Mircea Cornişteanu participă la workshop-ul realizat de Robert Wilson la „The Watermill Center“ – SUA
https://www.ziarulmetropolis.ro/mircea-cornisteanu-participa-la-workshop-ul-realizat-de-robert-wilson-la-the-watermill-center-sua/

În perioada 30 iulie-3 august, Mircea Cornişteanu, director general al Teatrului Naţional „Marin Sorescu”, va fi prezent în SUA, la „The Watermill Center”, Long Island, New-York, fondat în 1992 de regizorul şi artistul vizual american Robert Wilson.

Un articol de Andrada Văsii|24 iulie 2013

În perioada 30 iulie-3 august, Mircea Cornişteanu, director general al Teatrului Naţional „Marin Sorescu” va fi prezent în SUA, la „The Watermill Center”, Long Island, New-York, fondat în 1992 de regizorul şi artistul vizual american Robert Wilson.

Directorul teatrului craiovean la fi prezent în cadrul laboratorului pentru performance la workshop-ul organizat de legendarul regizor american în vederea viitoarei realizări a spectacolului „Rinocerii”, de E. Ionesco, la Teatrul Naţional Craiova.

Cinci zile de discuții

Pe durata a cinci zile, Robert Wilson şi echipa sa vor discuta cu Mircea Cornişteanu (foto dreapta), însoţit de Cătălin Ionescu Arbore, în calitate de scenograf, pentru a pune la punct amănuntele viitoarei colaborări.

Premiera spectacolului „Rinocerii”, în regia lui Robert Wilson (foto stânga), este prevăzută să aibă loc pe 4 iulie 2014.

Robert Wilson a mai fost în trecut de trei ori la Craiova: prima oară cu prilejul prezentării spectacolului său „Femeia mării”, de H. Ibsen, în cadrul Festivalului Shakespeare, 2008.

A doua oară, regizorul american a fost prezent la TNC în 2010 cu ocazia prezentării filmului spectacolului său „Hamlet – Un monolog”, realizat la Alley Theatre în 1995, regizat şi interpretat de el, iar a treia oară în 2012, la acelaşi festival internaţional, cu spectacolul „Sonetele lui Shakespeare”, prezentat de „Berliner Ensemble”, Berlin.

21 de spectacole

Cu prilejul călătoriei în SUA, Mircea Cornişteanu va fi invitatul ICR New-York, unde va vorbi, pe 26 iulie, despre „Caragiale şi arta spectacolului”.

Realizator a 21 de spectacole din opera lui Caragiale (teatru, proză, articole, scrisori), regizorul Mircea Cornişteanu va expune publicului prezent la conferinţă experienţa sa personală în „interpretarea” operei celui mai important dramaturg român şi va citi pagini din creaţia acestuia.

Foto credit:  Teatrul Național Craiova

14
/02
/24

Celebrul musical FAMILIA ADDAMS semnat de Răzvan Mazilu la Teatrul EXCELSIOR din București va avea două reprezentații în exclusivitate la Craiova. Evenimentele sunt programate marți, 27 martie și miercuri, 28 martie 2024 de la ora 19:00 și vor avea loc în Sala “Amza Pellea” a Teatrului Național “Marin Sorescu” din Craiova.

14
/02
/24

Joi, 15 februarie, începând cu ora 14:00, Biblioteca Metropolitană București, prin Direcţia Cultură, Învăţământ, Turism a Primăriei Municipiului Bucureşti, va organiza, la Sediul Central „Mihail Sadoveanu” din str. Tache Ionescu nr. 4 are loc o DEZBATERE EVENIMENT, dedicată Zilei Naționale a Lecturii.

14
/02
/24

În data de 2 martie la Timișoara (Filarmonica Banatul Timișoara – Sala Capitol), 14-16 martie la București (Centrul Naţional de Artă “Tinerimea Română”), 23-24 martie la Cluj-Napoca (Academia Națională de Muzică „Gheorghe Dima”) și pe 5 aprilie la Iași (Sala Eduard Caudella, Casa Alecu Balș), vor avea loc audiții pentru admiterea celor mai talentați tineri muzicieni în Orchestrele Naționale de Tineret ale României, la care sunt invitaţi atât actuali membri ai ansamblurilor, cât şi aspiranţii la acest statut, scopul acestor audiţii fiind reconfigurarea acestor orchestre.

14
/02
/24

Institutul Cultural Român și Centrul de Cercetare, Documentare și Promovare „Constantin Brâncuși” din Târgu Jiu organizează, în perioada 18 februarie – 3 martie 2024, expoziția „Masa tăcerii”, proiect ce aduce în fața publicului bucureștean lucrări ale artiștilor care au câștigat Premiul Național „Constantin Brâncuși”, oferit anual de Institutul Cultural Român.

13
/02
/24

CRONICĂ DE FILM “Zona de interes” (2023), de Jonathan Glazer, este un film aproape conceptual, a cărui forţă e dată de contrastul dintre ce vedem în prim-plan, de o parte, şi ce se întâmplă în plan îndepărtat şi ce auzim pe coloana sonoră, de cealaltă parte.

12
/02
/24

Actorul Matei Arvunescu percepe vulnerabilitatea ca pe o lecție de actorie, îl citează pe marele Gabo, încercând să explice cum viața ar putea avea un sens și crede că „revoluție“ e un cuvânt cu mare greutate. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.