Moda în “Jocurile Foamei”: stil versatil și extravagant
https://www.ziarulmetropolis.ro/moda-in-jocurile-foamei-stil-versatil-si-extravagant/

Deşi, cu acest ultim film al francizei (“Jocurile Foamei: Revolta – partea 2”) se închide cercul celor trei ani în care Jennifer Lawrence a intrat în pielea lui Katniss Everdeen, gaiţa zeflemitoare rămâne un model de stil şi look pe care nu îl vom uita prea curând.

Un articol de Liliana Matei|5 decembrie 2015

Am văzut-o la început modestă şi temătoare, apoi am descoperit că e ambiţioasă şi necruţătoare, dar şi că crede în valorile universale ale binelui şi frumosului. Apoi am descoperit-o în suferinţă, încercând să îşi revină şi acum o regăsim mai puternică şi mai sigură pe ea ca niciodată. Stilul ei s-a transformat în consecinţă.

Poate cea mai bună lecţie de stil pe care ne-o dă Katniss, de-a lungul celor patru pelicule din franciza Lionsgate, este că orice neplăcere spontană se depăşeşte cel mai uşor cu o dispoziţie şi coafură bune.

Dar care sunt elementele stilului ei unic? Centura multifuncţională, dieta de supravieţuitoare, arcul şi săgeata, trainingul riguros şi lejeritatea cu care face trecerea între ţinutele de luptă şi cele elegante, ample. Cu siguranţă, însă, cel mai important aspect al look-ului lui Katniss este versatilitatea, care stă şi la baza tuturor transformărilor prin care trece de-a lungul celor patru filme ale seriei.

La fel ca ea, stilul multor personaje suferă schimbări radicale de-a lungul seriei, care chiar variază de la o extremă la alta: când umil şi modest, când ostentativ şi extravagant. În ultima peliculă, look-urile se schimbă încă o dată, iar la butoane sunt tot designerii Kurt & Bart, din mâinile cărora au ieşit cele mai fashionable ţinute din serie.

Responsabil de machiaj sunt Ve Neill şi Nikoletta Skarlats, alături de alţi membri ai echipei de producţie, printre care make-up artist Conor McCullagh şi hair stylist Camille Friend.

Încă de la debutul francizei, Ve Neill, care este câştigătoarea unui Oscar pentru machiaj, a fost principala forţă creativă din spatele esteticii chipurilor. Pentru ultimul film, ea a recurs la elementele magice şi capricioase reprezentative pentru universul din Panem, dar le-a conferit o tuşă realistă, în ton cu schimbările din Capitoliu.
“Machiajul nu mai este atât de orientat spre fantezie ca în primele filme, ci are elemente realiste, în ton cu acţiunea”, explică Ve Neill. “Acum suntem în plin război şi asta se reflectă diferit asupra fiecărui personaj în parte. Desigur că ne-am propus ca look-ul să fie cool, dar ultimul capitol al seriei e mult mai emoţional decât celelalte”, mai spune ea.
Şi nu doar emoţie şi realism se transmit prin machiaj, ci şi duritatea scenelor de luptă. Acum îi vedem pe Katniss, Peeta şi Gale drept soldaţii care mărşăluiesc spre Capitoliu cu gândul clar de a-l ucide pe preşedintele Snow.

“Unul dintre cele mai interesante aspecte ale faptului că am filmat scenele de luptă din Capitoliu în Europa, este că am putut colabora cu artişti make-up din Germania şi Franţa care au adus la bord un stil complet diferit, conferind un look foarte fresh”, spune Ve Neill. Nici apetenţa pentru lux şi glamour n-a dispărut complet din stil, ci a fost reinterpretată într-un mod neaşteptat.

Alte schimbări de look regăsim, în cel mai recent film al seriei, şi la Effie, complet transformată cu ajutorul designerului Nikoletta Skarlatos. “Effie sub bagheta Nikolettei este mult mai stilizată şi mult mai matură, elegantă, pragmatică”, spune Ve Neill.

Transformată este şi Coin, mai ales pentru că ambiţiile o ajung din urmă şi ni se arată un alt caracter al ei. “Caracterul i se schimbă, la fel şi aspectul. Julianne (Moore, care o interpretează pe Effie) e mult mai frumoasă şi mai puternică”, afirmă Ve Neill.

Revenind la eroina seriei, acum o vedem asumându-şi rolul de lider, puternică şi sigură pe ea, după ce a evoluat enorm de la adolescenta modestă şi nesigură din primul film şi a trecut prin momente extreme şi traume. “Când o vedem în costumul de gaiţă zeflemitoare observăm că a crescut, că s-a maturizat emoţional. Aşa că machiajul în ultimul film nu mai pune accent pe trenduri, ci pe feminitatea şi puterea lui Katniss. Pare frumoasă, puternică şi de încredere”, spune Ve Neill. Artista de make-up mărturiseşte că îi e dor de platourile de filmare, mai ales că experienţa în sine a fost unică şi a presupus trecerea de la machiaj de luptă, la glamour şi fantasy.

Filmul „Jocurile foamei: Revolta – Partea a doua / The Hunger Games: Mockingjay – Part 2” este distribuit de Forum Film România și a avut premiera pe 20 noiembrie 2015, fiind distribuit în format 3D, IMAX 3D și 4DX.

05
/01
/15

Anul 2015 aduce în peisajul cinematografic noi proiecte ale unor regizori premiaţi la Cannes, Berlin şi Veneţia, printre filmele româneşti care vor fi lansate în cinema numărându-se thrillere politice, un western balcanic, un documentar animat, dar şi comedii, drame şi pelicule poliţiste.

02
/01
/15

Nedistribuite în cinematografe, văzute puțin în festivaluri, ignorate nejustificat, filmele de nonficțiune merită o mai mare atenție. La început de an, Ziarul Metropolis vă propune 10 documentare străine din 2013 și 2014, demne de reținut.

01
/01
/15

S-au ivit pe cerul teatrului stele care au lucit orbitor o vreme, care au stârnit admiraţie unanimă. Criticii au făcut prognoze artistice pe termen lung, însă, apoi, luminile lor s-au stins. Cu actorul Gheorghe Dinică nu a fost aşa.

30
/12
/14

Ovidiu Iuliu Moldovan: ardeleanul greco-catolic cu privirea directă şi faţa neîmblânzită de zâmbet, sigur în gesturi, un om ce nu putea fi scos din ale lui, cu trăsături tipice zodiei Capricornului... Duritatea lui masculină era arma cu care confisca mintea oricărei femei.

30
/12
/14

Anul 2014 poate fi considerat unul aproape anost prin prisma box office-ului nord-american, aflat la cel mai scăzut nivel al său din ultimii şase ani, dar a cărui calitate cinematografică a fost totuşi "salvată" în a doua jumătate a lui de revenirea în forţă a filmelor biografice.

29
/12
/14

O selecție de 14 dintre filmele premiate care au marcat ultimul an va fi proiectată la Cinema Studio din București, între 2 și 8 ianuarie 2015. Spectatorii vor avea ocazia să (re)vadă filme semnate de regizori ca Lars von Trier, Jim Jarmusch, Joel și Ethan Coen, David Cronenberg, Paolo Sorrentino, Michel Hazanavicius sau Corneliu Porumboiu.

23
/12
/14

CRONICĂ DE FILM Când resemnarea părea să fie singura cale de a încheia un an cinematografic românesc mediocru, apare - doar la HBO, nu și în săli - un documentar revigorant și (cu adevărat) emoționant, „Toto și surorile lui”, capabil să dărâme prejudecăți.

19
/12
/14

CRONICĂ DE FILM Nimic nu părea să anunțe schimbarea de direcție. După ce a regizat două parodii reușite la filmele cu spioni și, în special, la seria cu James Bond și, ulterior, filmul de mega-succes „The Artist”, francezul Michel Hazanavicius se lansează în drama de război.

18
/12
/14

Cea de-a 5-a ediție a Festivalului Internaţional de Film Experimental Bucureşti BIEFF s-a încheiat duminică, 14 decembrie, la CinemaPRO, după 5 zile de festival, 3 proiecții sold out, 75 de filme și 4 evenimnete speciale experimentate și vizionate de peste 7000 de spectatori.

18
/12
/14

Trei documentare istorice care conservă o bucată vie a românilor vor încheia proiectul inițiat de Radio România Cultural în parteneriat cu Docuart, “Baricada Culturală”. Documentarele cu temă comunistă semnate de Andrei Ujică și Sinisa Dragin vor fi difuzate în regim live streaming în zilele de 18, 22 și 23 decembrie, începând cu ora 22:00 pe radioromaniacultural.ro.

18
/12
/14

Filmul "Ida", regizat de cineastul polonez Pawel Pawlikowski, a fost recompensat miercuri cu premiul LUX pe 2014, decernat de Parlamentul European în cadrul unei sesiuni extraordinare a forului european, organizată la Strasbourg.