„Om Câine” ajunge pe marile ecrane din România în septembrie
https://www.ziarulmetropolis.ro/om-caine-ajunge-pe-marile-ecrane-din-romania-in-septembrie/

„Om Câine / Man and Dog”, primul lungmetraj regizat de Ștefan Constantinescu, va avea premiera în cinematografele din România pe 16 septembrie 2022.

Un articol de Liliana Matei|24 mai 2022

Filmul, cu Bogdan Dumitrache și Ofelia Popii în rolurile principale, va avea avanpremiera națională în cadrul celei de-a 21-a ediții TIFF (17-26 iunie 2022), fiind proiectat în cadrul programului „Zilele Filmului Românesc”.

„Om Câine / Man and Dog” a avut premiera mondială, la începutul anului, la Göteborg Film Festival.

Lungmetrajul, distribuit de microMULTILATERAL, este o poveste despre dragoste și exil, scrisă de Andrei Epure, Ștefan Constantinescu și Jörgen Andersson, structurată sub forma unui film noir, în care se întrepătrund senzațiile de paranoia, alienare, umorul absurd și sentimentul unei iminente catastrofe.

Acțiunea filmului are loc în apogeul crizei sanitare provocate de coronavirus, când personajul principal, Doru, decide să revină în România, abandonându-și locul de muncă din Suedia. El susține că trebuie să asiste la botezul fiului celui mai bun prieten, dar în realitate are un alt plan. Alături de câinele mamei lui, Doru urmărește să își confirme bănuielile legate de infidelitatea soției. Timpul este scurt, Europa se pregătește să își închidă granițele, iar superiorii îi cer să se întoarcă de urgență în Suedia.

Din distribuție fac parte, între alții, actorii Ana Ciontea, Voica Oltean, Liviu Pintileasa și Cosmina Stratan, iar filmările au avut loc în România și Suedia.

Imaginea filmului este semnată de Alexandru Solomon, montajul a fost realizat de Cătălin Cristuțiu, Alexandra Alma Ungureanu s-a ocupat de scenografie și costume, Petya Simeonova de machiaj, iar inginer de sunet a fost Boris Trayanov.

Producătorii sunt Ada Solomon și Diana Păroiu, iar co-producători: Rossitsa Valkanova, Jörgen Andersson, Nina Frese și Peter Possne.

„Om Câine” este o producție microFILM (România), KLAS Film (Bulgaria), Doppelganger (Suedia), Pandora Film (Germania), în co-producție cu HiFilm Productions, Film i Väst și în asociere cu nomada.solo, Visual Walkabout, Shoot & Post, Auditory, Magic Shop, KF Pro, Maxim 15, Mobiton.

Realizată cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, Bulgarian National Film Centre, Film- und Medienstiftung NRW, Programului Europa Creativă MEDIA al Uniunii Europene, Televiziunii Române, Swedish Arts Grants Committee, Ambasadei Suediei la București și susținută de Cinema City Romania, Dr. Oetker, SUPERBET, Garanti BBVA, AQUA Carpatica, Vola.ro, MediaCom, Zenith Media. Producția a fost dezvoltată în cadrul programelor First Films First, Les Arcs Coproduction Village și Les Arcs Work in Progress.

Ştefan Constantinescu este regizor și artist român stabilit la Stockholm. Practica lui este una multidisciplinară, el lucrează în domenii precum filmul, fotografia, carte de artist și pictura. A regizat mai multe scurtmetraje, printre care „Troleibuzul 92” (2009), prezentat la Bienala de la Veneția, „Family Dinner/ Cină în familie” (2012), selectat în Semaine de la Critique de la Cannes, și „6 Big Fish/6 pești mari” (2013), a cărui premieră a avut loc în cadrul competiției Pardi di Domani – Festivalul Internațional de Film de la Locarno. Tot în 2013 are o expoziție personală la Gothenburg Museum of Art.

Documentarul „Dacia, dragostea mea”, pe care l-a lansat în 2009, a participat la numeroase festivaluri internaționale (IDFA, Jihlava, Montreal) și a primit Premiul Juriului în cadrul Documenta Madrid. Cel mai recent proiect este cartea de artist „Noah’s Ark – An Improbable Space Survival Kit”, realizat în colaborare cu artista Corina Ilea.

Secvență oficială https://youtu.be/647RN9XaaAo

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.