„Mon Cabaret Noir”, de Răzvan Mazilu, online gratuit, duminică seară, la Teatrelli
https://www.ziarulmetropolis.ro/mon-cabaret-noir-de-razvan-mazilu-online-gratuit-duminica-seara-la-teatrelli/

„Mon Cabaret Noir”, de Răzvan Mazilu – un spectacol total, cu teatru, coregrafie, muzică şi foarte multă culoare – este programat pentru duminică, 3 mai, în cadrul seriei Teatrelli online şi poate fi vizionat gratuit de publicul larg pe www.teatrelli.com, în intervalul orar 18.00 – 23.00.

Un articol de Petre Ivan|2 mai 2020

Teatrelli continuă evenimentele care marchează Ziua Internațională a Dansului prin intermediul seriei speciale Teatrelli online. După dezbaterea în premieră care i-a reunit pe 29 mai pe trei dintre cei mai emblematici oameni de cultură ai momentului la nivel internațional, Noa Wertheim (coregafa companiei Vertigo din Israel), Tobias Biancone (Directorul General al Insitutului Internațional de Teatru ITI-UNESCO) și Jarosław Fret (Directorul Institutului Grotowski și al Teatr Zar) în dialog cu criticul Octavian Saiu la Anotimpurile dialogului despre teatru, publicul se poate bucura de această dată online, gratuit, de unul dintre cele mai de succes spectacole din stagiunea teatrului: „Mon Cabaret Noir”, semnat de cunoscutul coregraf și regizor Răzvan Mazilu. Spectacolul le are în distribuție pe unele dintre cele mai apreciate actrițe autohtone: pe Ilona Brezoianu, Anca Florescu, Alina Petrică și Ana Bianca Popescu. Acestora li se alătură chiar Răzvan Mazilu, într-un rol mut, de o „expresivitate sfâșietoare(Adevărul). 

Spectacolul reprezintă un demers unic, complex și emoționat și se joacă cu casele închise de la lansare, fiind prezentat în 2016 și în Festivalul Național de Teatru (FNT), iar în 2019 la Festivalul

Internațional de Teatru de la Sibiu (FITS).  „Mon Cabaret Noir pornește de la povestea Anitei Berber – dansatoare, coregrafă, actriță și fotomodel de mare succes din anii 1920, epoca de aur a cabaretului, o personalitate avangardistă, rebelă și excentrică, cu un destin demn de un scenariu de film.

„Mon Cabaret Noir durează o oră și 20 de minute și invită publicul să pătrundă în lumea cabaretului berlinez, încărcată cu erotism, viață de noapte, libertate sexuală totală, droguri și alcool, unde nimic nu este prea bizar și totul este permis pentru experimentare.

„Spectacolul provoacă prin erotism și sondează părțile întunecate ale personalității noastre. Provoacă, în primul rând, ideea de libertate – aș putea spune că este o pledoarie pentru libertatea ființei, o ființă scuturată de toate prejudecățile și toate regulile pe care societatea le impune. Este un gen de demers cu care publicul nu este obișnuit: un spectacol total, cu teatru, coregrafie, muzică și foarte multă culoare. Este făcut cu profesionalism, am încercat să ridicăm o ștachetă în această idee a spectacolului total. Este foarte bine documentat și, nu în ultimul rând, îmi place să cred, temele și ideile din spectacol ating niște corzi neștiute sau uitate din sensbilibiltatea spectatorilor.” , povestește coregraful și regizorul Răzvan Mazilu.

„Mon Cabaret Noir” va fi difuzat duminică, 3 mai, pe www.teatrelli.com, în intervalul orar 18 – 23. Spectacol nerecomandat persoanelor sub 16 ani.

Foto: Dragoș Toader

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.