Oana Pellea, Victor Ioan Frunză și Lia Bugnar, despre evaluarea managerului George Ivașcu
https://www.ziarulmetropolis.ro/oana-pellea-victor-ioan-frunza-si-lia-bugnar-despre-evaluarea-managerului-george-ivascu/

Între 6 şi 12 aprilie au loc evaluări ale directorilor instituţiilor culturale din subordinea Primăriei Capitalei (teatre, muzee, biblioteci şi alte asemenea instituţii).

Un articol de Ziarul Metropolis|6 aprilie 2022

Evaluările au început astăzi cu managerii Teatrului de Revistă Constantin Tănase, Teatrului de Comedie, Teatrului Țăndărică și Teatrului Metropolis.

„Am propus ca evaluările să fie online, pentru transparență, dar nu toți managerii au acceptat. Pentru evaluările care se transmit online, intrați aici“, a scris Nicușor Dan, Primarul Capitalei, pe pagina sa de Facebook.

George Ivașcu, directorul Teatrului Metropolis, a fost singurul manager care a acceptat astăzi să fie transmisă live evaluarea, iar spectatorii teatrului au putut urmări explicații pentru situația dificilă în care se află teatrul. Din cauza subfinanțării și a bugetului pe anul 2022, care nu acoperă nici măcar datoriile pentru anul trecut, instituția este în pericol să nu mai poată plăti artiștii colaboratori și să nu mai poată aduce la scenă spectacolele din repertoriu sau să producă premiere, ci doar să rămână o clădire căreia i se plătesc utilitățile.

Victor Ioan Frunză, Oana Pellea, Lia Bugnar, sunt câteva personalități care au urmărit astăzi live intervenția lui George Ivașcu.

Iată câteva observații pe care le-au făcut aceștia pe paginile lor de Facebook:

 

Oana Pellea, actriță:

„Am vazut live evaluarea dului George Ivașcu, în calitatea sa de manager al Teatrul Metropolis. Felicitări, George Ivașcu, pentru discurs si pentru profesionalism! Mulțumiri adresate PMB pentru transparență. Sper ca rezultatul evaluării sa fie la nivelul prestației domnului Ivașcu.
Pentru cei care vor vrea sa vizioneze sedința de evaluare, pentru a-si forma o opinie personală, sunt convinsă ca PMB va pune la dispozitia publicului inregistrarea ședinței. Update… mă mir …postarea mea are o ora deja… ma intreb unde sunt toti actorii tineri care chiar au fost sustinuți de catre Teatrul Metropolis si de către George Ivascu…? Unde sunt? Măcar sa fie curioși despre cum s-a desfășurat evaluarea, ce fel de prestație a avut George… de cum a pus colaboratorii independenți pe primul plan… nu vorbesc despre recunostintă… asta e ceva dispărut demult… dar barem interes. Păcat…pentru ei. Pentru George Ivascu 👏“.

 

Victor Ioan Frunză, director de scenă:

„Și eu il felicit pe George Ivascu pentru prestația impecabila și sper intr-o evaluare profesionista. Teatrul Metropolis – important!“

 

Lia Bugnar, actriță, dramaturg, regizoare:

„Tocmai am privit live evaluarea anuala a activitatii manageriale de la Teatrul Metropolis. Datorita intrebarilor absolut concrete ale lui Puiu Serban in legatura cu deja celebra datorie a Metropolisului fata de colaboratori, datorie care pune teatrul in situatia de a-si suspenda activitatea, uite cum a venit o doamna care se ocupa cu banii la primarie acolo (directoarea directiei buget din primarie) si a zis ca da, teatrul are aceasta datorie (un milion o suta de mii), pentru ca da, luna de luna i s-au dat mult mai putini bani decat trebuia primaria sa dea. Asta e lamurita, da? Dupa care tot Puiu Serban i-a reprosat directorului George Ivascu ca la Metropolis au montat doar doua nume, dintre care unul nici macar nu a terminat regie. Banuiesc ca se referea la mine, alaturi de domnul Victor Ioan Frunza.

In afara de faptul ca ma onoreaza sa fiu pusa in aceeasi fraza cu marele artist Frunza, vreau totusi sa spun ca, din 2007 pana acum, am montat 4 spectacole mari si late la Metropolis, dintre care se mai joaca unul singur de anisori buni, din lipsa de buget ca actorii sa fie platiti. Respectiv: „Jocul de-a adevarul” chiar cand s-a deschis teatrul (in 2007) „Peretele” in 2014 (sapte ani mai tarziu), „10 pentru NY” in 2017,
„Melcul” in 2018. Sunt 4 premiere in 15 ani. Ma indoiesc ca repertoriul Metropolis a stat in astea 4 premiere ale mele.

In repertoriul „Metropolis” mai exista de ani buni „7 dintr-o lovitura” si „Doua liniute”, spectacole pe care Metropolis le-a preluat gata facute, fara sa-mi plateasca drepturi de autor, scriitura sau regie si care nici macar decor nu au. Spectacole care au distributii cu cate doi, chiar 3 actori pe rol, aproape toti independenti initial, intre timp, un numar mic dintre ei au reusit sa se angajeze in teatre de stat. Insir aici actorii independenti din aceste doua distributii: Maria Obretin, Irina Antonie, Radu Romaniuc, Alexandru Nedelcu, Andrada Corlat, Alexandru Nagy, Mihaela Velicu, George Rotaru, eu insami. Eu joc doar atunci cand celelalte variante de distributie nu sunt posibile, nefiind o mare admiratoare a actritei care sunt.

Nume de artisti care au montat la Metropolis de-a lungul timpului, nume care-mi trec prin cap la repezeala: Chris Simion, Radu Iacoban, Gelu Colceag, Florin Piersic Junior, Mike Davis, Laszlo Bocsardi, Alexandru Tocilescu, Emanuel Parvu, Claudiu Goga, Mimi Branescu, Horatiu Malaele, Sanda Manu, Dan Tudor, Alexandru Mihail si care-or mai fi, zic la viteza.

Am facut aceste precizari pentru ca mi se pare ridicol nivelul la care totusi s-a coborat dialogul in aceasta evaluare a activitatii manageriale pe anul 2021. Era vorba de a analiza activitatea manageriala pe 2021. Eu n-am mai montat nimic in Metropolis din 2018, si asa cum am zis, am montat 4 spectacole in 15 ani. Nu este treaba comisiei de evaluare sa discute repertoriul teatrului. Pentru ca totusi a facut-o, am sa spun ca domnul Victor Ioan Frunza este un regizor exceptional si spectacolele sub directia dumnealui de scena sunt un castig pentru orice teatru din tara asta, o demonstreaza si nominalizarile, si premiile, si mai ales magia prin care se cumpara biletele la cateva minute dupa ce sunt puse in vanzare, la oricare dintre spectacolele dumnealui. Sa chestionezi existenta in repertoriul Metropolis a spectacolelor dumnealui este echivalent cu a chestiona existenta spectacolelor lui Silviu Purcarete la Sibiu, ale lui Radu Afrim la TNB, ale lui Andrei Serban la Bulandra.

Sunt artisti imensi si spectatorii sunt privilegiati sa aiba acces la arta lor. N-am sa-mi pledez aici propria legitimitate de a monta 4 spectacole in 15 ani la Metropolis. Sunt un dramaturg contemporan la ale carui spectacole spectatorii umplu salile, fie la Metropolis, fie la Green Hours, fie la spectacole cu bilete scumpe si sala inchiriata la TNB. Mi-am castigat in ani buni dreptul de a exista in fata spectatorilor din orasu’ asta, fie ei coboratori la Green sau urcatori la Metropolis.

Fac toate aceste precizari nu pentru a „ma dezvinovati” ci pentru ca as vrea totusi sa echilibrez afirmatiile pe care domnul Puiu Serban le-a facut intr-un context oficial, public si unde, iertata-mi fie remarca, nu de-aia era platit. Era platit ca sa evalueze activitatea manageriala a teatrului pe anul 2021. Poate ca Anca Sigartau, colega mea pe care o apreciez si care, iata, este in aceasta comisie de evaluare anuala, o sa-i explice de ce atunci cand era directoare la teatrul din Bacau si a organizat poate cel mai nebun si curajos festival pe care l-am vazut facut de pe un an pe altul, de ce m-a invitat cu 6 spectacole in festival. Ca nici atunci nu eram regizoare si festivalul se facea din bani publici. Poate ca acelasi resort care a facut-o sa ma invite acolo cu atatea spectacole l-a facut si pe directorul de la Teatrul Metropolis sa ma invite sa montez 4 spectacole in 15 ani.

De cateva zile, de cand am scris pe pagina mea de Facebook ca un important teatru din orasul nostru nu va mai putea sa-si sustina activitatea, pentru ca primaria NU a respectat bugetul aprobat de Consiliul General al Muncipiului, ca prin minune, presa a fost invadata de articole care „demasca” marile sume cu care ma aleg eu de pe urma colaborarii cu teatrul Metropolis. Pun aceasta postare ca sa stiti ca sunt lucruri aruncate anapoda in spatiul public.

Banii pe care eu ii primesc daca joc la Metropolis in vreun spectacol sunt 500 de lei pe reprezentatie. Si, pe cat posibil, evit sa joc, pentru ca am actrite mai bune ca mine distribuite pe aceleasi roluri. Eu joc doar atunci cand, din nepotriviri de agenda ale celorlalte actrite, nu are cine altcineva s-o faca. Deci nu, nu din interese materiale strig in gura mare ca primarul pe care m-am dat atata peste cap sa-l vad in capu’ trebii inchide teatre. Nu din acest motiv. Ci pentru ca inchiderea Teatrul Metropolis este doar inceputul. In caz ca nu ne arunca Putin bomba-n cap si se rezolva toate de la sine, vom asista la eutanasia culturii in acest oras. Poate pana la urma au dreptate aceia care zic „bine va face, voi l-ati votat!”. Poate ca bine ne face. Si nu poate, ci sigur e vina mea, dramaturgu’ lu’ peste prajit, ca nu m-am intrebat niciodata de ce un om care si-a facut campania in curte la Green Hours n-a coborat niciodata amaratele-alea de trepte sa vada macar un spectacol.

P.S. Pana una alta, directorul de la Metropolis este singurul care a acceptat sa se transmita live evaluarea. Eu ma asezasem sa ma uit la toti. Ciu-ciu.“

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.

02
/02
/24

În perioada 5 – 23 februarie 2024, Elite Art Gallery vă invită la expoziția artistului Leo Dolghier Oleg, „Symbiosis”, curatoriată de istoricul de artă, Felicia Acsinte. În cadrul vernisajului, care va avea loc pe data de 8 februarie, începând cu ora 18:00, expoziția va fi îmbogățită cu un element interactiv și dinamic, prezentat de artistul performer, Alexandru Medinschi, completând astfel călătoria vizuală printr-o experiență captivantă.