Muzicianul Max Baillie: „Mai degrabă, muzica te alege!”
https://www.ziarulmetropolis.ro/muzicianul-max-baillie-mai-degraba-muzica-te-alege/

INTERVIU Violonist şi violist, Max Baillie este unul dintre cei mai versatili muzicieni din Marea Britanie, fiind cunoscut pentru calităţile sale de interpret de muzică clasică, dar şi pentru cele de compozitor, sau pentru colaborările sale în proiecte dance sau electronice. În aceste zile, concertează în România, în cadrul Festivalului SoNoRo.

Un articol de Liliana Matei|12 noiembrie 2018

Printre artiștii alături de care a cântat în ultimii ani se numără Bobby McFerrin, interpretul indian de table, Zakir Hussain, chitaristul John Williams, Tinie Tempah și alții. Max Baillie a cântat pe scene precum Carnegie Hall sau Glastonbury, dar și în Mali și Moscova, și poate fi ascultat, în mod frecvent, la posturi de televiziune și de radio. Un mare iubitor al lui Bach, Max lucrează în prezent la proiectul „Bach Voyager”, creând noi resurse online ce conțin idei și interviuri despre lucrările solo de coarde ale marelui compozitor. Max susține turnee în China, Rusia și Australia alături de Orchestra Aurora, unde a fost prim-violist până în anul 2017. Profesor dedicat, are propria școală de vară de muzică de cameră, „Es Muss Sein”. De asemenea, muzicianul a produs numeroase filme și a publicat un prim volum de povești folk originale.

Max, mama ta este nemțoaică, iar tatăl tău e englez. Unde ți-ai petrecut copilăria și în ce loc te simți acasă? Care este efectul secundar al provenienței din părinți de naționalități diferite?

Efectul secundar al provenienței din părinți de naționalități diferite implică următoarele stări: o tentație irezistibilă de a sări în apă rece, iubirea pentru mare, vânt și ploaie (reminiscențe scoțiene), dar și sentimentul puternic că într-o viață anterioară am vizitat tavernele din Viena, ca nomad german. Călătoriile mele din viața de adult m-au purtat departe de coconul suburban din St. Albans, un oraș din apropierea Londrei, în care am locuit până la 12 ani. Acum cutreier lumea la fel ca mulți barzi (n.r.: poet-muzician) moderni. Acasă, pentru mine… hm, e puțin ciudat în ceea ce privește spațiul fizic (pe care încă îl caut), dar îmi plac dealurile galeze.

Cine te-a inspirat să alegi o carieră în domeniul muzicii?
Cred că mai degrabă muzica te alege, dar m-au inspirat mulți oameni încă de la început. Tatăl meu este un violoncelist minunat care mi-a arătat drumul, apoi, când eram mic, l-am ascultat pe un prieten de familie improvizând și acela a fost un moment de fascinație, și m-am gândit: cum poți cânta așa, de unde vine muzica aceasta? În același timp, sunt mulți oameni care m-au influențat, suntem ca un burete în copilărie, și ar trebui să avem deschiderea de a învăța, de a evolua și ca adulți. Cred că este un demers de a menține în viață copilul din tine.

Care sunt efectele secundare ale muzicii în stilul tău de viață?
Multe mile parcurse în călătoriile mele! Uneori este incitant să ajungi în colțuri îndepărtate ale lumii (Festivalul Mailan, care are loc în deșert și presupune să mergi timp de trei ore prin nisip până la Timbuktu; îndepărtatele insule Orkadian din nordul Scoției, dar și Sydney, Moscova și altele), iar alteori fac un zigzag în jurul orașului natal din apropierea Londrei și mă simt ca un păianjen care își țese înnebunit pânza complicată.

Cânți mai multe stiluri de muzică – clasică, dar și folk sau rock. Cum coexistă aceste stiluri și care sunt efectele secundare ale educației în muzica clasică atunci când cânți alte stiluri?

Într-adevăr, cânt mai multe stiluri muzicale și cred că ele se influențează reciproc. Este ca atunci când limbi diferite sau identități divergente își găsesc puncte în comun, mult mai multe decât crede majoritatea oamenilor. Consider că educația în muzica clasică te poate limita din mai multe puncte de vedere, dar eu încerc să mă educ ca violist de fiecare dată când exersez.

Ești un menestrel modern, un poet care își recită poeziile acompaniat de muzică. La ediția de anul trecut a Festivalului SoNoRo ne-ai oferit astfel de momente inedite. Care sunt sursele de inspirație pentru poeziile tale?

Mi-au plăcut întotdeauna poveștile, dar adevărul este că nu știu de unde provin ideile pentru poemele mele, de obicei apar de nicăieri; provocarea este să le dezvolt și să le dau forma necesară.

Ce ne pregătești pentru această ediție a Festivalului SoNoRo?

Vă las să descoperiți singuri!

Max Baillie va concerta în cadrul Festivalului SoNoRo, în perioada 13-20 noiembrie, la Timișoara, Cluj-Napoca, Brașov și Sibiu.Detalii pe www.sonoro.ro.

Sunt mulți oameni care m-au influențat, suntem ca un burete în copilărie, și ar trebui să avem deschiderea de a învăța, de a evolua și ca adulți. Cred că este un demers de a menține în viață copilul din tine. (Max Baillie, muzician)

03
/05
/16

În lumea teatrului sunt multe orgolii, deci relația cu un actor poate fi uneori destul de complicată. Crede Sorina Ştefănescu, pe care o puteți vedea la Teatrul “Naţional” din Bucureşti, Teatrul „I.C. Nottara”, ArCuB Godot Cafe. La Teatrul “Metropolis” joacă în spectacolele „Funcţionarii” de A.P. Cehov şi „Cum se cuceresc femeile” de Woody Allen, în regia lui Liviu Lucaci.

20
/04
/16

Prezent zilele acestea la cea de-a X-a ediție a Festivalul Internațional Shakespeare de la Craiova, în anul în care sărbătorim 400 de ani de la trecerea în eternitate a lui William Shakespeare, Michael Dobson – director al Institutului Shakespeare, Universitatea din Birmingham, al doilea cel mai mare shakespeare-olog recunoscut din lume, a oferit Ziarului Metropolis un interviu, în exclusivitate, prin intermediului celebrului fotograf Simion Buia.

31
/03
/16

Gheorghe Ifrim crede că un actor bun poate juca și divertisment, la televiziune, și roluri consistente în teatru. La Metropolis, îl puteți vedea în spectacolul „O femeie drăguţă cu o floare şi ferestre deschise spre Nord”, în regia lui Mihai Constantin.

29
/03
/16

„Cahiers du Cinema” caută inovaţia, sinceritatea, un cinema liber, care nu manipulează. Suntem împotriva unui cinema prea serios, după rețetă, care răspunde aşteptărilor festivalurilor – afirmă, într-un interviu în exclusivitate pentru Ziarul Metropolis, Joachim Lepastier, critic de la celebra revistă franceză. Regizorul român favorit – Corneliu Porumboiu. 

25
/03
/16

A condus Teatrul de Artă Deva, a fost lector la Universitatea  „Lucian Blaga” din Sibiu şi prim regizor la Teatrul National „Radu Stanca” din Sibiu. În prezent este managerul Teatrului “Tony Bulandra” din Târgovişte şi conferenţiar universitar la Universitatea „Babeş-Bolyai” din Cluj Napoca. Mc. Ranin este cunoscut pe toate continentele, de unde aduce artişti din aproape toate culturile şi religiile, în consacratul Festival „Babel”, ce are loc în fiecare an între 1 și 12 iunie.

23
/03
/16

Teofia Juravle citeşte cu ochi proaspăt realitatea urbană sau rurală, identitatea naţională, apoi le transpune în tablourile sale. A expus ceva timp în ţară, apoi în străinătate şi a avut succes. Săptămâna trecută, pe o stradă în spatele Teatrului Metropolis, într-un spaţiu original numit “Gallery”, a avut loc vernisajul expoziţiei sale de pictură pe sticlă, “Identitate”, care va putea fi vizionată până în 28 martie.

17
/03
/16

Ministrul Culturii Vlad Alexandrescu este unul dintre cei mai activi miniştri din Cabinetul Dacian Cioloş. Fost ambasador în Luxemburg, nepot al marelui om de litere Tudor Vianu, profesor universitar consacrat, doctor la Paris  cu o lucrare asupra căreia nu planează suspiciuni de plagiat. Ce caută acest om în Guvernul României?

14
/03
/16

A absolvit facultatea de teatru la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică, București, clasa Ion Cojar - Adrian Titieni şi un masterat de actorie la clasa profesorilor Gelu Colceag - Tania Filip, în 2011.  Sabina Brânduşe a participat la numerose proiecte de televiziune și scurtmetraje. Debutul cinematografic și l-a făcut cu pelicula "California Dreamin' ", premiat la Cannes în 2007.

Pagina 20 din 38« Prima...10...1819202122...30...Ultima »