Oscarul pentru cel mai bun actor într-un rol secundar, Judas and the Black Messiah, în premieră la AIFF.5
https://www.ziarulmetropolis.ro/oscarul-pentru-cel-mai-bun-actor-intr-un-rol-secundar-judas-and-the-black-messiah-in-premiera-la-aiff-5/

American Independent Film Festival, ajuns la cea de-a 5-a ediţie, va avea loc anul acesta între 23 şi 27 iunie la Bucureşti şi va prezenta publicului o selecţie de filme din cinematografia americană recentă care au fost remarcate de critica internaţională dar şi de publicul unor festivaluri ca cele de la Sundance, Cannes, Berlin, Veneţia sau Toronto.

Un articol de Petre Ivan|3 iunie 2021

Spectatorii AIFF.5 vor putea vedea în premieră în România Judas and the Black Messiah ce îl are în distribuție pe actorul de origine britanică Daniel Kaluuya, premiat anul acesta pentru rolul din film cu: Oscar, Golden Globe, Critics’ Choice Movie Award, Actors Guild Award și BAFTA.

„Performanța actoricească a lui Kaluuya emoționează, intrigă și energizează publicul într-un fel aproape periculos” exclamau cei de la Vulture.

Judas and the Black Messiah este regizat de Shaka King și reprezintă „o biografie politică extrem de puternică și sincer empatică, cu o mare relevanță contemporană” (The Wall Street Journal).

Filmul dezbate trădarea lui Fred Hampton (Daniel Kaluuya), președinte al Partidului Panterelor Negre la sfârșitul anilor 1960 în Chicago, de către William O’Neal (Lakeith Stanfield), un informator FBI, și a avut premiera mondială anul acesta la Sundance. A fost lansat ulterior în doar câteva cinematografe din Statele Unite din cauza regulilor sanitare în vigoare peste ocean. Spectatorii din România vor fi așadar printre puținii ce vor avea ocazia să vadă acest film pe un ecran de cinema deocamdată.

Vizualul de anul acesta al festivalului omagiază filmul cult căruia îi este dedicat având în prim plan celebrul cuplu de gangsteri americani într-o reinterpretare semnată de graficiana Carmen Gociu. Regizat în 1967 de Arthur Penn, Bonnie și Clyde îi are în rolurile principale pe Faye Dunaway și Warren Beaty. Filmul a fost premiat la acea vreme cu două Oscaruri pentru cea mai bună imagine și cea mai bună actriță într-un rol secundar și distins cu alte opt nominalizări la Premiile Academiei Americane de Film, devenind peste timp un reper pentru cinematografia de peste ocean, cu o influență simțită generații mai târziu, unul dintre exemple fiind celebrul schimb de replici din Pulp Fiction regizat de Quentin Tarantino, folosit în începutul comunicatului.

Spectatorii AIFF vor avea ocazia să vadă sau să revadă Bonnie și Clyde pe marele ecran în cadrul ediției de anul acesta.

Programul complet al proiecțiilor din cadrul celei de-a 5-a ediții AIFF și noutățile despre filmele și evenimentele din festival vor fi anunțate în zilele ce urmează și vor putea fi regăsite pe filmedefestival.ro și pe paginile de Facebook și Instagram ale festivalului.

American Independent Film Festival este organizat de Asociația Cinemascop și aduce în fiecare an cele mai noi, creative și originale filme americane de cinema publicului din România, organizează workshopuri, dezbateri, master-classuri cu cineaști și actori reputați, printre oaspeții edițiilor anterioare numărându-se: Joaquin Phoenix, Ethan Hawke, John C. Reilly, Kent Jones, Roberto Minervini, Benh Zeitlin, Jacques Audiard, Kirill Mikhanovski, Merawi Gerima, Maya Hawke ori Sebastian Stan.

 

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.