Mircea Albulescu, Răzvan Vasilescu, Dorel Vişan şi Dorina Lazăr, în Ana, de Alexa Visarion
https://www.ziarulmetropolis.ro/mircea-albulescu-razvan-vasilescu-dorel-visan-si-dorina-lazar-in-ana-de-alexa-visarion/

La 33 de ani de la premiera lungmetrajului Înghiţitorul de săbii – unul dintre filmele de referinţă realizat înainte de ’89 – actorii Răzvan Vasilescu, Mircea Albulescu şi Dorina Lazăr se regăsesc pe genericul noului film regizat de Alexa Visarion: Ana. Filmul va avea premiera în România vineri, 12 decembrie, la Cinematograful Studio.

Un articol de Petre Ivan|9 decembrie 2014

Ana este un film închinat memoriei marelui actor Ștefan Iordache, care s-a stins din viață în urmă cu șase ani. Din distribuția filmului mai fac parte: Dorel Vișan, care a colaborat cu Alexa Visarion în teatru şi film, dar și András Demeter și Cristina Drăghici, aceasta din urmă făcându-și astfel debutul în lungmetraj.

În primăvara acestui an, filmul a avut avanpremiera mondială la Salonic, în deschiderea Zilelor Francofoniei, fiind proiectat, de asemenea, la Atena şi la Institutul Cultural Român din New York.

Ana – Sinopsis

Povestea unui bărbat în pragul batrâneții, a unei tinere ajunsă printr-o întâmplare nefericită prostituată în Italia și a unui adolescent încercat de viață, care reușesc să comunice, susținuți în dialogul lor de legenda „Meșterului Manole”. Un film despre prezent, care nu te lasă să uiți trecutul.

Despre Ana, regizorul Alexa Visarion spune: „Singurătatea este temă majoră în Creația mea, alături de ambiguitatea apelor umane și de degradarea ce ne amenință constant. Când eram tânăr credeam că autoritate înseamnă putere, și că disciplina și ordinea înseamnă responsabilitate.

Acum știu că dragostea poate să ne împlinească și artistul trebuie să îl caute necontenit pe omul care a fost cândva liber. Ana este un capitol din opera deschisă pe care o trăiesc și prin care mă mărturisesc.”

Mircea Albulescu, Răzvan Vasilescu și Dorel Vișan despre Ana

Mircea Albulescu:

„Ana certifică încă o dată calitățile de cineast ale lui Alexa Visarion. În măsura în care în acest film sunt reprezentate, în imagini esențializate, așa cum mărturisește chiar regizorul, „existența, pragurile și răspântiile venite din copilărie, frica, detenția tatălui, teama de risipire și ratare, atacul agresiv al nimicniciei… suferința și bolile celor dragi… bătrânețea care nu iartă pe nimeni.” Am pornit la drum împreună, pe scenă și în film, și mă bucur că Ana dă valoare prieteniei noastre artistice.”

Răzvan Vasilescu:

„Cred că am fost un actor norocos. Mulțumesc Cerului că am avut noroc mare să încep primele ore în viitoarea mea meserie cu profesori de teatru adevărați. Alexa Visarion, profesorul meu, m-a învățat să fac din arta interpretării o știință, așa ca matematica. Personajul la el trebuie să fie individualitatea aparte, complexă, care să descopere încet, încet, pas cu pas, o ființă născută dintr-o mulțime de calități şi cantităţi măsurate matematic, alcătuite muzical armonic ca într-o crimă perfectă, fără pată și urmă de autor. Aici e aici! Aici e nebunia! Aici e arta! Și Alexa Visarion are această nebunie.”

Dorel Vișan:

„Alexa Visarion nu poate fi comparat decât cu el însuși. Face parte din cei puțini și mari. Mare artist, mare regizor, mare profesor, mare prieten, mare om. Mulți au învățat de la el un țel nobil în viață: orice acțiune să faci după puterea propriului tău talent. Fapta lui de acum este Ana, un film pe care vă invit să aveți răbdare, înțelepciune și suflet pentru a-l vedea.”

Foto: Mircea Albulescu, Răzvan Vasilescu, Dorel Vişan şi Dorina Lazăr, Ana – cinemagia

20
/12
/22

Echipa care a creat „România Sălbatică”, cel mai mare proiect de film documentar dedicat naturii din țara noastră, face un cadou tuturor iubitorilor de natură înainte de sărbătorile de iarnă: acces gratuit la povestea din spatele realizării documentarului laureat anul acesta cu 3 premii Gopo (Cel mai bun documentar, Cea mai bună muzică originală, Cel mai bun sunet).

19
/12
/22

Colinde, documentare şi concerte extraordinare, transmisiuni în direct de la Vatican și Catedrala Sfântul Iosif, filme și ediții speciale ale emisiunilor consacrate se regăsesc în grila de Crăciun a TVR2 pentru întreaga familie.

19
/12
/22

Filmul de acțiune „Vulturul de Fier II/ Iron Eagle II”, regizat de Sidney J. Furie, va fi difuzat de Warner TV în prima lună a anului viitor. Lungmetrajul va putea fi urmărit la Warner TV pe 27 ianuarie, de la ora 21:00.

19
/12
/22

Bucurie, linişte în suflet, pace, colinde, daruri şi oameni dragi. Mai presus de toate, oameni dragi. Astfel ne dorim cu toţii să întâmpinăm Naşterea Domnului. Cel mai frumos Crăciun e întotdeauna petrecut împreună, în atmosfera caldă de acasă. De acest Crăciun, TVR 1 ne arată că şi cei mai Izolaţi în România au Oameni alături în zi de sărbătoare; că putem fi „diferiţi şi totuşi asumaţi întru Hristos" – ortodocşi şi catolici, în Bucuria credinţei; că generaţii diferite de artişti trăiesc, O dată-n viaţă, emoţia unor întâlniri inedite.

14
/12
/22

O carte fundamentală de teorie a filmului, "Ce este cinematograful?", de André Bazin, a apărut în sfârşit integral în limba română, într-un parteneriat între editurile Polirom şi UNATC Press şi sub coordonarea criticului şi profesorului Andrei Gorzo. O lectură obligatorie.

29
/11
/22

Cinematografia română se pregăteşte să celebreze în 2023 o sută de ani de la naşterea lui Ion Popescu Gopo, printr-o serie de retrospective cu filmele celebrului cineast, prin expoziţii cu desenele şi afişele operelor sale şi prin lansări de carte.

28
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Sunt mari cineaşti la ale căror filme te uiţi pentru a vedea cu ce vin nou şi cum se reinventează (sau dacă reuşesc asta). Şi sunt mari cineaşti care nu mai au nimic de demonstrat şi pe ale căror noi filme le cauţi pentru a regăsi un stil şi un univers artistic care îţi sunt familiare şi în care ştii că te vei simţi confortabil.

15
/11
/22

Ambasada Republicii Cuba în România și Institutul Cervantes din București organizează „Zilele culturii cubaneze la București”, în perioada 21-25 noiembrie.

09
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Cineastul suedez Ruben Östlund a râs dintotdeauna de ridicolul şi prostia oamenilor, pornind de la compatrioţii săi şi mai ales de la cei din clasele de sus. În “Triangle of Sadness” (2022), filmul care i-a adus în acest an un al doilea Palme d`Or la Cannes, satira e împinsă la extrem.