Noile tehnologii și diversificarea publicului cultural
https://www.ziarulmetropolis.ro/noile-tehnologii-si-diversificarea-publicului-cultural/

creart şi Formare Culturală organizează pe 6 iunie 2018, de la ora 19:00, în offline şi online, o dezbatere pe tema noilor tehnologii în creşterea şi dinamizarea publicurilor culturale. Offline: Sala Teatrelli: theatre, music and more din Piaţa Alexandru Lahovari nr. 7, Bucureşti. Online live şi ulterior: Contul de Youtube Modernism.ro

Un articol de Petre Ivan|6 iunie 2018

La dezbatere vor lua cuvântul Dan Benzakein – despre potențialul realității virtuale și augumentate în proiecte culturale în România, Răzvan Pascu – despre festivalul de artă și tehnologie Amural din Brașov, Elena Pâslaru-Hubati – despre comunicare inovativă și Tudor Juravlea – despre despre cum putem construi produse culturale prin metode de design centrat pe utilizator.

Dezbaterea va fi moderată de Minodora Cerin și Oana Nasui – editorii volumului „Noii industriași, creativii” și inițiatoarele Formare Culturală, o platformă care aduce profesioniști și practicieni din mediul cultural și creativ împreună cu cei care lucrează sau aspiră să lucreze în acest mediu. Minodora va avea o intervenție despre interdisciplinaritate și „Noii industriași, creativii”, un material resursă pentru industriile creative românești, iar Oana va vorbi aplicat despre posibilitatea includerii, în cererile de finanțări nerambursabile pentru proiecte culturale, de linii de buget privind noile tehnologii.

Evenimentul va fi transmis live pe canalul de Youtube Modernism.ro

 Intrarea este liberă în limita locurilor disponibile. Rezervări se pot face la numărul de telefon al casei de bilete creart: 0735.560.692.

Event Facebook, aici

Dan Benzakein, strateg digital media & content (conținut și media digitale), este online din 1994 și a dezvoltat de-a lungul timpului o înțelegere aprofundată a schimbării fundamentale societale datorată digitalului și tehnologiei. În 2017 a fondat în România Realities, un think-tank dedicat VR (Virtual Reality – realitate virtuală) și AR (Augmented Reality – realitate augumentată), o inițiativă interdisciplinară care coagulează, susține și promovează antreprenori și companii românești din aceste domenii.

În ultimii 10 ani Tudor Juravlea a lucrat în proiectele de inovație implementate de cele mai importante companii de telecom, banking și energie din România, cu experiență variată în managementul și marketingul produselor (product management & marketing), designul experienței utilizatorilor (UX), strategii digitale și metode de inovare.

Până la 19 ani Răzvan Pascu a avut același traseu școlar ca și cosmonautul român Dumitru Prunariu: Școala Generală nr. 10 și Colegiul Național de Informatică Grigore Moisil din Brașov. De 3 ani este director de creație și video artist în studioul Aural Eye și de 4 ani regizor al AMURAL Festival Vizual. „Dar și producător. Și căpcăun” (spune Răzvan).

Elena Pâslaru-Hubati a debutat în antreprenoriat în 2012, în calitate de cofondator al agenţiei de relaţii publice The Cover, „tocmai pentru a experimenta pe propria piele ce înseamnă să iei iniţiativă, să conduci o echipă şi să treci printr-un proces de asumare a ceea ce eşti.” (spune Elena). Are peste 13 ani de experienţă în comunicare, atât în agenţie, cât şi la client – relaţii publice, marketing, strategie, organizare, planificare, execuţie, management.

Minodora Cerin este inițiatoare și coordonatoare de proiecte culturale de peste 12 ani. Este promotoare a celor care activează în industriile creative și are o mare afinitate pentru interdisciplinaritate și proiecte cu impact educațional, social și cultural.

Cu experiență profesională în domeniile expertizei culturale: consultanță, management, evaluare, formare profesională, Oana Nasui activează ca fondator și dezvoltator de proiecte și programe culturale și creative.

Foto: Noile tehnologii  – facebook

20
/10
/20

Editura Muzeului Național de Artă Contemporană și-a adăugat în colecție o nouă publicație „reper” pentru istoria vizualității contemporane din România, marcând astfel borna istorică a 30 de ani de la evenimentele lui decembrie 1989.

13
/10
/20

Expoziția-fenomen „Woman Unchained“ by Irina Greciuhina, care-a fost deschisă timp de o lună în spațiul expozițional Arbor.art.room, perioadă în care s-a bucurat de un imens succes, s-a închis în „real“, dar iubitorii de frumos mai au o șansă să contemple „Cina cea de taină“ cu femei și alte lucrări care i-au încântat pe bucureșteni în această perioadă.

12
/10
/20

Maria Orosan-Telea condensează în spațiul Kunsthalle Bega Box sub numele Later Edit 13 evenimente cuprinse în programul „Draft” - un program curatorial despre proiecte artistice în stadiu de idee, parțial realizate sau replicabile la scară mai mare, desfășurat din 2018 în Biblioteca Pavilion din Timișoara.

05
/10
/20

O expoziție de fotografie, proiecții de filme, teatru, recital de saxofon – programul Institutului Cervantes din București pentru luna octombrie include o serie de evenimente artistice care evidențiază creativitatea și caracterul inovator al mediului artistic de limbă spaniolă, o formă de a marca Ziua Națională a Spaniei, celebrată pe 12 octombrie. Totodată, octombrie înseamnă și reluarea activităților cu prezență la sediul instituției, din Bulevardul Regina Elisabeta 38.

01
/10
/20

În ciuda restricțiilor contextului pandemic, 32.405 de persoane au participat la ediția a 7-a Art Safari, finalizată duminică noapte, probabil cel mai mare eveniment dedicat artei în România, unic ca amploare, concept și structură. Muzeul temporar, deschis pentru două săptămâni, de data aceasta în Victoria Tower, a ocupat cu artă o suprafață de 6.000 de metri pătrați și a găzduit 800 de opere în valoare totală de peste 12 milioane de euro.

28
/09
/20

Când arta devine o formă de a pătrunde dincolo de vizibil, în adâncurile nevăzute ale ființei, artistul accede la o conectare profundă cu el însuși prin accesarea părților nevăzută ale Sinelui. Creația capătă un substrat mult mai profund, iar artistul devine mai mult decât un simplu imitator al conținutului realității. Cel care lasă emoția să se manifeste pe pânză, invită privitorul spre expresivități și trăiri care compun un întreg ansamblu de stări ale creatorului.