Only God Forgives – Ryan Gosling a revenit pe marile ecrane
https://www.ziarulmetropolis.ro/only-god-forgives-ryan-gosling-a-revenit-pe-marile-ecrane/

Only God Forgives / Numai Dumnezeu iartă este cel mai recent film în regia lui Nicolas Winding Refn şi îi aduce pe marile ecrane pe Ryan Gosling, Kristin Scott Thomas şi Vithaya Pansringarm.

Un articol de Andrada Văsii|29 noiembrie 2013

„Only God Forgives“ / „Numai Dumnezeu iartă“ este cel mai recent film în regia lui Nicolas Winding Refn şi îi aduce pe marile ecrane pe Ryan Gosling, Kristin Scott Thomas şi Vithaya Pansringarm.

„Numai Dumnezeu iartă“ este pelicula cu care regizorul danez Nicolas Winding Refn a fost nominalizat la Palme d’Or  2013.

Ryan Gosling joacă rolul unui american bizar, stabilit în Thailanda, de unde conduce o afacere cu trafic de stupefiante. Fratele său este ucis cu complicitatea autorităţilor, aşa că lui i se cere să îl răzbune cu orice preţ.

Filmul a fost turnat în cartierul chinezesc din Bangkok, Thailanda şi a avut un buget relativ mic: 4,8 milioane de dolari. Aceasta este a doua colaborare a regizorului danez Nicolas Winding Refn cu Ryan Gosling, după Drive, film în urma căruia au deveniți foarte apropiați.

Only God Forgives / Numai Dumnezeu iartă a fost prezentat de o parte a cronicarilor drept un posibil sequel al filmului anterior la care cei doi, Ryan Gosling şi regizorul Nicolas Winding Refn au colaborat, Drive.

Iată ce spune, înainte de toate, chiar regizorul: „Retrospectiv, eu pot vedea similitudinile dintre Chang și One Eye din Valhalla Rising, pe de o parte, și șoferul din Drive, pe de altă parte: toți își au rădăcinile în mitologia basmului și au dificultăți în a trăi în lumea reală. Tehnic, există o asemănare între comportamentul lor stoic, tăcerea lor și portretele fetișiste ale acestor personaje, chiar dacă se referă la epoci diferite și sunt jucate de actori diferiți.’’

Cuplul de succes din only God Forgives – Nicolas Winding Refn şi Ryan Gosling

Regizorul continuă: „Într-un fel, Only God Forgives este ca o antologie cu filmele pe care le-am făcut până acum. Cred că am condus cu viteză maximă spre o coliziune creativă cu scopul de a bulversa totul era în jurul meu și a vedea ce va veni după.’’

Nicolas Winding Refn spune că, inițial, ideea a fost de a face un film despre un om care vrea să lupte împotriva lui Dumnezeu: ,,…A fost vorba, desigur, de un obstacol foarte greu de depășit, dar scenariul a coincis cu o perioadă foarte existențială a vieții mele: așteptam al doilea copil al nostru și sarcina se dovedea a fi foarte dificilă. Deci, ideea de a avea un personaj care vrea să lupte cu Dumnezeu, fără să știe de ce, m-a sedus extrem de mult”.

Citiţi şi: Only God Forgives şi Heli: violenţă gratuită vs. violenţă necesară

Puţină lume ştie că Only God Forgives trebuia să fie prima colaborare dintre cei doi. Drive a apărut între timp, aşa că regizorul danez a decis să amâne Only God Forgives. „Totuși, eram atât de pătruns de acest film, încât a trebuit să-l fac. Așa că, în timp ce filmam Drive, pregăteam Only God Forgives”, povesteşte Refn.

Only God Forgives

Afişul filmului Only God Forgives 

De asemenea, un fapt mai puţin ştiut este că rolul lui Julian din Only God Forgives trebuia să fie interpretat de un alt actor. Acel actor (se pare că ar fi vorba de englezul Luke Evans care nu a mai putut participa din cauza filmărilor pentru The Hobbit: An Unexpected Journey din 2012 – n.red.) s-a retras cu puţin timp înainte de începerea filmărilor, aşa că regizorul danez şi-a putut continua colaborarea cu americanul Ryan Gosling cu care deja legase o bună relaţie la filmările pentru Drive.

În acest sens, Nicolas Winding Refn recunoaşte: „Astăzi, eu consider acest fapt (retragerea actorului respectiv – n.red.) ca pe o binecuvântare, pentru că ne-a permis, mie și lui Ryan, să ne continuăm colaborarea.

Ciudat, am scris scenariul înainte de a face Drive, și Julian a fost întotdeauna văzut ca o persoană foarte liniștită. Când, după Drive, am început să lucrez la scenariu împreună cu Ryan, acest tip de limbaj tăcut a venit firesc și a fost foarte util. Asta deoarece personajul Julian este extrem de chinuit – se repliază în sine și nu se îndreaptă niciodată spre alții. Privind înapoi nu îmi pot imagina un alt actor interpretând acest personaj. Dar, din nou, el și cu mine suntem aproape unul.”

În prima săptămână pe ecrane, filmul va rula la Hollywood Multiplex, Movieplex Cinema Plaza, Grand Cinema Digiplex (Băneasa), Cinema City Cotroceni (AFI), Cinema City Sunplaza, Elvire Popesco, Europa, Patria, în București, iar în țară, la Cluj (Victoria şi Cinema City), Constanţa (Cityplex), Braşov (Cityplex), Târgu Mureș (Arta 3D), Craiova (Modern) și Călărași (Orizont).

Foto credit: Only God Forgives

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.

11
/06
/20

Cele mai bune documentare de mediu din ultimul an, alături de producții recente care s-au remarcat prin povești nebănuite, vor putea fi vizionate online, gratuit, în cadrul celei de-a 9-a ediții Pelicam - Festivalul Internațional de Film despre Mediu și Oameni, între 10-19 iulie.

10
/06
/20

Gala Premiilor Gopo, evenimentul care celebrează și recompensează anual cele mai importante realizări cinematografice din România, va avea loc pe 29 iunie, într-o nouă formulă, adaptată condițiilor actuale, la Verde Stop Arena.