţiri” de Rémi de Vos şi „Malaga” de Lukas Bärfuss.

Graţie personajelor bine conturate de Elvira Deatcu (mama), Dan Bădărău (tatăl) și Silvian Vâlcu (baby-sitter-ul), spectacolul-lectură „Malaga”,  în regia lui Alexandru Nagy (24 ani), surprinde prin poveste, în ciuda faptului că nu are acțiune propriu-zisă şi mișcarea scenică.

Piesa tratează o problemă actuală de care se lovesc majoritatea părinților: împățirea între responsabilitățile profesionale și cele părintești. În spectacol, mama este nevoită să plece în vacanță cu noul ei iubit, iar tatăl să fie prezent la un congres important. Soluţia salvatoare este apariţia un regizor aspirant de 19 ani, cunoscut mamei , dar necunoscut tatălui, care se oferă să stea cu fetița lor de 9 ani pentru trei zile, pe durata plecării lor de acasă. Desigur, fetița va dispărea, iar acest lucru va genera o sumedenie de semne de întrebare. Finalul spectacolului este împărțit în mai multe ipoteze oferite de autor, regizor și actori.

„Am deschis mai multe drumuri”

Alexandru Nagy: „Eu am deschis mai multe drumuri, inclusiv pe cel cu medicamentul, care este mai puțin accentuat în spectacol, pentru că apare flaconul, care în piesă nu există. Au fost anumite pasaje pe care le-am cenzurat datorită Rebecăi Avram, fetița de 9 ani care apare în spectacol.”

Dan Bădărău: „Autorul însăși nu a știutDSC00001-001 ce să răspundă când a fost întrebat de finalul piesei. Textul nu are virgulă nu are punct, el lasă totul la alegerea echipei, la alegerea publicului.”

Alexandru Nagy, fostul asistent al lui Mălăele

 

Alexandru Nagy este absolvent al secției de Actorie din cadrul Facultății de Teatru a U.N.A.T.C „I.L. Caragiale” București și al programului de master din Marea Britanie – Theatre Directing – East 15 Acting School, London.

A fost asistentul de regie al lui Horațiu Mălăele pentru spectacolul „Lautrec la bordel” pus în scenă la Teatrul Metropolis și a regizat mai multe producții de teatru, printre care: „Body of a woman as a battlefield in The Bosnian War”  de Matei Vișniec, „The 8th Continent”  de Anthony Clark, „Proștii sub clar de lună” de Teodor Mazilu, „Ne vom revedea în anul care a trecut” de Ștefan Caraman sau „Așteptându-l pe Godot” de Samuel Beckett.

Totodată, Alexandru Nagy este cel mai tânăr regizor de operă din România (Septembrie 2013 – Il Tabarro de Giacomo Puccini la Opera din Brașov) și primul regizor de teatru care montează într-un aeroport (Martie 2014 – Ne vom revedea în anul care a trecut de Ștefan Caraman)

Foto cu Malaga – Judy Florescu

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.

02
/02
/24

În perioada 5 – 23 februarie 2024, Elite Art Gallery vă invită la expoziția artistului Leo Dolghier Oleg, „Symbiosis”, curatoriată de istoricul de artă, Felicia Acsinte. În cadrul vernisajului, care va avea loc pe data de 8 februarie, începând cu ora 18:00, expoziția va fi îmbogățită cu un element interactiv și dinamic, prezentat de artistul performer, Alexandru Medinschi, completând astfel călătoria vizuală printr-o experiență captivantă.

02
/02
/24

„Apropo de poveste” este despre poveste, poveștile în care credem cu toții și pe care ne place să le ascultăm. Dar povești reale, din socialul imediat. Proiectul propune un laborator de teatru dedicat tinerilor absolvenți, care combină ateliere pe estetici teatrale neconvenționale (măști, teatru-dans, teatru de animație) cu tematici sociale pentru a produce două producții noi de teatru, inovatoare.