„Night Dancing” – coproducție Marea Britanie-România, Premiul pentru cel mai bun film la BIDFF 2018
https://www.ziarulmetropolis.ro/night-dancing-coproductie-marea-britanie-romania-premiul-pentru-cel-mai-bun-film-la-bidff-2018/

Cea de-a patra ediţie a Bucharest International Dance Film Festival s-a încheiat, duminică seară, iar cel mai bun film a fost desemnat „Night Dancing”, coproducţie Marea Britanie -România, regizată de Barney Cokeliss.

Un articol de Petre Ivan|10 septembrie 2018

Juriul alcătuit din Helena Jonsdottir (Islanda, coregrafă şi regizoare de film), Gabor Pinter (Ungaria, selecţioner şi director de festival) şi Adrien Ouaki (Franţa, regizor şi coregraf, câştigătorul BIDFF 2017) și publicul au desemnat, în total, șașe câștigători.

Scurtmetrajul din 2016 al lui Barney Cokeliss, ce beneficiază de o coregrafie semnată de Louise Tanoto, Jacob Ingram-Dodd și Jason Thorpe, este „ca un vis”, potrivit motivației juriului.

„Barney Cokeliss a reușit să creeze o poveste de viață cu mai multe straturi de citire, cu care publicul a putut să empatizeze. Filmul ne-a făcut să ne întrebăm dacă dansul ne poate transforma viața, dacă ar trebui să facă parte din rutina noastră zilnică, la orice oră și la orice vârstă. Nu am simțit când «Night Dancing» a început și s-a terminat, a fost ca un vis, care ne-a lăsat cu gânduri, emoții și întrebări”, a fost argumentul juriului legat de pelicula premiată cu 1.000 de euro.

Cei trei jurați au acordat o mențiune specială în cadrul competitiției internaționale. Ea a revenit scurtmetrajului „Through the Supermarket in Five Easy Pieces” (2017, Finlanda), de Anna-Maria Joakimsdottir-Hutri.

Cu o coregrafie semnată de Maria Saivosalmi și Andrius Katinas, scurtmetrajul a fost premiat „pentru maniera organică de a îmbina situația dramatică și mișcarea, filmul având o cursivitate aparte, susținută și de un sound design de excepție”.

La categoria „Inovație”, câștigătorul premiului de 500 de euro a fost „Bookanima: Dance” (2018, Coreea de Sud), de Shon Kim.

Scurtmetrajul este „o animație din Coreea de Sud care propune o abordare ingenioasă în ceea ce privește folosirea arhivelor de dans. Shon Kim ne sugerează că, dacă putem învăța totul din cărți, de ce nu am putea învăța și dansul?”.

Premiul pentru „Cel mai bun film românesc”, în valoare de 1.000 de euro,oferit de Institutul Cultural Român, a revenit scurtmetrajului „States Uprooted” (2018, România – SUA), realizat de regizoarea Ioana Țurcan, care a fost recompensată cu acest trofeu „pentru cea mai bună punere într-o ecuație cinematografică a unei idei. Filmul său transmite un mesaj clar despre situația în care se află societatea de astăzi”.

Și la această categorie a fost acordată o mențiune specială. Ea a revenit peliculei „Dépaysement” (2018, România), de Corina Hinkov, cu o coregrafie semnată de Maria-Luiza Dimulescu și Simona Dabija.

„Membrii juriului au văzut un potențial enorm într-o echipă foarte tânără pe care doresc să o încurajeze să dezvolte mai multe proiecte în această formulă”.

De cealaltă parte, Premiul Publicului a fost câștigat de „A Flood Remains” (2017, Olanda), de Emma Evelein.

Anul acesta, BIDFF a organizat „Stories in Movement”, un atelier intensiv dedicat dezvoltării filmelor de dans. La finalul atelierului, 8 dintre cele 10 proiecte participante au fost prezentate în cadrul unei sesiuni de pitching.

Premiul pentru „Cel mai bun pitch” a mers către Eva Urbanova, coregrafă din Slovacia, pentru proiectul „4+1 Dances”. Premiul în valoare de 700 de euro a fost acordat de Institutul Cultural Român.

Bucharest International Dance Film Festival a început joi și, timp de patru zile, a propus filme şi performance-uri în premieră în România, expoziții și masterclass-uri.

Tema ediţiei de anul acesta a singurului festival de gen din România a fost „[re]tracing” – urmele pe care timpul le-a lăsat în vieţile oamenilor şi ale comunităţilor din care fac parte.

Informații suplimentare, aici.

Foto: BIDFF 2018 – facebook

07
/05
/20

PREVIEW Din multitudinea de oferte de filme care pot fi văzute de acasă în perioada asta de izolare, vă propunem câteva titluri clasice maghiare, puse la dispoziţie online şi gratuit, cu subtitrare în engleză, chiar de Arhiva de Film din Ungaria.

04
/05
/20

Micro-granturile #ADFRSurvival, destinate independenților din cinematografie rămași fără nicio sursă de venit în criza economică generată în contextul pandemiei de coronavirus, vor ajunge la beneficiarii desemnați de echipa de evaluare formată din Laura Mușat (fondator Asociația de Dezvoltare a Filmului Românesc), Alexandra Safriuc (coordonator masterclass-uri ADFR & co-fondator / director artistic ShortsUP) și Iulia Popovici (critic de film & teatru / fondator Asociația Transsectorială a Independenților din Cultură).

02
/05
/20

Astra Film Online vă invită duminică, 3 mai, de la ora 18:00, să descoperiți istoria bogată, de nouă secole, a orașului Sibiu, inima Transilvaniei, prin două filme remarcabile: Sibiu-Hermannstadt și Sibiu 825, semnate de Dumitru Budrala.

02
/05
/20

Faptul că amânăm ediția a 13-a a Festivalului One World Romania până spre sfârșitul verii nu înseamnă că ne resemnăm să nu vă mai întâlnim până atunci. Începând din luna mai și până în septembrie vom organiza, constant, o serie de evenimente și de proiecții online, din dorința de a păstra legătura, măcar virtual.

01
/05
/20

CRONICĂ DE FILM Ce faci când noul film al unui regizor pe care îl admiri te dezamăgește? Ce nu a mers bine? Sunt întrebări pe care mi le-am pus după ce am văzut, în premieră pe platforma MUBI, „Ema” (2019), cel mai recent lungmetraj al chilianului Pablo Larraín, prezentat la Veneția.

29
/04
/20

De Ziua internațională a dansului, miercuri, 29 aprilie, ora 21:00, JTI vă invită la un film cu și despre dans, pe platforma online TIFF Unlimited. Mr. Gaga, un documentar artistic extraordinar despre coregraful israelian Ohad Naharin, în regia lui Tomer Heymann, a fost prezentat prima dată de JTI la ediția TIFF din 2016, la cinematograful Florin Piersic din Cluj.

28
/04
/20

În 2019, a apărut în traducere în limba română, la Editura RAO, o nouă ediție, „revăzută și actualizată”, a celebrei antologii „1001 de filme de văzut într-o viață”. Ce filme au ieșit din canon și ce titluri au devenit obligatorii în ultimii 15 ani?

27
/04
/20

HISTORY readuce în proiecție specială povestea unei foarte importante epoci din istoria României, văzută din perspectiva Reginei Maria, aflată în centrul luptei pentru realizarea Marii Uniri din 1918 și pentru crearea României moderne. Telespectatorii români au întâlnire cu istoria duminică, 3 mai, de la ora 21:00.

23
/04
/20

Astra Film vine în întâmpinarea publicului de acasă, trecând din sala de cinema în spațiul online, difuzând filme de nonficțiune premiate din întreaga lume.

22
/04
/20

Produs de Phoebe Waller-Bridge, Vicky Jones, Kate Dennis, serialul este o comedie thriller ce prezintă povestea unei femei a cărei viață este dată peste cap când primește un mesaj de la iubitul ei din facultate care îi propune să renunțe la viața ei actuală și să se întâlnească cu el în New York.