„Matei copil miner”, în regia Alexandrei Gulea, la Festivalul Internaţional de la Rotterdam
https://www.ziarulmetropolis.ro/matei-copil-miner-in-regia-alexandrei-gulea-la-festivalul-international-de-la-rotterdam/

Regizoarea Alexandra Gulea va debuta cu filmul de ficţiune de lung metraj „Matei copil miner” în cadrul celei de-a 42-a ediţii a prestigiosului International Film Festival Rotterdam 2013, informează producătorul filmului, Thomas Ciulei.   Filmul concurează pentru „Big Screen Award”. „Matei copil miner” este o coproducţie româno-germano-franceză a Europolis Film, Luthje-Schneider-Horl, Ciulei Films, HFF München […]

Un articol de Andrada Văsii|29 ianuarie 2013

Regizoarea Alexandra Gulea va debuta cu filmul de ficţiune de lung metraj „Matei copil miner” în cadrul celei de-a 42-a ediţii a prestigiosului International Film Festival Rotterdam 2013, informează producătorul filmului, Thomas Ciulei.

 

Filmul concurează pentru „Big Screen Award”.

„Matei copil miner” este o coproducţie româno-germano-franceză a Europolis Film, Luthje-Schneider-Horl, Ciulei Films, HFF München şi 40°Grad, sprijinită de programul Media al Comunităţii Europene, Eurimages, Centrul Naţional al Cinematografiei, FFF Bayern, Fondation GAN pour la Cinema şi de SRTV.

Matei (Alexandru Czuli), un copil de 11 ani pasionat de biologie, ai cărui părinţi sunt plecaţi la muncă în Italia, trăieşte împreună cu bunicul lui (Remus Mărginean) într-o regiune minieră de munte. Din toamnă până în primăvară, întâmplările prin care Matei trece şi prima experienţă a morţii îl obligă să se maturizeze şi să decidă asupra propriului destin.

Alexandra Gulea a mai regizat: „Hacker”, serial TV – 2003, „Dumnezeu la saxofon, dracu la vioară”, documentar – 2004, „Azi eram frumoasa jună”, documentar – 2007.

A lucrat ca monteur la filmul „Weekend cu mama” în regia lui Stere Gulea şi la două dintre filmele regizorului Thomas Ciulei: „Asta e” şi „Podul de flori”.

 

Sursa: Agerpres

04
/04
/24

Evenimentele interdisciplinare propuse în proiectul de cercetare coregrafică ROOTS, un proiect AREAL co-finanțat de AFCN, vin în întâmpinarea crizei generalizate care ne împresoară, căutând soluții pe măsura complexității problemelor suprapuse și interdependente cu care ne confruntăm, îndemnând la o explorare a rădăcinilor ce unesc omul, societatea în care trăim și întreaga biosferă.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.