Notă informativă cu privire la prezența în Teatrul Național din Timișoara
https://www.ziarulmetropolis.ro/nota-informativa-cu-privire-la-prezenta-in-teatrul-national-din-timisoara/

Măruntul cronicar care sunt a luat calea Teatrului Naţional “Mihai Eminescu” din Timişoara pentru FEST-FDR 2014 (Festivalul European al Spectacolului Timişoara – Festivalul Dramaturgiei Româneşti), început pe 14 mai şi programat a se încheia pe 17 iunie.

Un articol de Andrei Crăciun|11 iunie 2014

Ajung, după cinci ani, din nou în Timișoara. La precedenta vizită eram ziarist la “Evenimentul zilei”. Existau încă bugete de deplasări, așa că mi-am folosit toată capacitatea de persuasiune cu care m-a înzestrat Providența pentru a convinge conducerea (superioară, cum altfel?) că se impune o deplasare la nouă ore distanță cu trenul de București (în nouă ore, altădată, am ajuns de la București la Beijing, Beijingul fiind, precum se știe, în China).

Și n-am mers singur, am fost însoțit de un tânăr talentat și harnic reporter și el. Subiectul nostru era: un polițist care joacă rolul victimei în reconstituirile infracțiunilor comise în pașnicul județ Timiș.

Ideea de a căuta un asemenea om mi-a venit după ce vizionasem, la Teatrul Metropolis din București, spectacolul „În rolul victimei”, rămas încă într-un clasament neoficial în topul celor mai bune cinci spectacole din scurta mea viață. Rezultatul acelei vizite poate fi citit încă aici.

Dar câte nu s-au schimbat în acești cinci ani! În primul rând, eu. De la necazuri, părul meu a albit. Ficatul, altădată atât de eficient, dă tot mai des semne de reală slăbiciune. Ziarul acela nu mai are patronat elvețian, l-am părăsit într-o toamnă, doar prietenia cu tânărul talentat și harnic reporter a rezistat. Mărunt cronicar, la teatru merg acum în fiecare zi – un refugiu fără de care mi-e tot mai greu să trăiesc.

Ajung la Timișoara, trimis totuși special al Ziarului Metropolis, pentru că e în plină desfășurare Festivalul European al Spectacolului Timișoara – Festival al Dramaturgiei Românești, eveniment organizat de Teatrul Național “Mihai Eminescu” Timișoara, cu sprijinul Ministerului Culturii și al Primăriei Municipiului Timișoara. Prima secțiune, FDR, s-a consumat deja în mai.

Acum, e în plin desfășurare FEST-ul, acea componentă pe care organizatorii o descriu internațională și multidisciplinară, care “celebrează arta spectacolului în diversitatea ei absolută și în dialogul direct cu cele mai diferite culturi”.

Festivalul durează până pe 17 iunie și – tot conform organizatorilor – include și modulele OUTDOOR (spectacolele în aer liber), SOUND SCENE (concerte) și PERFORMANCE (teatru-dans).

Întregul program al festivalului poate fi consultat aici.

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.