Only Lovers Left Alive va fi proiectat în premieră la București
https://www.ziarulmetropolis.ro/only-lovers-left-alive-va-fi-proiectat-in-premiera-la-bucuresti/

Jim Jarmusch şi filmele cu vampiri – două alăturări care păreau improbabile până la Only Lovers Left Alive, pelicula proiectată anul acesta în competiţia Festivalului de la Cannes. Pelicula va fi proiectată în premieră în România la Les Films de Cannes à Bucarest.

Un articol de Andrada Văsii|14 octombrie 2013

Jim Jarmusch și filmele cu vampiri – două alăturări care păreau improbabile până la Only Lovers Left Alive, pelicula proiectată anul acesta în competiția Festivalului de la Cannes. Producţia va fi proiectată în premieră în România, la Les Films de Cannes à Bucarest.

„Vampirii n-au fost niciodată mai cool, mai cultivați și, sincer vorbind, mai umani ca în comedia romantică a lui Jim Jarmusch”, scria de curând „Vanity Fair”.

Pentru revista „The Hollywood Reporter”, Only Lovers Left Alive este „cel mai bun film al lui Jim Jarmusch din ultimii ani, cel mai probabil de la Dead Man, din 1995”.

Tom Hiddleston și Tilda Swinton au rolurile a doi vampiri sofisticați a căror istorie de amor durează de cel puțin câteva secole.

Actualmente, el este un muzician underground profund deprimat din cauza drumului pe care a apucat-o omenirea, ea e o femeie puternică și enigmatică care locuiește în Tanger. Când se reîntâlnesc, idila lor e perturbată de sosirea surorii ei mai mici (Mia Wasikowska), o tânără pe cât de extravagantă, pe atât de incontrolabilă.

Les Films de Cannes à Bucarest aduce Only Lovers Left Alive

Jim Jarmusch este unul dintre cei mai celebrați autori de film contemporani. Original, idiosincratic, minimalist, cu un umor negru inconfundabil, Jarmusch a regizat filme de referință ca Stranger than Paradise (1984), Down by Law (1986), Mystery Train (1989), Night on Earth (1991), Dead Man (1995), Coffee and Cigarettes (2003) sau Broken Flowers (Marele Premiu la Cannes, 2005).

O melodramă captivantă, superb jucată, cu doi actori fermecători în rolurile principale – Tahar Rahim și Léa Seydoux – este şi Grand Central, regizată de Rebecca Zlotowski, care va întregi programul deschis de Only Lovers Left Alive.

Producția proiectată în secțiunea Un Certain Regard la Cannes și adusă în premieră la București a primit atenție specială din partea criticii internaționale, care a descris-o drept una dintre cele mai frumoase reveniri la Cannes, după debutul cu Belle épine (inclus în Semaine de la Critique 2011).

Ovaționat la premiera canneză, Grand Central – dramă socială și pasionant film de dragoste – s-a plasat printre favoriții secțiunii la premii. Acțiunea este plasată într-o centrală nucleară, unde un tânăr angajat se îndrăgostește de frumoasa soție a unui coleg.

Cinefilii români sunt invitați să-i întâlnească la această ediție a Les Films de Cannes à Bucarest pe doi dintre cei mai influenți critici de film ai momentului: Scott Foundas, de la „Variety”, și Nick James, redactorul-șef al prestigioasei revistei britanice „Sight & Sound”. Cei doi critici se vor întâlni cu studenții școlilor de film și vor introduce și modera discuțiile pe marginea câtorva filme din programul completat de Only Lovers Left Alive.

Scott Foundas este chief film critic al publicației americane „Variety”, poziție pe care a ocupat-o anterior la renumita revistă „Village Voice”.

Citiţi şi: Cele mai aşteptate filme ale anului 2013

Între 2010 și 2012, a ocupat funcția de director adjunct de programe pentru Film Society du Lincoln Center, fiind în același timp contributing editor al revistei „Film Comment” și membru al comitetului de selecție al New York Film Festival. Articolele sale au apărut și pe Indiewire.com sau în „The New York Times”. Este consultant special al Festivalului de la Cannes și membru al National Society of Film Critics din SUA.

 Only Lovers Left Alive Tilda Swinton

Tilda Swinton, în filmul Only Lovers Left Alive

Nick James este redactorul-șef al „Sight & Sound”, una dintre cele mai influente publicații din lume dedicate cinematografiei, editată de British Film Institute. De-a lungul timpului, Nick James a scris articole despre film, literatură și artă pentru „The Guardian”, „The Observer”, „The Independent”, „US Vogue”, „Time Out”, „The London Review of Books” și „The Literary Review”. În 2011, a primit o medalie specială din partea Telluride Film Festival, în numele „Sight & Sound”, pentru remarcabila contribuție a revistei în lumea filmului.

Info:

Cei interesați își pot cumpăra în avans bilete, separat pentru fiecare dintre cele trei cinematografe: pentru Cinema Studio, de la casieria cinematografului.

Foto credit: Les Films de Cannes à Bucarest, filmul Only Lovers Left Alive

12
/10
/15

CRONICĂ DE FILM „In Transit”, ultima realizare a regizorului american de filme de nonficţiune Albert Maysles, este o capodoperă în care un celebru tren şi pasagerii săi devin o metaforă discretă a vieţii. „Junun”, realizat de P.T. Anderson, este un documentar muzical psihedelic, un elogiu adus bucuriei de a crea.

12
/10
/15

Trofeul Dracula a fost câștigat de producția israeliană JeruZalem, regizată de frații Doron și Yoav Paz, care prezintă povestea a două turiste americane ce au ghinionul de a nimeri în timpul Apocalipsei în Ierusalim. Invazia demonilor și a creaturilor mitologice este filmată de una dintre turiste prin intermediul Google Glass.

12
/10
/15

Cel mai recent film al regizorului Radu Muntean, Un etaj mai jos, a câștigat cel mai important premiu la Filmfest Hamburg, al treilea festival internațional de film din Germania, ca mărime. Până pe 15 octombrie, filmul poate fi văzut la Cinema City AFI Cotroceni și Cinemateca Union din București și la Cinema Victoria din Cluj.

09
/10
/15

Peste exact o săptămână, debutează cea de a X-a ediție a Zilelor Filmului German (ZFGX). Proiecția filmelor are loc la Cinema Studio, începând din seara zilei de 16 octombrie, data care marchează deschiderea ediției jubiliare, cu o peliculă de excepție: „Victoria”, elogiatul thriller al lui Sebastian Schipper, considerat surpriza germană a Berlinalei din acest an și răsplătit cu Ursul de Argint.

09
/10
/15

CRONICĂ DE FILM „The Walk”, cel mai nou film al lui Robert Zemeckis, este reconstituirea spectaculoasă a unei fapte reale legendare, redată sub forma unei alegorii despre îndrăzneală şi cu tensiunea unui film de acţiune. Folosind inteligent 3D-ul, filmul oferă unul din cele mai rafinate momente ale cinemaului popular din acest an.

09
/10
/15

În ultimii 22 de ani Astra Film Festival a transformat Sibiul în spațiul privilegiat unde anual, timp de o săptămână, se poate vedea mersul lumii doar prin vizionarea selecției de filme. Viața de la 1,30 metri înălțime, spaimele interioare ale Hertei Muller – laureate a premiului Nobel, cum a învins Chuck Norris comunismul și viitorul filmului documentar în atelierele Aristoteles, sunt doar câteva din reperele weekend-ului la AFF 2015.

07
/10
/15

S-a dat startul celei de-a treia ediții a Dracula Film Festival. Hotel Transilvania 2 (R. Genndy Tartakovsky), film dublat în română de actorii Claudiu Bleonţ, Gabriel Spahiu, Anca Sigartău, Tamara Roman, Gabriel Costin şi Cristi Neacşu, a deschis ediţia din acest an a festivalului.

07
/10
/15

Les Films de Cannes à Bucarest și Asociația Culturală Control N lansează o provocare pentru tinerii critici de film, pe care își propun să-i angreneze în dezbatere. Un concurs organizat special cu ocazia acestor conferințe, „Fii critic la Cannes!”, oferă șansa participanților de a obține o acreditare - cu transport și cazare asigurate - la Festivalul de la Cannes, ediția din 2016.

06
/10
/15

CRONICĂ DE FILM „The Martian”, noul blockbuster al lui Ridley Scott, oferă mult prea puţin din ceea ce promite, alegând o reţetă facilă de a ilustra o aventură spectaculară. „Black Mass”, regizat de Scott Cooper, are meritul de a-şi asuma genul filmului cu gangsteri, fără a cădea în tentaţia pastişei sau a luării în zeflemea.