Noaptea Alba a Filmului Românesc – delicii cinematografice
https://www.ziarulmetropolis.ro/noaptea-alba-a-filmului-romanesc-delicii-cinematografice/

Cinefilii bucureşteni sunt aşteptaţi la cea de-a cincea ediţie a evenimentului de mare succes, Noaptea Albă a Filmului Românesc, în noaptea de vineri, 19 septembrie 2014. Premiere, avanpremiere, comedii, drame, filme de ficţiune sau documentare, programul Nopţii Albe este, şi în acest an, unul extrem de atractiv.

Un articol de Petre Ivan|10 septembrie 2014

După succesul românesc de box-office Despre oameni şi melci, Libra Film Productions aduce pe marile ecrane una dintre cele mai așteptate comedii ale anului, America, venim! (r. Răzvan Săvescu), ce va rula în premieră şi în cadrul „nopții românești”.

Atmosfera românească devine enigmatică cu Kyra Kyralina (r. Dan Pița), o eranizare a romanului scris de Panait Istrati.

De asemenea, Noaptea Albă aduce în avanpremieră filmul de debut al tânărului regizor Andrei Gheorghe, Planșa.

Surprizele se țin lanț și în cantități scurte pentru cinefili! Scurt / 4: Istorii de inimă neagră propune patru scurtmetraje pe cât de diferite, pe atât de captivante, care abordează aceeaşi tematică, a sfârşitului.

O lume nouă, scurtmetraj realizat de Luiza Pârvu în Statele Unite, inspirat din fapte reale, spune povestea primilor imigranți români din Pennsylvania, 1908.

– Scurtmetrajul lui Radu Jude, Trece si prin perete, recompensat cu o Menţiune Specială în secţiunea Quinzaine des Realisateurs a Festivalului de la Cannes din acest an, e o adaptare liberă după povestirea În magazie, de A. P. Cehov și surprinde spaima unei fetiţe care trebuie să doarmă la bunicul ei şi care află că în apartamentul vecin a murit cineva.

Să mori de dragoste rănită, de Iulia Rugină, a primit Premiul ZFR pentru scurtmetraj la TIFF 2014. Într-o seară, Andrei și Maria vor auzi pentru ultima oară cântecul omonim al Angelei Similea. Pentru că asta este seara în care fiecare a decis că va muri.

Kowalski, al doilea scurtmetraj regizat de Andrei Creţulescu, spune povestea a trei bărbaţi care se întâlnesc într-un pub. Primul bărbat are prea multe întrebări. Al doilea bărbat are un plan perfect. Al treilea bărbat nu are nicio şansă. Un scurtmetraj cu Dorian Boguță, Șerban Pavlu și Andi Vasluianu, plus Rodica Lazăr, într-o apariție specială.

Omnibusul Scurt / 4: Istorii de inimă neagră, proiect independent născut anul acesta la TIFF, unde toate cele patru scurtmetraje au fost prezentate în cadrul ZFR, va fi prezentat în avanpremieră extraordinară la Noaptea Albă a Filmului Românesc și va fi lansat în cinematografe pe 28 noiembrie.

Cinefilii din Bucureşti sunt așteptați la proiecțiile de film din Noaptea Albă programate la Cinema Studio, Cinema Patria, Cinema Elvire Popesco, CinemaPRO, Muzeul Naţional al Ţăranului Român: Studioul Horia Bernea şi MNTR Open Air, Dianei | 4, J’ai Bistrot.

Programul complet al evenimentului va fi disponibil în curând pe site-ul: www.romfilmpromotion.ro şi pagina oficială de Facebook: www.facebook.com/NoapteaAlba

Foto: Noaptea Alba a Filmului Românescromfilmpromotion.ro

04
/10
/21

Până la 14 octombrie, în cadrul Cineclubului One World Romania, pot fi vizionate gratuit pe site-ul Sahia Vintage câteva din filmele documentare, aflate la granița dintre funcția utilitară și vena experimentală, ale lui Mircea Săucan, dar și ale lui Radu Gabrea, Tudor Eliad sau Sergiu Nicolaescu.

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.