O elevă din Iaşi, câştigătoare a Concursului Naţional de Dramaturgie Matei Visniec
https://www.ziarulmetropolis.ro/o-eleva-din-iasi-castigatoare-a-concursului-national-de-dramaturgie-matei-visniec/

Eleva Iris Tincu de la Colegiul de Artă ”Octav Băncilă” din Iaşi a câştigat ediţia din acest an a Concursului Naţional de Dramaturgie „Matei Vişniec”, organizat la Suceava în prezenţa dramaturgului. Juriul acestei ediţii a competiţiei destinate liceenilor a fost format din criticii de teatru Oltiţa Cântec şi Octavian Jighirgiu, iar preşedintele juriului a fost Matei Vişniec.

Un articol de Petre Ivan|6 mai 2015

Iris Tincu, elevă în clasa a XI-a la Colegiul de Artă “Octav Băncilă” din Iaşi, a declarat că este foarte onorată că a câştigat premiul, arătând că o va motiva şi mai mult pentru a evolua, în continuare, în acest domeniu.matei visniec

Câştigătoarea a mai precizat că este pasionată de teatru încă din copilărie, perioadă în care asculta cu mare plăcere piese de teatru, iar de la vârsta de 12 ani a început să scrie poezii, însă proză a început să scrie pentru prima dată în vara anului 2014 şi a continuat cu piese de teatru.

Am citit piesa şi mi-a plăcut foarte mult, în primul rând pentru că are un fior poetic şi este imprevizibilă ca evoluţie. Intri în ea, sunt personaje misterioase şi după o pagină, după două-trei, nu-ţi dai seama în ce direcţie merge, ceea ce mi-a plăcut foarte mult, pentru că, într-adevăr, într-un text de teatru, în special, imediat ce devine previzibilă acţiunea, te cam plictiseşti. Dar când rămâi până la ultima replică şi aştepţi şi ultima replică înseamnă că se întâmplă ceva – Matei Vişniec.

Dramaturgul participă în această săptămână la Festivalul Zilele Matei Vişniec care se desfăşoară în acest an la Suceava, Rădăuţi, Gura Humorului, Bistriţa şi Piatra Neamţ, fiind prezentate mai multe piese de teatru ale acestuia, dar şi lansări de carte sau întâlniri cu publicul sau cu elevii.

Foto: Matei Visniec – wikipedia

04
/04
/24

Evenimentele interdisciplinare propuse în proiectul de cercetare coregrafică ROOTS, un proiect AREAL co-finanțat de AFCN, vin în întâmpinarea crizei generalizate care ne împresoară, căutând soluții pe măsura complexității problemelor suprapuse și interdependente cu care ne confruntăm, îndemnând la o explorare a rădăcinilor ce unesc omul, societatea în care trăim și întreaga biosferă.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.