„Prin pădure cu Maia”, la unteatru
https://www.ziarulmetropolis.ro/prin-padure-cu-maia-la-unteatru/

„Prin pădure cu Maia” este un spectacol performativ cu Maia Morgenstern, parte din proiectul Lost Interferences ce poate fi văzut la unteatru open-air, în Grădina Casei Universitarilor, pe 16, 17 şi 18 august, începând cu ora 20:00.

Un articol de Liliana Matei|8 august 2022

„Ieși din labirintul pierderilor printr-un spectacol interactiv cu Maia Morgenstern și descoperă o nouă respirație colectivă. „Prin Pădure cu Maia” te invită să contribui la redarea fațetelor pierderii din spectacol și să trimiți povestea ta pe lostinterferences.eu”, se arată într-un comunicat de presă.

„Am pierdut obiecte.

Am pierdut informație.

Am pierdut prieteni.

Am pierdut oameni dragi.

Pierdem speranțe, celule, memorie și, uneori, simțim că pierdem viitorul.

Ne pierdem.

Când pierdem ceva, uneori devenim disperați, uneori devenim singuri, ne izolăm.

Am vrut să știm cum s-au simțit oamenii când au pierdut ceva. Am colectat povești, experiențe exprimate în scris, desene, fotografii, clipuri video/audio și am construit Prin pădure cu Maia/Lost Interferences (Interferențe pierdute).”

Seria de spectacole destăinuie experiențe personale ale pierderii trăite de artiștii din proiect, precum și experiențe ale pierderii împărtășite în interviuri în anul 2021 sau colectate prin lostinterferences.eu.

În cadrul performance-ului, Constantin Basica va concerta de la Stanford California pe o partitură compusă de el însuși pentru trei piane și live electronics, fiind însoțit de Romeo Cornelius, contratenor. Compoziția muzicală este algoritmică și folosește AI live pentru generarea de sunet.

Spectacolul se bucură și de o participare video extraordinară a Irinei Margareta Nistor.

Pe lostinterferences.eu oricine poate scrie sau povesti experiența sa legată de pierdere și un algoritm îi va asocia o compoziție muzicală dezvoltată alogoritmic de Basica.

„Prin pădure cu Maia”, arta telematică este chemată să vindece, în mod tehnologic, pierderea corpului nostru, pierderea simțurilor, pierderea sensului, într-un format hibrid, telematic. Prin conectarea la Lost interferences, pe care nu le-am auzit niciodată, în viețile noastre, și în toate posibilitățile pierdute, publicul se va alătura performerilor în a da sens lucrurilor pierdute. Miza este că prin conștientizarea pierderii ne vom vindeca și împreună printr-un corp conectat digital, vom descoperi un sine colectiv, se mai arată în comunicat.

Compoziție: Constantin Basica

cu: Maia Morgenstern și Romeo Cornelius, Constantin Basica, IrinaMargareta Nistor

Regizor mixare realități: Alexandru Berceanu

Instrumente Deep Learning: Prateek Verma

Costume: Eugen Lazea

Grafică și Video: Alexandru Ponoran

Instrumente web: Grigore Burloiu

Documentare foto video: Andrei Gîndac

Sonorizare: Sorin Grigoreanu

Suport tehnic: Paradigma

Transmisie și video live: Tănase Dumitru

Durată spectacol: 100 de minute

Foto: Andrei Gândac

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.