O pălărie care i-a aparţinut lui Napoleon Bonaparte, vândută cu 1,9 milioane de euro
https://www.ziarulmetropolis.ro/o-palarie-care-i-a-apartinut-lui-napoleon-bonaparte-vanduta-cu-19-milioane-de-euro/

O pălărie neagră din fetru, cu două colţuri, care i-a aparţinut lui Napoleon Bonaparte a fost vândută, duminică, pentru 1,9 milioane de euro, într-o licitaţie organizată de casa Osenat în oraşul francez Fontainebleau.

Un articol de Petre Ivan|17 noiembrie 2014

Jean-Pierre Osenat, reprezentant al casei de licitaţii Osenat, a declarat că o persoană din Coreea de Sud a cumpărat bicornul, un simbol al lui Napoleon Bonaparte, pentru 1,9 milioane de euro, în licitaţia prin care au fost puse în vânzare o serie de obiecte din perioada împăratului francez, din colecţia prinţului de Monaco.

La începutul secolului al XIX-lea, aceste pălării erau purtate cu colţurile în faţă şi în spate, însă Napoleon, „pentru a se face remarcat”, a schimbat unghiul.

„Toată lumea purta acest tip de pălărie într-un fel, dar Napoleon a purtat-o invers (colţurile erau aliniate cu umerii, n.r.), astfel încât silueta sa să fie recunoscută pe câmpul de luptă”, a declarat Jean-Pierre Osenat.

Napoleon Bonaparte

Napoleon Bonaparte

În cei 15 ani ai imperiului, Napoleon a avut aproximativ 120 de pălării, de obicei furnizate de compania Poupart & Cie, care avea sediul unde în prezent se află Palais-Royal din Paris. O pălărie costa în jur de 60 de franci.

„Napoleon a avut mereu 12 pălării pentru utilizare, fiecare rezista trei ani şi au fost înlocuite la rata de patru pe an”, potrivit catalogului licitaţiei. În prezent, mai există aproximativ 20 – 30 de pălării ale acestuia, multe dintre ele în colecţii ale muzeelor.

Estimată iniţial la 300.000 – 400.000 de euro, pălăria vândută este într-o stare excelentă, având chiar şi căptuşeala din mătase de culoare gri – verde.

Obiectul a intrat în posesia veterinarului-şef de la grajdurile imperiale de la începutul secolului al XIX-lea. Apoi, a fost vândută celebrei case de licitaţii Drouot din Paris, în 1926, şi cumpărată de familia regală de Monaco.

Străbunicul prinţului Albert de Monaco a fost un colecţionar devotat al lui Napoleon. În 1960, familia a creat un muzeu, care, în prezent, scoate la licitaţie obiectele, pentru a face loc istoriei familiei, a mai spus Osenat.

Licitaţia a inclus şi portrete ale lui Napoleon, panglici tricolore militare şi medalii, busturi din marmură şi bronz şi statuete ale împăratului, precum şi multe alte obiecte, inclusiv ochelarii lui Napoleon, aparatul de ras şi ceasul de buzunar.

În 2009, casa de licitaţii Osenat a vândut o sabie care i-a aparţinut lui Napoleon, pentru 4,8 milioane de dolari, potrivit lui Jean-Pierre Osenat.

Foto: Napoleon Bonaparte – wikipedia, facebook

04
/04
/24

Evenimentele interdisciplinare propuse în proiectul de cercetare coregrafică ROOTS, un proiect AREAL co-finanțat de AFCN, vin în întâmpinarea crizei generalizate care ne împresoară, căutând soluții pe măsura complexității problemelor suprapuse și interdependente cu care ne confruntăm, îndemnând la o explorare a rădăcinilor ce unesc omul, societatea în care trăim și întreaga biosferă.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.