Pavel Bartoș în „Slugă la doi stăpâni”, la Teatrul Odeon
https://www.ziarulmetropolis.ro/pavel-bartos-in-sluga-la-doi-stapani-la-teatrul-odeon/

Teatrul Odeon anunţă avanpremiera spectacolului „Slugă la doi stăpâni” de Carlo Goldoni. Primele reprezentaţii sunt programate pe 19, 25 şi 26 mai, de la ora 19.00, la Sala Majestic.

Un articol de Petre Ivan|15 mai 2019

„Piesa lui Goldoni se află cu siguranță în topul celor mai bune comedii care s-au scris vreodată. Când am recitit piesa m-a trimis direct la comediile shakespeariene, în mod special la ‘A XII-a Noapte’, cea mai ‘aerodinamică’, cea mai agilă, cea mai italiană dintre ele.”, spune regizorul spectacolului, Peter Kerek

Slugă la doi stăpâni – INFO

Traducerea: Polixenia Karambi
Regia: Peter Kerek
Scenografia: Iuliana Vîlsan
Muzica: Vivi Stoleriu
Light Design: Daniel Klinger

Cu: Pavel Bartoș, Alina Berzunțeanu / Anda Saltelechi, Elvira Deatcu / Crina Mureșan, Diana Gheorghian, Dorina Lazăr, Nicoleta Lefter, Rodica Mandache, Ruxandra Maniu/ Anda Saltelechi, Irina Mazanitis, Paula Niculiță

Pavel Bartoș, interpretul lui Trufaldino

Scrisă de Carlo Goldoni cu titlul original „Il servitore di due padroni” piesa a avut prima reprezentație în anul 1746 la Teatro San Samuele din Veneția. Într-o viziune fantezistă, în voia căreia se lasă personaje ca Pantalone, Brighela, Doctorul, Clarice, Silvio, Beatrice, Florindo sau Smeraldina, spectacolul propus de regizorul Peter Kerek este o meditație pe tema iubirii.

Slugă la doi stăpâni

În rolul lui Trufaldino, cel ce slujește din greu la doi stapâni, îl regăsim pe actorul Pavel Bartoș.

„Da, atributele sunt împrumutate din lumea automobilistică pentru că piesa ‘Slugă la Doi Stăpâni’ se lasă cel mai bine comparată cu o mașină de viteză, sport, cu linii elegante, seducătoare, ce întruchipează în egală măsură elemente masculine cu elemente feminine. Natura acestui text este una hibridă, androgină. Dacă te uiți la ea puțin mai dintr-o parte pare foarte masculină, dacă schimbi unghiul ai putea să juri că e o poveste spusă dintr-o perspectivă cât se poate de feminină. Oricum ai privi-o este o comedie care te aruncă într-o vâltoare a plăcerilor. Personajele fug, înoată, după plăceri culinare, erotice, caută întâlnirea cu pericolul, vor să pună stâpânire pe bani, viață și moarte. Însă surpriza adevarată abia urmează, piesa mai are ceva, ceva foarte neobișnuit pentru o comedie, și anume misterul. Această combinație atât de rar întâlnită între două genuri extrem de contradictorii m-a făcut să mă întreb cum pot fi ele <<logodite>> într-un singur spectacol.” – Peter Kerek

BILETELE se pot achiziționa de la Casa de Bilete a Teatrului Odeon sau online de pe site-ul Teatrului Odeon, www.teatrul-odeon.ro

Preț: 40 lei (cat I) și 20 lei (cat II)

Foto:  Slugă la doi stăpâni – Adrian Bulboacă

01
/03
/22

Concertele 𝑬𝒀𝑬𝑫𝑹𝑶𝑷𝑺 au fost descrise ca fiind, în mod paradoxal, energizante și generatoare ale unei stări de puternică melancolie. Trupa și-a început povestea în 2012, cu piese în limba engleză. Odată cu anul 2015 și cu îmbrățișarea limbii române ca mediu de exprimare, și-au consolidat propria poziție pe piața românească de muzică alternativă, lansând piese ca „Spre Soare”, „Prezent”, „Bicicleta” sau „Mai Stai".

01
/03
/22

Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu (TNRS) aduce un omagiu dramaturgului, poetului, regizorului și actorului Radu Stanca cu prilejul împlinirii a 102 ani de la naștere, printr-o seri de recitaluri online.

01
/03
/22

Muzeul Național al Literaturii Române Iași s-a alăturat campaniei inițiate de Crucea Roșie Română – Filiala Iași și organizează la Casa Muzeelor (strada Vasile Alecsandri nr. 6, Iași) un punct de colectă pentru convoiul umanitar ce va fi trimis în Ucraina.

28
/02
/22

Margaret MacMillan, autoarea bestsellerurilor „Făuritorii păcii”, „Războiul care a pus capăt păcii” și „Oamenii istoriei” oferă o perspectivă provocatoare asupra războiului ca o componentă esențială a umanității în noul său volum: „Războiul. Cum ne-au modelat conflictele”, publicat de Editura Trei în colecția Istorie.

24
/02
/22

Ioan Tugearu vorbeşte despre: moda spectacolelor de balet sovietice din anii ’70, semnificaţia repertoriului Operei Române, valoarea dansului pe plan european, succesul unui spectacol de dans într-o societate totalitară şi/sau democratică, situaţia profesională a dansatorului român, într-un interviu publicat în cartea „Românii secolului XXI“, de Rhea Cristina.