Mircia Dumitrescu, la Cafeneaua critică

Joi 7 februarie, la Muzeul Naţional al Literaturii Române – Creţulescu va avea loc o întâlnire cu artistul vizual Mircia Dumitrescu, în cadrul programului Cafeneaua critică, patronat de Ion Bogdan Lefter.

Un articol de Liliana Matei|6 februarie 2019

Grafician, pictor, sculptor, „obiectualist”, „serialist”, „instalaţionist”, extraordinarul creator vizual Mircia Dumitrescu lucrează mult şi expune generos, în „personale” şi în „colective”, în instituţii publice şi în spaţii „alternative”, ilustrează cărţi şi imaginează „identităţi vizuale” pentru evenimente culturale, îndrumă studenţi-viitori-artişti ori copii şi adolescenţi talentaţi, e prezent de peste o jumătate de secol pe scena artelor româneşti, dând în ultimele decenii şi în chiar aceşti ani senzaţia de ubicuitate. E şi acum deschisă, la Muzeul Naţional al Literaturii Române din Bucureşti, în sediul din Calea Griviţei nr. 64-66, o expoziţie Mircia Dumitrescu, un soi de „antologie” din mai vechile şi mai noile sale explorări vizuale, grafice, fotografice, sculpturale ş.a.m.d. În complement, la sediul din Strada Nicolae Creţulescu al MNLR, presărat cu lucrări ale artistului – o Cafenea critică lui dedicată, în dialog cu şi despre Mircia Dumitrescu! Amfitrion: Ion Bogdan Lefter.

Cafeneaua critică este un proiect de dezbateri culturale pe teme de actualitate, desfăşurat în 1994-1998, în cafeneaua Facultăţii de Litere a Universităţii din Bucureşti, şi după 2008, în diverse cluburi din Capitală, este găzduită actualmente de Muzeul Naţional al Literaturii Române din Bucureşti (sediul din Strada Nicolae Creţulescu).

21
/07
/22

Deși am trecut prin doi ani de pandemie, iar anul 2022 a început cu un război, oamenii de bine continuă să se mobilizeze pentru a-i susține pe cei în nevoie. În primele șase luni ale acestui an, pe platforma Galantom s-au făcut 10.707 donații, în valoare totală de 1.620.231 lei. Donațiile au fost strânse în cadrul a 1.241 de campanii individuale inițiate de oameni de bine, galantomi, care și-au mobilizat apropiații pentru cauzele în care cred cu tărie.

18
/07
/22

Ziarul Metropolis vă oferă o selecție de 22 de imagini de la Art Safari 2022, eveniment care aduce la București expozițiile străine „Picasso, Dalí & Falla. Le tricorne” și „Barbara Klemm. Light and Dark. Photographs from Germany” și ne invită în universul unor artiști români precum Marcel Iancu, Theodor Aman și Irina Dragomir. Până pe 7 august, la Palatul Dacia-România din Strada Lipscani nr. 18-20!

07
/07
/22

La începutul săptămânii viitoare, luni, 11 iulie, începând cu ora 20.00, Institutul Cervantes din București invită publicul iubitor de cultură la sediul său la un eveniment în aer liber: vernisaj, vizionare de filme și sangría. Evenimentul va avea loc în El Patio, curtea interioară a Institutului, unde artistul vizual Pisica Pătrată a realizat o nouă intervenție murală.

05
/07
/22

15 profesioniști de top din domeniul cultural, marketing și antreprenoriat au acceptat invitația de a deveni mentori la prima ediție Whatifany, programul inovator de orientare profesională dedicat liceenilor. Un demers educațional gândit ca o completare a eforturilor depuse de-a lungul celor 12 ani de studiu, programul debutează cu o ediție-pilot în luna septembrie, la București. Organizat în două etape, începând cu luna septembrie, Whatifany le va oferi participanților șansa de a interacționa atât cu experții din cele trei domenii, cât și cu mediile profesionale în care aceștia activează, în cadrul unor stagii de internship.