Pablo Picasso, omagiat la Roma
https://www.ziarulmetropolis.ro/pablo-picasso-omagiat-la-roma/

Expoziţia „Picasso între Cubism şi Neoclasicism: 1915-1925”, care s-a deschis recent la Grajdurile Quirinale din Roma, este un omagiu adus pictorului de geniu spaniol la împlinirea a 100 de ani de la prima sa călătorie pe care a făcut-o Italia şi care i-a influenţat fundamental arta şi viaţa.

Un articol de Petre Ivan|9 octombrie 2017

Expoziția, care rămâne deschisă până la 21 ianuarie 2018 și prezintă peste 100 de opere ale lui Picasso (picturi, acuarele, desene, fotografii, scrisori și alte documente), este considerată una dintre cele mai importante expoziții dedicate pictorului spaniol, o rememorare a călătoriei pe care a făcut-o Picasso în 1917 în Italia, în compania prietenului său, Jean Cocteau.

Printre operele prezente la expoziție se numără uleiul pe pânză „Pablo vestido de Arlequín’ (Paolo costumat în arlechin) pictat în 1924, sau ‘Saltimbanqui sentado con brazos cruzados’ (Arlechin cu mâinile împreunate), din 1923, proprietate a Muzeului de Artă Bridgestone din Tokyo.

Picasso a venit la Roma în februarie 1917, însoțit de prietenul său Cocteau, care îl rugase să se implice în crearea costumelor producției de balet ‘Parade’, ce urma să aibă premiera în Rusia în regia lui Serghei Diaghilev.

A fost la Roma unde Picasso a creat câteva costume pe care le-au purtat interpreții acelui spectacol, amintesc organizatorii. La puțin timp după ce a ajuns în Orașul Etern, el s-a îndrăgostit de Olga Koklova, o balerină ruso-ucraineană care îi va deveni sursă de inspirație și totodată soție și mamă a primului său copil.

Călătoria lui Picasso în Italia a fost fundamentală la nivel personal dar și la nivel artistic. După vizita sa în capitala Italiei el a plecat la Napoli unde s-a lăsat fascinat de cultura locală.

Curtain for the ballet „Parade”, 1017

Italia a dorit astfel să aducă anul acesta un omagiu acelei epoci din viața lui Picasso, care a durat doar două luni, dar care i-a marcat în mod fundamental întreaga carieră profesională.

Foto: Pablo Picasso – facebook

16
/11
/20

O expoziție de grup atipică, The Domino Effect (21 noiembrie 2020 – 6 februarie 2021) aduce în spațiul galeriei Gaep 13 lucrări selectate exclusiv de artiști, printr-o reacție în lanț: de la Răzvan Anton și până la Ignacio Uriarte, fiecare artist al galeriei a ales o lucrare de la următorul artist în ordine alfabetică.

13
/11
/20

Fabrica de Pensule alături de Spațiul de Artă Contemporană MAGMA deschid primul moment din setul de expoziții dedicate sectorului emergent al scenei de arte vizuale din România, parte a proiectului "Future Perfect / Viitor Anterior", în data de 13 noiembrie 2020, printr-un tur ghidat online care se va desfășura pe pagina de Facebook a Fabricii de Pensule.

12
/11
/20

La Muzeul Național al Țăranului Român,  sâmbătă, 14 noiembrie 2020, publicul este așteptat la evenimentul intitulat Noaptea Europeană a Muzeelor. Cu această ocazie se pot vizita trei expoziții temporare. Organizatorii au pregătit, de asemenea, o proiecție în aer liber. Anul acesta, expoziția permanentă va fi închisă, deoarece clădirea monument istoric din Șoseaua Kiseleff nu a […]

02
/11
/20

Asociația Culturală Control N lansează ACSINTE.100, parte a programului educațional cu același titlu, un album virtual cu fotografii de Costică Acsinte însoțite de clipuri audio și video ce invită publicul tânăr în România anilor 1920 - 1960.

28
/10
/20

Astăzi, 28 octombrie, de ziua de naștere a pictoriței basarabene Valentina Rusu Ciobanu (100 de ani), Asociația pentru cultură și arte ARBOR lansează în premieră producțiile multimedia #100VRC Valentina Rusu Ciobanu: viața și opera și VRC Atelier ’85, atelierul artistei din anul 1985, reconstituit în realitate virtuală.

27
/10
/20

Arta urbană este în jurul nostru, de cele mai multe ori este necesar doar să ne ridicăm privirea şi vom observa diferite forme de artă. Observăm de la stencils, la stickere, la graffiti şi instalaţii stradale, cât şi una dintre cele mai perisabile forme de artă urbană, cea realizată în cretă. Un articol de Mihaela Ion.