O spectatoare cu chipul acoperit de un voal, invitată să părăsească Opera din Paris
https://www.ziarulmetropolis.ro/o-spectatoare-cu-chipul-acoperit-de-un-voal-invitata-sa-paraseasca-opera-din-paris/

Conducerea Operei din Paris a cerut unei spectatoare al cărei chip era acoperit de un voal să părăsească sala de spectacol, în plină reprezentaţie, iar acest incident – o premieră în Franţa – a determinat Ministerul Culturii să emită o directivă care reaminteşte legea franceză în vigoare.

Un articol de Petre Ivan|21 octombrie 2014

Incidentul s-a produs pe 3 octombrie, la Opera Bastille (Opera din Paris). Reprezentaţia „La Traviata” începuse deja în momentul în care chipul acoperit cu un voal al spectatoarei, aşezată în primul rând, a fost reperat pe ecranele de control, dar şi de corişti, a declarat directorul adjunct al instituţiei, Jean-Philippe Thiellay.

Aşezată chiar în spatele dirijorului, femeia purta un voal deschis la culoare, care îi acoperea părul, gura, nasul şi gâtul.

„Am fost alertat în timpul celui de-al doilea act”, a spus Jean-Philippe Thiellay, reamintind că legea din 2011 interzice tuturor persoanelor din Franţa să îşi acopere chipul în spaţii publice. „Acest lucru nu s-a mai întâmplat niciodată”, a spus acelaşi oficial francez, dezvăluind şi faptul că „unii dintre corişti au spus că nu mai doreau să cânte” dacă managerii instituţiei nu găseau o soluţie.

În timpul unei pauze muzicale, un controlor a mers să discute cu spectatoarea şi cu însoţitorul acesteia. Cei doi erau turişti din Golful Persic, potrivit site-ului metronews.fr.

„I-a spus că în Franţa există o interdicţie de această natură şi i-a cerut fie să îşi descopere chipul, fie să părăsească sala. Însoţitorul i-a cerut femeii să se ridice şi au opera din parisplecat. Totul a durat foarte puţin, s-a petrecut într-o manieră fluidă, nu s-a produs niciun incident”, a precizat Jean-Philippe Thiellay.

„Nu este niciodată agreabil să ceri cuiva să iasă dintr-o sală de spectacole, unde, în principiu, se vorbeşte despre deschidere de spirit şi înţelegere. Dar, în acest caz, a existat o necunoaştere a legii şi doamna respectivă trebuia ori să o respecte ori să plece”, a spus el, considerând că spectatoarea „venise la spectacol cu bună credinţă”.

Ministerul Culturii din Franţa a declarat la rândul său că, după acest incident, o notă internă este în curs de a fi redactată cu scopul de a reaminti legile care trebuie urmate de teatrele, muzeele şi alte instituţii publice aflate sub tutela sa.

„Am considerat util să informăm în legătură cu starea de drept în vigoare toate instituţiile publice care aparţin de acest minister, pentru ca legile să fie respectate, să armonizăm reacţiile şi să prevenim dificultăţile”, a precizat acelaşi minister.

O lege adoptată în Franţa la sfârşitul anului 2010 stipulează faptul că „nimeni nu poate, în spaţiul public, să poarte o ţinută vestimentară creată pentru a-i ascunde chipul”. În caz contrar, persoana respectivă primeşte o amendă de 150 de euro şi/sau este obligată să urmeze un curs de „cetăţenie”.

Foto: Opera din Paris – operadeparis.fr

13
/02
/17

Deschiderea ediției din acest an a Carnavalului de la Veneția (11-28 februarie) a fost marcată de un show acvatic spectaculos, la care au participat, ca în fiecare an, numeroși vizitatori. Show-ul inaugural, pus în scenă pe Canalul Cannaregio, a celebrat sâmbătă seara temele frumuseții, mării și vanității, printr-o paradă a creaturilor marine.

13
/02
/17

În urmă cu un secol și jumătate, într-o zi de 13 februarie (1867), Johann Strauss (fiul) prezenta în premieră, la Viena, "Dunărea Albastră", valsul care va deveni una dintre cele mai populare piese muzicale ale repertoriului classic. Cu ocazia jubileului de 150 de ani, muzeul Dinastiei Strauss găzduiește o expoziție care prezintă contextul istoric în care s-a născut valsul vienez.

13
/02
/17

Majoritatea românilor (regizori, producători, actori, selecționeri de festival) veniți la Festivalul de Film de la Berlin au participat, duminică seara, la un protest pe covorul roșu, obținut prin amabilitatea organizatorilor festivalului, care le-a acordat un minut înaintea ultimei proiecții din palatul festivalului. Protestul a fost transmis live pe site-ul oficial al festivalului (berlinale.de).

11
/02
/17

Zeci de persoane, prieteni, admiratori, colegi, studenți și oameni simpli i-au adus un ultim omagiu regizorului Radu Gabrea, sâmbătă, la Teatrul Nottara. Sicriul cu trupul neînsuflețit al artistului a părăsit Teatrul Nottara la ora 16,30, în aplauzele celor care au dorit să-și ia adio de la cel pe care l-au iubit și admirat. Radu Gabrea a murit joi la vârsta de 79 de ani.

11
/02
/17

"Bine v-am regăsit ca să vă spun rămas bun! (...) Resursele mele de luptă cu inerţia, cu rutina, cu rugina, cu vârsta, cu plictisul, cu faptul că nu reuşesc să interacţionez cu dumneavoastră, toate acestea m-au determinat să mă retrag. (…) Sunt prea bătrân, sunt depăşit pentru uriaşele dumneavoastră aşteptări (…)” - Dan C. Mihailescu. Cunoscutul critic literar a renunțat la "Cartea de la ora 5", acesta făcând anunțul în ultima apariţie online a proiectului.

10
/02
/17

Un veritabil templu al operei, Teatro alla Scala are o tradiție de peste 300 de ani și reputația unui spațiu muzical magic, în care orice muzician își dorește să ajungă măcar o dată în carieră și fiecare iubitor de operă visează să vadă măcar un spectacol.

10
/02
/17

CRONICĂ DE FILM. „Secvențe” (1982), de Alexandru Tatos, un film unic în cinematografia română. Un film polemic. Un sclipitor manifest cinematografic, deopotrivă intelectualist și emoționant. O capodoperă.

10
/02
/17

Ajuns la cea de-a șaptea ediție, Festivalul Internațional de Film Experimental București BIEFF revine anul acesta, între 28 martie și 2 aprilie, la Cinema Muzeul Țăranului și Cinema Elvire Popesco, prezentând în premieră românească cele mai inovatoare experimente cinematografice ale ultimului an, cu un focus special asupra lucrărilor semnate de artiști vizuali proeminenți, ce expun de obicei în muzee și galerii de artă și doar rareori în săli de cinema.

10
/02
/17

Olimpia Melinte şi Alexandru Papadopol sunt doi dintre numeroşii actori vedetă din "Bucureşti NonStop", filmul din 2015 al lui Dan Chişu, acum disponibil pe platforma gratuită Cinepub. Un scurt dublu-interviu despre personaje şi indicaţii regizorale.

09
/02
/17

E interesant cum karma pieselor și a spectacolelor de teatru se împletește uneori cu viața, în modalități pe care nici autorul piesei, nici cei care au pus în scenă spectacolul, nu au anticipat integral. Am văzut spectacolul Teatrului de Comedie, ”Suflete moarte” de Gogol (în dramatizarea unui alt rus genial, Bulgakov, și versiunea scenică și regia lui Vlad Cristache) în această perioadă cu profunde mișcări tectonice social-politice în România.

09
/02
/17

Biletele individuale pentru Festivalul Internațional "George Enescu" se pun în vânzare pe 16 februarie, de la ora 10,00, în rețeaua Eventim. Peste 3.000 de artiști din întreaga lume vor fi prezenți la București și în alte șapte orașe din țară, în cadrul a 80 de evenimente, la ediția 2017 a Festivalului Enescu (2 - 24 septembrie).

09
/02
/17

"Dansul este o sculptură cinetică, pentru că trupul balerinului adună în el toată tensiunea mişcării. Artistul coregraf este un compozitor al vieţii în mişcare ." - Maestrul Oleg Danovski. În urmă cu un secol, într-o zi de 9 februarie (1917) se năștea, în localitatea Vosnesensk din Ucraina, coregraful și balerinul Oleg Danovski.

09
/02
/17

Teatrul Naţional şi Ţăndărică sunt teatrele bucureştene care au vândut cele mai multe bilete în 2016, potrivit cifrelor obţinute de Agenţia de presă News.ro de la mai multe instituţii de profil din Bucureşti. TNB-ul a vândut, anul trecut, 160.000 de bilete, la care se adaugă alte câteva zeci de mii de invitaţii la spectacolele sale.