Mircia Dumitrescu, la Cafeneaua critică

Joi 7 februarie, la Muzeul Naţional al Literaturii Române – Creţulescu va avea loc o întâlnire cu artistul vizual Mircia Dumitrescu, în cadrul programului Cafeneaua critică, patronat de Ion Bogdan Lefter.

Un articol de Liliana Matei|6 Februarie 2019

Grafician, pictor, sculptor, „obiectualist”, „serialist”, „instalaţionist”, extraordinarul creator vizual Mircia Dumitrescu lucrează mult şi expune generos, în „personale” şi în „colective”, în instituţii publice şi în spaţii „alternative”, ilustrează cărţi şi imaginează „identităţi vizuale” pentru evenimente culturale, îndrumă studenţi-viitori-artişti ori copii şi adolescenţi talentaţi, e prezent de peste o jumătate de secol pe scena artelor româneşti, dând în ultimele decenii şi în chiar aceşti ani senzaţia de ubicuitate. E şi acum deschisă, la Muzeul Naţional al Literaturii Române din Bucureşti, în sediul din Calea Griviţei nr. 64-66, o expoziţie Mircia Dumitrescu, un soi de „antologie” din mai vechile şi mai noile sale explorări vizuale, grafice, fotografice, sculpturale ş.a.m.d. În complement, la sediul din Strada Nicolae Creţulescu al MNLR, presărat cu lucrări ale artistului – o Cafenea critică lui dedicată, în dialog cu şi despre Mircia Dumitrescu! Amfitrion: Ion Bogdan Lefter.

Cafeneaua critică este un proiect de dezbateri culturale pe teme de actualitate, desfăşurat în 1994-1998, în cafeneaua Facultăţii de Litere a Universităţii din Bucureşti, şi după 2008, în diverse cluburi din Capitală, este găzduită actualmente de Muzeul Naţional al Literaturii Române din Bucureşti (sediul din Strada Nicolae Creţulescu).

10
/12
/19

Luni, 9 decembrie, începând cu orele 19.00, în foaierul Sălii Liviu Ciulei (Izvor) a avut loc vernisajul expoziției permanente de portrete ale actorilor din trupa Teatrului L.S. Bulandra, realizate de fotograful (și actorul) Andrei Runcanu.

03
/12
/19

Pentru fostele state socialiste, 2019 marchează trecerea a 30 de ani de la revoluțiile care au schimbat cursul istoriei, iar pentru cehi, la fel ca și pentru români și alte națiuni ce s-au aflat în Blocul de Est, 1989 a marcat trecerea de la dictatură la democrație. Revoluția de Catifea, așa cum a fost numit evenimentul la cehi, a avut câteva caracteristici aparte, iar bucureştenii sunt așteptați să le descopere la deschiderea expoziției „1989. The Velvet Revolution”, pe data de 5 decembrie 2019, începând cu ora 19:00, la Centrul Ceh din Bucureşti.

06
/11
/19

CRONICĂ DE FILM În documentarul "Rebeli cu o cauză" (2019), de Dobrivoie Kerpenisan, prezentat în premieră la Astra, români de diferite categorii sociale vorbesc despre singurul lucru ce îi mai uneşte: Revoluţia la care au participat în decembrie 1989 în comuna lor bănăţeană, Sânpetru Mare, când au fost fotografiaţi de viitorul cineast.

30
/10
/19

Un film din Coreea de Sud premiat la Cannes, dar și filme experimentale de top, noi expoziții de artă contemporană, rafinamentul muzicii clasice și un roman din literatura scandinavă a momentului – vă prezentăm cinci dintre atracțiile culturale ale lunii noiembrie.

22
/10
/19

A treia lună de TAG YOUR IDEAS o prezintă pe scena alternativă a Control-ului, deschisă zilnic și aproape non-stop, pe artista Claudia Brăileanu. Una din exprimările cele mai reprezentative ale instalației Claudiei o reprezintă conceptualizarea pattern-ului, a acelui element de expresie formală, ce impune o reprezentare, prin repetiție, a unei autenticități.

Page 1 of 5112345...102030...Last »