Porumboiu cere refacerea sălilor de cinema după model occidental
https://www.ziarulmetropolis.ro/porumboiu-cere-refacerea-salilor-de-cinema-dupa-model-occidental/

Obişnuinţa românilor de a merge la cinema s-a pierdut de-a lungul anilor, declară regizorul Corneliu Porumboiu, potrivit căruia trebuie recuperată tradiţia prin promovare directă şi refacerea sălilor după modele întâlnite în străinătate, cu mici restaurante alături, unde oamenii să discute.

Un articol de Petre Ivan|5 iunie 2015

Corneliu Porumboiu a declarat la o dezbatere organizată la Cluj-Napoca, în cadrul TIFF, că în România sunt circa 150 de ecrane de cinematograf, prea puţine pentru o ţară cu 22 de milioane de cetăţeni.

S-au pierdut două generaţii de spectatori, oamenii care sunt acum în jurul vârstei de 30 de ani şi cei care obişnuiau să meargă la cinematograf înainte de 1989. Cei care merg acum mai mult la cinema sunt tinerii, atraşi de filme 3D, de noutate, şi va trece mult timp până ce oamenii vor reînvăţa să vină la cinema. S-a pierdut obişnuinţa de a merge la cinema, dar trebuie recuperată cumva. (…) Problema e ce s-a întâmplat cu cinematografele vechi, care trebuie valorificate. În România sunt circa 150 de ecrane, ceea ce e puţin pentru o ţară cu 22 de milioane de cetăţeni. În plus, nu există o promovare directă. Cinema-ul, din ce în ce mai mult, este o formă de socializare – Corneliu Porumboiu.

Potrivit acestuia, ar fi nevoie de refacerea cinematografelor vechi şi abandonate şi transformarea lor după modele întâlnite în străinătate, astfel încât sălile de cinema să aibă lângă ele un restaurant mic sau o cafenea, unde oamenii se întâlnesc şi pot discuta despre film.

De asemenea, regizorul a spus despre cel mai recent film al său – „Comoara”, premiat la Cannes – că acesta este deja distribuit în cinematografele din România, dar ar putea intra şi într-o caravană pentru a fi vizionat de cât mai multă lume.

Filmul „Comoara” a fost prezentat joi seară în Piaţa Unirii din Cluj-Napoca, în cadrul TIFF.

TIFF are loc între 29 mai şi 7 iunie la Cluj-Napoca.

Foto: Corneliu Porumboiu – cinemagia

09
/02
/24

Cu încasări de 952 de milioane de dolari la box-office-ul mondial, onorat cu cele mai mari premii ale industriei din acest an, dominând cu câte 13 nominalizări la Oscar® și la Premiile Academiei Britanice de Film și Televiziune (BAFTA), blockbusterul Oppenheimer în care joacă Cillian Murphy, nominalizat la Oscar pentru rolul lui J. Robert Oppenheimer și Emily Blunt în rolul soției sale, biologul și botanistul Katherine „Kitty” Oppenheimer, va fi disponibil pentru vizionare în exclusivitate pe SkyShowtime din 21 martie.

09
/02
/24

Seria CultClassics aduce în atenția publicului filme semnificative sau realizatori de film importanți din istoria cinematografiei. “Am vrut să creăm un program independent, care să ne conducă într-o călătorie prin lumea filmului, să explorăm împreună diferite curente cinematografice, stiluri regizorale, culturi și spații geografice” Anca Caramelea, curator ARTA.

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.