Nymphomaniac, în România din ianuarie, înaintea UK şi USA
https://www.ziarulmetropolis.ro/nymphomaniac-in-romania-din-ianuarie-inaintea-uk-si-usa/

România este una dintre primele ţări în care „Nymphomaniac“, filmul lui Lars von Trier, va intra imediat după lansarea oficială din Copenhaga (Danemarca), programată pe 25 decembrie. Nymphomaniac va rula pe ecranele româneşti în două părţi: Nymphomaniac Volumul 1 – din 17 ianuarie 2014, iar din 7 februarie 2014 va intra Nymphomaniac Volumul 2. Asta în timp ce în cinematografele din SUA şi UK va avea premiera în martie (Vol. 1) şi în aprilie 2014 (Vol. 2).

Un articol de Corina Vladov|23 decembrie 2013

România este una dintre primele ţări în care „Nymphomaniac“, filmul lui Lars von Trier, va intra imediat după lansarea oficială din Copenhaga (Danemarca), programată pe 25 decembrie. Nymphomaniac va rula pe ecranele româneşti în două părţi: Nymphomaniac Volumul 1 – din 17 ianuarie 2014, iar din 7 februarie 2014 va intra Nymphomaniac Volumul 2. Asta în timp ce în cinematografele din SUA şi UK va avea premiera în martie (Vol. 1) şi în aprilie 2014 (Vol. 2).

De asemenea, Nymphomaniac (long version, Volume 1)* va rula în afara competiţiei la Festivalul Internaţional de Film de la Berlin, ediţia 64 (6-16 februarie 2014).

Pelicula lui Lars von Trier a fost montată în două versiuni. Nymphomaniac Volumul 1 şi 2. O mai puteţi întâlni cu denumirea de international version. Are în total 4 ore şi este împărţită în Volumul 1 (110 min.) şi Volumul 2 (130 min.). Aceasta este versiunea care va intra în cinematografe, pentru publicul larg. Va avea premiera oficială pe 25 decembrie, de Crăciun, la Copenhaga şi din ianuarie va putea fi văzută şi în România.

Nymphomaniac – Long version. O mai puteţi întâlni cu denumirea de director’s cut. Are aproape 6 ore (5:50) şi este de asemenea împărţită în Volumul 1 şi Volumul 2. Aceasta nu va intra în cinematografe, pentru publicul larg, ci va rula numai la festivaluri.

Spre exemplu, Nymphomaniac (Long version) Volume 1 va avea premiera oficială la Festivalul Internaţional de Film de la Berlin, ediţia 64 (6-16 februarie 2014), în afara competiţiei. După Berlinală, Nymphomaniac (Long version) Volume 1 va fi “îngheţat” şi va aştepta pînă ca Volume 2 să aibă şi el premiera internaţională.

Pe lângă câteva scene în plus (cca 90 de minute în plus), versiunea lungă conţine scene de sex explicit, în care actorii principali au fost înlocuiţi la post-producţie de dubluri profesioniste din lumea filmului porno.

„Am filmat actorii prefăcîndu-se că fac sex, apoi am folosit dubluri care chiar au făcut asta. În post-producţie s-au suprapus imaginile. Deci, de la mijloc în sus veţi vedea actorul şi de la mijloc în joc vor fi dubluri”, a spus într-un interviu producătoarea Louise Vesth.

Nymphomaniac – prima proiecţie pentru presă

Săptămâna trecută, la Copenhaga, Nymphomaniac Vol. 1 & Vol. 2 a fost proiectat exclusiv pentru presa internaţională. Proiecţia a fost urmată de o conferință de presă restrânsă, în prezenţa actorilor Charlotte Gainsbourg, Stellan Skarsgard şi Stacy Martin. Marele absent: regizorul însuşi, Lars von Trier.

Ca de obicei, cineastul danez a ales să nu facă nicio declaraţie de presă în campania legată de Nymphomaniac. Singura apariţie de până acum fiind prin intermediul unei afiş în care apare legat la gură cu un plasture. Decizia se pare că a fost cauzată de efectele declaraţiilor sale legate de nazişti şi Hitler de la conferinţă de presă de la Cannes cu ocazia filmului Melancholia, din 2011.

Explicînd absenţa regizorului din campania propriului său film, Philip Einstein Lipski, directorul de marketing, a declarat la o conferinţă de presă la Danish Film Institute că, în ciuda aparenţelor, “tăcerea lui Lars von Trier i-a ajutat mult pe cei care s-au ocupat de marketingul filmului”.

Nymphomaniac

Una din contribuţiile lui Lipski la munca de promovare a Nymphomaniac a fost ideea afişelor promoţionale “O” faces – 14 personaje în căutarea orgasmului.

Pe de altă parte, chiar dacă nu a apărut în public, Lars von Trier a contribuit pe partea creativă la campania de promovare a filmului său. Spre exemplu, scrierea Nymph()maniac, cu paranteze, a fost ideea lui. De asemenea, tagline-ul “Forget about love” este tot al lui Lars von Trier.

Nymphomaniac – proiect autobiografic al lui Lars von Trier?

Vorbind despre personajul ei la conferinţa de presă de săptămâna trecută, Charlotte Gainsbourg a spus: “Sincer, mi-e greu să mă gândesc la Joe (nimfomana, personajul principal din film – n.red.) ca la o femeie deoarece, pentru mine, personajul ei este de fapt Lars. Sau, cel puţin, una din laturile lui Lars”.

Nymphomaniac (2013) este jurnalul erotic al unei femei, Joe (interpretată la maturitate de Charlotte Gainsbourg), din perioada adolescenţei, până la vârsta de 50 de ani, momentul la care ni se confesează.

Filmul are o galerie impresionantă de actori. Charlotte Gainsbourg (Joe la maturitate), Stellan Skarsgård, Uma Thurman, Willem Dafoe, Shia LaBeouf, Udo Kier, Christian Slater, Stacy Martin (tânăra Joe) şi alţii.

INFO

Lars von Trier a mai regizat, printre altele:

Breaking the Waves (1996)
Dancer in the Dark (2000)
Dogville (2003)
Antichrist (2009)
Melancholia (2011)

Nymphomaniac este adus în România de Independenţa Film, casa de distribuție care promovează filme independente de referință, de nișă sau câștigătoare ale unor premii internaționale prestigioase. Independența Film a distribuit pelicule ca “The Hunt”, “Amour”, “Trainspotting”, ”Amélie”, ”Melancholia”, ”Todo sobre mi madre”, ”In The Mood for Love”, ”Vicky Cristina Barcelona”, ”Dogville” etc.

Foto din filmul Nymphomaniac – poster

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.