Pozitia copilului, marele premiu şi trofeul UCIN
https://www.ziarulmetropolis.ro/pozitia-copilului-marele-premiu-si-trofeul-ucin/

Filmul „Poziţia copilului”, în regia lui Călin Peter Netzer, a câştigat marele premiu şi trofeul Uniunii Cineaştilor din România (UCIN) pe anul 2013. Gala premiilor UCIN reprezintă aprecierea juriului desemnat de UCIN pentru cele mai importante realizări cinematografice şi de televiziune ale anului precedent.

Un articol de Petre Ivan|6 mai 2014

Premiul pentru regie a fost acordat ex-aequo lui Adrian Sitaru, pentru filmul „Domestic”, şi Ancăi Damian, pentru pelicula „O vară foarte instabilă”. Călin Peter Netzer, regizorul lungmetrajului „Pozitia copilului„, a fost, de asemenea, nominalizat pentru acest premiu.

Adrian Sitaru a fost şi câştigătorul premiului pentru scenariu, cu filmul „Domestic”. Răzvan Rădulescu şi Călin Peter Netzer („Poziţia copilului”) şi Marian Crişan („Rocker”) s-au aflat în cursa pentru acest premiu.

Filmul „Domestic” a mai obţinut un premiu la gala UCIN, Adrian Silişteanu fiind recompensat pentru cea mai bună imagine. Viorel Sergovici („Funeralii fericite”) şi Tudor Mircea („Rocker”) s-au aflat pe lista nominalizaţilor la premiul pentru cea mai bună imagine.

Pozitia copilului

Adrian Silişteanu, premiul UCIN pentru cea mai bună imagine

Alexandra Alma Ungureanu („Rocker”) a câştigat premiul pentru cele mai bune costume. La acest premiu au mai fost nominalizate Maria Miu („Funeralii fericite” şi „Domnişoara Christina”) şi Mălina Ionescu („Domestic”).

Premiul pentru cea mai bună scenografie i-a revenit lui Cristian Niculescu, pentru filmul „Domestic”. La această categorie au mai fost nominalizaţi Mihai Dorobanţu, pentru filmul „Funeralii fericite”, şi Alexandra Alma Ungureanu, pentru pelicula „Rocker”.

Actriţa Ioana Flora a fost câştigătoarea premiului pentru interpretare feminină, pentru rolul din filmul „Déjà vu”. Luminiţa Gheorghiu (‘Poziţia copilului”) şi Ana Ularu („O vară foarte instabilă”) au fost, de asemenea, nominalizate pentru acest premiu.

În ceea ce priveşte premiul pentru interpretare masculină, acesta a fost câştigat de Cristian Ioan Gutău, pentru rolul din filmul „Killing Time”. Dan Chiorean („Rocker”) şi Adrian Titieni („Domestic”) s-au aflat pe lista nominalizaţilor la acest premiu.

Premiul pentru cel mai bun rol secundar feminin i-a revenit actriţei Valeria Seciu, pentru interpretarea din filmul „Roxanne”. La acest premiu au mai fost nominalizate actriţele linca Goia („Poziţia copilului) şi Diana Cavallioti („O vară foarte instabilă”).

Alin State a câştigat premiul pentru cel mai bun rol secundar masculin, pentru interpretarea din filmul „Rocker”. Nominalizaţi la această categorie au mai fost şi Marian Râlea, pentru rolul din „Sunt o babă comunistă”, şi Florin Zamfirescu, pentru rolul din „Killing Time”.

Premiul pentru celmai bun montaj i-a revenit lui Ioan Ioachim Stroe, pentru filmul „O vară foarte instabilă”. Totodată, la acest premiu au fost nominalizaţi Dana Bunescu („Poziţia copilului”) şi Tudor Pojoni („Rocker”).

La categoria „cea mai bună coloană sonoră„, premiul a fost câştigat de Mihai Bogos, Kai Tebbel şi Olaf Mehl, pentru filmul „Rocker”. Pentru acest premiu au fost nominalizaţi şi Cristian Tarnoveţchi, Dana Bunescu şi Cristinel Şirli („Poziţia copilului”), acesta din urmă fiind selectat şi pentru coloana sonoră a filmului „O vară foarte instabilă”.

Nathan Larson a câştigat preniul pentru cea mai bună muzică, pentru filmul „O vară foarte instabilă”. Vasile Şirli („Sunt o babă comunistă”) şi Jon Wygens („Domnişoara Christina”) s-au aflat, de asemenea, pe lista nominalizaţilor la acest premiu.

Juriul a acordat premiul Opera Prima ex-aequo regizorilor Iulia Rugină, pentru lungmetrajul de debut „Love Building”, şi lui Tudor Cristian Jurgiu, pentru filmul „Câinele japonez”. La această categorie a mai fost nominalizat Valentin Hotea, pentru filmul „Roxanne”.

De asemenea, la gala UCIN a fost acordat premiul pentru cel mai bun producător de film, care i-a revenit lui Gabi Antal („Domnişoara Christina”). Pentru această distincţie, au mai fost nominalizaţi Ada Solomon şi Dan Chişu.

Un alt premiu acordat la gala de luni seară a fost cel pentru cea mai bună imagine a unui documentar de televiziune. Câştigător a fost ales Sorin Chivulescu, pentru filmul „Frescele călătoare”. Nominalizat la această categorie a fost şi Francisc Mraz, pentru filmele „Nicolae al lui Ion al lui Iacob” şi „Duhul lăzilor trup – Sculptorul Mircea Roman”.

În ceea ce priveşte premiul pentru cel mai bun film experimental, acesta a fost câştigat de Florin Piersic Jr, pentru pelicula „Killing Time”. La această categorie a mai fost propus şi filmul „Déjà vu”, de Dan Chişu.

„Puterea celor 10 luni”, de Adrian Băluţă, a câştigat premiul pentru cel mai bun film de animaţie, pentru care au mai fost nominalizate peliculele „Stop”, de Ion Octavian Frecea, şi „2”, de Ilinca Seda.

Premiul pentru cel mai bun scurtmetraj de ficţiune i-a revenit lui Liviu Săndulescu, pentru filmul „Betoniera”. Pentru acest premiu au mai fost nominalizaţi Radu Jude, pentru „O umbră de nor”, şi Andrei Nicolae Teodorescu, pentru „Brigada neagră”.

„Afacerea Tănase”, în regia lui Ionuţ Teianu, a câştigat premiul pentru cel mai bun documentar. Nominalizate la acest premiu au fost şi documentarele „Calea şoaptelor”, de Andrei Măgălie, şi „Căzuţi în cursă”, de Carmen Moise.

De asemena, la gala UCIN au fost acordate premiile academice ale Uniunii Cineaştilor. Astfel, Luminiţa Gheorghiu a primit premiul academic al UCIN, pentru rolurile din filmele „Poziţia copilului” şi „Sunt o babă comunistă”. Acelaşi premiu i-a revenit şi lui Dan Piţa, pentru importanta contribuţie la dezvoltarea artei cinematografice româneşti.

Pozitia copilului

Luminiţa Gheorghiu, premiul academic al UCIN

Totodată, prof. univ. dr. Manuela Cernat a primit premiul academic al Uniunii Cineaştilor, pentru remarcabila contribuţie în domeniul teoriei şi istoriei filmului şi pentru o carieră academică de excepţie în învăţământul vocaţional universitar.

Silvia Kerim a primit premiul de excelenţă al Uniunii Cineaştilor, pentru importanta contribuţie în domeniul literar şi cinematografic. Bujor T. Rîpeanu a primit premiul de excelenţă al Uniunii Cineaştilor, pentru 60 de ani de activitate deosebită în domeniul criticii şi istoriei filmului românesc, iar Eusebiu Ştefănescu a primit premiul de excelenţă al Uniunii Cineaştilor, pentru prestigioasa activitate în domeniul filmului, teatrului şi învăţământului universitar.

Totodată, Victoria Marinescu a primit diploma de excelenţă a Uniunii Cineaştilor, pentru remarcabila contribuţie la dezvoltarea artei filmului de televiziune.

Tot luni seară, Uniunea Cineaştilor i-a acordat lui Klaus Eder, secretar general al Federaţiei Internaţionale a Presei Cinematografice (FIPRESCI), titlul de membru de onoare şi trofeul UCIN.

Postul de televiziune TVR 2 a primit premiul Uniunii Cineaştilor din România, pentru proiectul „Duminica filmului românesc”.

La gala premiilor Uniunii Cineaştilor au fost acordate şi distincţiile anuale ale Asociaţiei criticilor şi filmologilor din cadrul UCIN. Astfel, premiul „Ion Cantacuzino” pentru publicistică cinematografică, pentru articolele publicate în presa scrisă şi online, i-a fost acordat Irinei Trocan.

De asemenea, Dominique Nasta a primit premiul George Littera, pentru volumul „Contemporary Romanian Cinema, an Unexpected Miracle”. O menţiune specială, pentru videobook-ul „Limbajul imaginii filmate”, i-a fost acordată Marinei Roman şi lui Ion Bucheru.

La gala UCIN de luni seară au fost acordate diplome regizorului Călin Peter Netzer, pentru cel mai bun film al anului – „Poziţia copilului” -, precum şi pentru cel mai bun regizor, pentru acelaşi film. Premiul pentru cea mai bună actriţă, pentru rolul din „Poziţia copilului”, i-a fost acordat Luminiţei Gheorghiu, iar premiul pentru cel mai bun actor i-a revenit lui Victor Rebengiuc, pentru rolul din filmul „Câinele japonez”.

Premiile Uniunii Cineaştilor din România au fost acordate pentru prima dată în 1971. Pentru ediţia de anul acesta, premiera celor 73 de producţii înscrise în concurs a avut loc în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2013.

Foto cu Pozitia copilului şi Gala premiilor UCIN – facebook, cinemagia

12
/10
/16

“Toni Erdmann”, în regia lui Maren Ade, coprodus de Ada Solomon, desemnat drept cel mai bun film al anului de către Federația Internațională a Criticilor de Film (FIPRESCI), va deschide Festivalul Les Films de Cannes a Bucarest vineri, 14 octombrie, ora 18:30, în prezența regizoarei Maren Ade.

11
/10
/16

CRONICĂ DE FILM Filmat în bună parte în România, „Toni Erdmann”, al treilea lungmetraj al regizoarei germane Maren Ade, este o dramedie despre rolurile sociale şi măştile familiale spre care ne împinge viaţa şi de care ne este teamă să scăpăm pentru a redeveni noi înşine.

11
/10
/16

Abbas Kiarostami, unul dintre cei mai influenți cineaști ai ultimelor decenii, care s-a stins din viaţă, în iulie, anul acesta, la Paris, la vârsta de 76 de ani, va fi celebrat în cadrul unei retrospective la Les Films de Cannes à Bucarest (14 – 23 octombrie). Invitata specială, cu acest prilej, este actrița Mania Akbari, care va lua parte la proiecții și va discuta cu publicul în primele patru zile de festival.

10
/10
/16

“Sandra”, un scurtmeraj despre un grup de fete excentrice care sunt închise într-o pseudo-comunitate de fete în care violența și prietenia se împletesc într-un mod nefiresc a câștigat trofeul Timishort 2016 în valoare de 3500 de euro.

08
/10
/16

Rulează în cinematografele din țara noastră filmul artistic „Două lozuri” (regizor Paul Negoescu). Comedie românească, așadar mai puțin romantică și vag tragică. Nu se râde deloc rău.

07
/10
/16

Şapte dintre cele mai noi şi mai de succes producţii româneşti, printre care extrem de aşteptatele „Sieranevada” de Cristi Puiu şi „Inimi cicatrizate” de Radu Jude, dar şi clasicul „La Moara cu noroc” de Victor Iliu vor putea fi văzute, în cadrul unor proiecţii cu intrare liberă, la a doua ediţie a Zilelor Filmului Românesc la Chişinău, care va avea loc între 20 şi 23 octombrie la Cinema Odeon, cu participarea mai multor invitaţi speciali.

07
/10
/16

Actrița, regizoarea și scriitoarea Diane Keaton (70 de ani) va primi cea de-a 45-a distincție pentru întreaga carieră decernată de Institutul American de Film (AFI). Anterior, premiul a mai fost decernat printre alții lui John Williams, Jane Fonda, Mel Brooks și Morgan Freeman.

06
/10
/16

Între 17 și 23 octombrie 2016, Sibiul se conectează vreme de 7 zile cu realități din lumea largă pe calea filmului documentar, la Astra Film Festival, ediția cu numărul 23. Fuocoammare, premiat cu Ursul de Aur la Berlinale 2016, va fi proiectat vineri, 21 octombrie, de la ora 21:30 la Sala Thalia.

05
/10
/16

Pe când „Câini” încă nu intrase în cinematografe, l-am provocat pe regizorul Bogdan Mirică la o scurtă discuție despre zilele petrecute pe platoul de filmare, dar și despre ce înseamnă pentru el premiile, masterul de scenaristică de la Londra sau simpatia vizbilă a publicului pentru un film românesc.

05
/10
/16

Ediția #11 a Festivalului Internaţional de Film de Animaţie Anim'est are loc în perioada 7-16 octombrie, la Cinema Pro, Cinema Elvire Popesco, Cinemateca Eforie, Institutul Cervantes, Centrul CINETic, Club Fabrica și Club Control. Festivalul se deschide pe 7 octombrie cu La Tortue Rouge (Țestoasa roșie), o co-producție Franța-Belgia-Japonia în regia lui Michael Dudok de Wit.

05
/10
/16

De la incisive la joviale, cele 25 de filme selecționate în competiția Filminute 2016 aduc o gamă de perspective și povești captivante din 17 țări. Cea de-a 11-a ediție a FILMINUTE, festivalul internațional de filme de un minut, debutează în această săptămână cu o colecție a celor mai bune filme ultrascurte din lume, fiecare împachetând o poveste completă în fix un minut.

03
/10
/16

Maren Ade, regizoarea germană care a făcut senzație la Cannes cu o comedie filmată la București, Toni Erdmann, se va întâlni cu publicul, pentru prima dată, la Les Films de Cannes à Bucarest (14 – 23 octombrie). Filmul va fi proiectat în premieră în România pe 14 octombrie, în deschiderea festivalului

03
/10
/16

Între 17 și 23 octombrie 2016, Astra Film Festival propune o incursiune itinerantă de excepție de la cinemaul documentar clasic până la cele mai noi tehnologii pe care le experimentează filmul, de la vizionări colective în sala de cinema, la experiențe inedite de proiecții crossmedia 360 de grade în dom sau vizionări de filme cu ochelari de realitate virtuală.