Ministrul culturii, Puiu Haşotti- câteva cuvinte la premiera piesei Îngeri în America şi nu numai
https://www.ziarulmetropolis.ro/ministrul-culturii-puiu-hasotti-cateva-cuvinte-la-premiera-piesei-ingeri-in-america-si-nu-numai/

Ieri, 25 octombrie, ministrul culturii Puiu Haşotti a fost prezent la premiera piesei Îngeri în America de la teatrul Metropolis. Domnia sa a participat în calitate de spectator-plãtitor de bilet şi a avut amabilitatea de a ne spune câteva cuvinte, chiar dacã programul îi era încãrcat. Importanṭa momentului rezidã şi din faptul cã piesa Îngeri […]

Un articol de |26 octombrie 2012

Ieri, 25 octombrie, ministrul culturii Puiu Haşotti a fost prezent la premiera piesei Îngeri în America de la teatrul Metropolis. Domnia sa a participat în calitate de spectator-plãtitor de bilet şi a avut amabilitatea de a ne spune câteva cuvinte, chiar dacã programul îi era încãrcat. Importanṭa momentului rezidã şi din faptul cã piesa Îngeri în America se joacã integral pe scena aceluiaşi teatru.

Andrada Vãsii: Cum vi s-a pãrut pânã acum piesa ‘’Îngeri în America’’?

 

Puiu Haşotti: Este o pozã grea, complexã. Actorii au fost absolut extraordinari. Am aflat foarte pe scurt morala acestei piese de la domnul George Ivaşcu. Nu pot sã nu fiu impresionat de faptul cã România este a treia ṭarã din Europa de Est în care aceastã piesã se joacã integral. Mi-a fãcut plãcere sã remarc publicul din aceastã searã, deoarece erau foarte mulṭi tineri în salã. Aceastã piesã este un act de culturã adevãratã şi poate la fel de interesant este faptul cã aici se rãspunde la paradigma economiei de piaṭã : vorbim despre artã pentru artã şi de artã pentru piaṭã. Acest lucru este o performanṭã lãudabilã.

 

A.V.: Ce pãrere aveṭi despre actul cultural, în general, din România? Având în vedere cã piesa ‘’Îngeri în America’’ este o premierã la noi în ṭarã în maniera în care se joacã acum.

 

P.H.: Pânã acum, din nefericire, nu pot sã nu remarc faptul cã nu a existat o strategie de management a actului cultural. Pentru cã ministerul culturii are multe instituṭii în subordine, care ar fi trebui sã fie finanṭate de autoritãṭile locale. Ca o parantezã, trebuie sã vã bucuraṭi cã vã aflaṭi în subordinea -financiar doar- Primãriei Generale  care are mai mulṭi bani decât Ministerul Culturii. Iatã cât de frumos aratã acest teatru ! Aratã mult mai bine decât marea majoritate a teatrelor pe care le-am vizitat. Este mult de discutat despre ceea ce ar însemna managementul cultural, dar şi strategia culturalã a ministerului culturii. Aş încheia spunând cã plec felicitându-i pe aceşti actori absolut excepṭionali, dar şi pe regizor. Nu în ultimul rând, felicit toatã echipa teatrului, deoarece eu, în aceastã searã, am venit în calitate de spectator.

 

Foto credit: Marius Gospodin

11
/06
/22

În cadrul Festivalului Vocea Teatrului Licean Bucureșean, elevii Liceului Teoretic Decebal au prezentat vineri, 9 iunie, la Teatrul Metropolis, spectacolul „Pantofii Sarei”, care abordează o temă mai actuală ca oricând – cum ne raportăm la tot ce ține de bullying.

10
/06
/22

Teatrul Metropolis din strada Mihai Eminescu 89 a găzduit vineri, 9 iunie, în Sala Centenar, spectacolul „Pisica verde” după Elise Wilk, prezentat de elevii Colegiului Național „Mihai Eminescu” în cadrul Festivalului Vocea Teatrului Licean Bucureștean.

25
/05
/22

În această primăvară se aniversează 31 ani de la înfiinţarea a trei instituții de teatru... Teatrul Masca, Teatrul Excelsior și Teatrul Urmuz.... actualul Teatrul Metropolis.

11
/04
/22

George Ivașcu, directorul Teatrului Metropolis: „În urma recentului comunicat de presă trimis de Primăria Municipiului București, mă văd nevoit să vă răspund punctual la toate afirmațiile FLAGRANT INEXACTE, pe care acesta le conține în legătură cu situația de la Teatrul Tineretului “Metropolis”. Consider că dumneavoastră domnule Primar General, în calitate de Ordonator principal de credite, sunteți direct responsabil de afirmațiile pe care acest comunicat le conține.“

08
/04
/22

„Cineva spune că se închide Teatrul Metropolis. Primarul a transmis că e fake news și că de fapt vrea să reducă risipa. Ceea ce el numește risipă, este, în fapt, subfinanțare. Cultura, teatrul, nu-și mai permit să caute, să exploreze, să se dezvolte. Teatrele din București au cea mai mică finanțare din ultimii 20 de ani“, scrie actorul Vlad Logigan, pe pagina sa de Facebook.