„Mammalia”, de vineri pe marile ecrane din România
https://www.ziarulmetropolis.ro/mammalia-de-vineri-pe-marile-ecrane-din-romania/

Drama suprarealistă „Mammalia”, regizată de Sebastian Mihăilescu, va avea premiera pe marile ecrane din România pe 22 septembrie, fiind distribuită de microMULTILATERAL.

Un articol de Ziarul Metropolis|21 septembrie 2023

Filmul a fost proiectat în avanpremieră națională la Cluj-Napoca, în cadrul TIFF, iar premiera mondială a avut loc în cadrul Festivalului Internațional de Film de la Berlin.

Începând de vineri, lungmetrajul va rula la București (Cinema City AFI Cotroceni, Cinema Elvire Popesco, Cinema Union, Cinema Muzeul Țăranului), Alexandria (Laboratorul Ideo Ideis), Bacău (Happy Cinema), Bârlad (Cityplex Victoria), Bistrița (Cinema Dacia), Botoșani (Cinema Unirea, Happy Cinema), Cluj-Napoca (Cinema Arta, Cinema Victoria), Constanța (Cinema “Jean Constantin”), Craiova (Cinema Patria), Focșani (Casa de Cultură “Leopoldina Bălănuță”), Galați (Cinema “Ioan Manole”), Lugoj (Cinema “Bela Lugosi”), Pitești (Cinema Trivale), Sfântu Gheorghe (Cityplex Arta), Sibiu (Cine Gold), Toplița (Cinema Călimani).

Regizorul Sebastian Mihăilescu va răspunde întrebărilor publicului clujean prezent la Cinema Arta vineri, 22 septembrie, la finalul proiecției de la ora 18:00.

Proiecția „Mammalia” din cadrul Laboratorului Ideo Ideis din Alexandria de vineri, 22 septembrie, ora 18:30, va fi urmată de un Q&A cu actrița Mălina Manovici și producătoarea Diana Păroiu.

Actorul István Téglás și producătoarea Ada Solomon se vor întâlni cu publicul bucureștean la Cinema Union vineri, 22 septembrie, ora 20:30.

„Mammalia” va rula și la Iași (Cinema Ateneu) pe 29 septembrie, Odobești (Casa de Cultură) pe 29 și 30 septembrie, și la Point (București) pe 1 octombrie.

Lansarea din România a filmului este realizată cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, DACIN SARA, UPFAR-ARGOA și UCIN.

„Mammalia” (România, Germania, Polonia) este o călătorie suprarealistă prin criza masculinității și îmbină drama cu misterul și comedia.

Camil, un bărbat în vârstă de 39 de ani, se lansează într-o călătorie onirică în care banalul și fantasticul se întrepătrund. Odată cu pierderea controlului asupra muncii lui, asupra statutului social și asupra relației lui amoroase, pornește într-o căutare care îl face să-și chestioneze identitatea și masculinitatea. Pe urmele partenerei lui, ajunge într-o comunitate bizară, cu ritualuri tulburătoare, în care, în cele din urmă, se confruntă cu o răsturnare tragicomică de roluri.

„«Mammalia» este o explorare incisivă a perspectivei masculine asupra vieții și a luptei împotriva capitulării în fața experiențelor copleșitoare, împotriva pasivității, împotriva fricii de a pierde controlul și echilibrul. Cu acest film, încerc să mă îndepărtez de realism și naturalism, să mă îndepărtez de cuvinte și să mă apropii de imagini, să deconstruiesc narațiunea și arhetipul eroului masculin. Pentru că eu cred că în artă este mai important să pui întrebările potrivite decât să dai răspunsuri de-a gata”, spune regizorul Sebastian Mihăilescu.

Din distribuție fac parte István Téglás (foto), Mălina Manovici, Denisa Nicolae, Steliana Bălăcianu, Rolando Matsangos, Mirela Crețan, Andreea Gheorghe, Mircea Bujoreanu, Marian Pîrvu, Dan Zarug Mihai și Elena Chingălată.

Sebastian Mihăilescu a scris scenariul împreună cu Andrei Epure. Producători executivi sunt Dan Wechsler, Andreas Roald și Jamal Zeinal-Zade, producător asociat – Antoine Simkine, coproducătoare – Ewa Puszczyńska și Nina Frese, iar producătoare sunt Diana Păroiu și Ada Solomon.

Echipa este completată de Katrin Paas și Andreea Lupu, coafură și machiaj, Małgorzata Trzaskowska, costume, Anca Lazăr, scenografie, Piotr Kurek, muzică, Krzysztof Stasiak, sunet priză directă, Alexandru Dumitru, editare dialog și premix, Maciej Pawłowski M.P.S.E., mixaj sunet, Alin Zăbrăuțeanu și Dragoș Cătărău, design sunet, Barbu Bălășoiu, imagine, Cătălin Cristuțiu, montaj, Vlad Grăjdan și Małgorzata Bereźnicka, line producers.

„Mammalia” este o producție microFILM, Extreme Emotions, Pandora Film, în coproducție cu Bord Cadre films, Sovereign Films, HiFilm Productions, în asociere cu Visual Walkabout, nomada.solo, Aeroplan Studios, XANF, Les Films d’Antoine, Wunderlust, co-finanțată de Centrul Național al Cinematografiei, Polish Film Institute, Film- und Medienstiftung NRW, Programul Europa Creativă Media al Uniunii Europene, Televiziunea Română.

Producția este susținută de Cinema City Romania, Dr. Oetker, Ursus Breweries S.A., JYSK Romania, Provident Financial Romania, Hochland Romania, Bilka Steel, First Bank, Help Net, Mediacom, Publicis Groupe Media Bucharest, OMD Romania.

Sebastian Mihăilescu este scenarist, regizor și producător. După ce a obținut diploma de licență în informatică, a urmat cursuri de licență și de master de regie de film în cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale” din București.

A debutat în regie în 2012, cu scurtmetrajul documentar „Titza”, care a fost urmat de trei producții scurte de ficțiune. Dintre ele, scurtmetrajul „Apartament interbelic, zonă superbă, ultracentrală” (2016) a avut premiera în competiția Pardi di Domani a Festivalului Internațional de Film de la Locarno.

Lungmetrajul documentar „Pentru mine tu ești Ceaușescu”, realizat de Sebastian Mihăilescu în 2021, a fost recompensat cu premiul pentru cel mai bun film din Europa Centrală și de Est și premiul pentru cea mai bună imagine la Ji.hlava IFF, cu premiul New Talent la Festivalul DocLisboa și a fost desemnat cel mai bun documentar în competiția What’s Up Doc, la Transilvania IFF.

Sebastian Mihăilescu experimentează constant cu limbajul cinematografic, îndepărtându-se de convențiile ficțiunii și împingând limitele acestui mediu.

Parteneri media: Radio România Cultural, FILM, Ziarul Metropolis, CineGhid.ro, MovieNews.ro, All About Romanian Cinema, Cinefan.ro, Rollercoaster PR.

09
/02
/24

Seria CultClassics aduce în atenția publicului filme semnificative sau realizatori de film importanți din istoria cinematografiei. “Am vrut să creăm un program independent, care să ne conducă într-o călătorie prin lumea filmului, să explorăm împreună diferite curente cinematografice, stiluri regizorale, culturi și spații geografice” Anca Caramelea, curator ARTA.

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.