Program la teatrul National din Cluj
https://www.ziarulmetropolis.ro/program-la-teatrul-national-din-cluj/

marţi, 29 ianuarie, ora 19:00, Sala mare HAMLET  de W. Shakespeare traducere şi adaptare în limba română: Maria Rotar regia: Roberto Bacci dramaturgia: Roberto Bacci, Stefano Geraci decorul şi costumele: Marcio Medina muzica: Ares Tavolazzi scrimă: Peter Habala asistenţi de regie: Savino Paparella, Maria Rotar asistent scenografie: Valentin Codoiu Distribuţia: Hamlet — Cristian Grosu; Primul luptător cu spada —Cătălin Codreanu; Al doilea luptător cu spada — Patricia Brad; Al […]

Un articol de Andrada Văsii|29 ianuarie 2013

marţi, 29 ianuarie, ora 19:00, Sala mare
HAMLET 
de W. Shakespeare
traducere și adaptare în limba română: Maria Rotar

regia: Roberto Bacci
dramaturgia: Roberto BacciStefano Geraci
decorul şi costumele: Marcio Medina
muzica: Ares Tavolazzi
scrimă: Peter Habala
asistenţi de regie: Savino PaparellaMaria Rotar
asistent scenografie: Valentin Codoiu

Distribuţia:

Hamlet — Cristian Grosu; Primul luptător cu spada —Cătălin Codreanu; Al doilea luptător cu spada — Patricia Brad; Al treilea luptător cu spada — Cătălin Herlo; Al patrulea luptător cu spada — Radu Lărgeanu;

Al cincilea luptător cu spada — Miron Maxim; Al șaselea luptător cu spada — Irina Wintze.

Spectacolul propus de regizor păstrează din text doar urmele poveștii lui Shakespeare, și propune spectatorului să fie martor la rescrierea vieții lui Hamlet. Hamlet e captiv în propriul destin și nu poate ieși din el, iar personajele din spectacol,„luptătorii cu spada“, îl ajută să-și reamintească și să-și retrăiască destinul.
Roberto Bacci ne propune un spectacol modern, plin de energie și forță, cu multe momente de scrimă scenică. Este un spectacol rapid, construit în jurul a șapte actori, care interpretează și își schimbă între ei rolurile.

 

 


miercuri, 30 ianuarie, ora 19:00, Studio „Euphorion“
ZENOBIA 
scenariu de Mona Marian, după Gellu Naum

regia: Mona Marian
scenografia: Eugenia Tărăşescu-Jianu
muzica: Corina Sîrbu
video design: Cristian Luchian

Distribuţia: Naum — Cornel Răileanu; Naum tînăr — Cristian Rigman; Zenobia — Romina Merei; Sima, Funcţionarul de la ghişeul gării, Un tată de familie — Petre Băcioiu; Iason — Anca Hanu; Dragoş — Radu Lărgeanu; Constantin — Cristian Grosu;Petru — Miron Maxim; Mama lui Naum, Mama Mariei — Maria Munteanu; Zoe-Olga, sora lui Naum — Eva Crişan; Gerda, Tanti Linica moartă — Elena Ivanca; Maria, Jeni Pop — Angelica Nicoară; Irina, Tînărul cu vioara — Silvius Iorga.

A-l citi pe Gellu Naum e o bucurie fără limite iar a încerca să sugerezi realitatea teatrală a poeticii lui Gellu Naum e o aventură de natura visului! Acum ţi se deschide o poartă de care nu poţi decît să treci şi să ajungi… în visul lui Gellu Naum… Bucuria Fiinţei este sigura fericire adevărată… pare că şopteşte poetul… fericire la care se poate ajunge nu prin mijlocirea vreunei forme, averi, religii, persoane sau eveniment, prin nimic din tot ceea ce se poate întîmpla… Bucuria aceea este una cu ceea ce sunteţi voi… şi aşa mai departe… (Mona Marian)


joi, 31 ianuarie, ora 19:00, Sala mare
CÂNTECE DE IARNĂ PENTRU TOATE ANOTIMPURILE 

spectacol concert de Ada Milea
scenografia: Valentin Codoiu
asistent de regie: Andreea Iacob
idei bune: Alexandru Dabija
sound design: Marius RusuClara Lițescu

 

Cu:
Ada Milea
Cristian Rigman
Anca Hanu

Romina Merei
Miron Maxim

 


vineri, 1 februarie, ora 19:00, Studio „Euphorion“
TARTUFFE SAU IMPOSTORUL

de Molière

traducere de Romulus Vulpescu
PREMIERĂ

regia: Laurian Oniga
decorul: Laurian Oniga
costumele: Cătălina Chirilă

Distribuţia: MADAME PERNELLE, mama lui Orgon — Irina Wintze; ORGON, soţul Elmirei — Dan Chiorean; ELMIRE, soţia lui Orgon —Romina Merei; DAMIS, fiul lui Orgon — Ruslan Bârlea; MARIANE, fiica lui Orgon şi iubita lui Valère — Eva Crişan; VALÈRE, iubitul lui Mariane — Silvius Iorga; CLÉANTE, cumnatul lui Orgon — Emanuel Petran; TARTUFFE, evlavios făţarnic — Ovidiu Crişan; DORINE, servitoarea lui Mariane — Adriana Băilescu; MONSIEUR LOYAL, sergent / LAURENT — Miron Maxim; Oamenii lui Monsieur Loyal — Giovanni Mateescu, Gheorghe Felecan, Nicolae Ispas, Călin Mărginean.


sâmbătă, 2 februarie, ora 19:00, Sala mare

STEAUA FĂRĂ NUME 
de Mihail Sebastian
versiune de Alexa Visarion

regia: Alexa Visarion
decorul şi costumele: Adriana Grand
asistent de regie: Leta Popescu

Distribuţia: Profesorul — Matei Rotaru; Necunoscuta — Ramona Dumitrean; Grig — Dragoş Pop; Udrea — Ovidiu Crişan; Domnișoara Cucu — Romina Merei; Șeful gării — Emanuel Petran; Conductorul — Miron Maxim; O elevă — Andreea Papp.

Spectacolul Stelei fără nume înseamnă evadarea, fie şi pentru un timp scurt, din realitatea anostă într-o lume iluzorie de o frumuseţe stranie. Pasiunea pentru stele a profesorului Miroiu, însinguratul visător dintr-un târg de provincie cenuşiu, reuşeşte să trezească în Mona dorinţa de a evada din existenţa banal-telurică într-o lume a frumosului şi a adevărului. Totul se petrece într-o noapte. Dar noaptea magică va lua sfârşit şi normalitatea va curma brutal poezia şi vraja.


duminică, 3 februarie, ora 19:00, Sala mare
CÂNTĂREAŢA CHEALĂ 
de Eugène Ionesco
traducere de Vlad Russo şi Vlad Zografi

un spectacol de Gábor Tompa
scenografia: Judit Dobre-Kóthay

Distribuţia: Domnul Smith — Cătălin Herlo; Doamna Smith — Elena Ivanca; Domnul Martin — Adrian Cucu; Doamna Martin — Angelica Nicoară; Mary, menajeră — Irina Wintze; Căpitanul de Pompieri —Ionuţ Caras; Arlechinul — Silvius Iorga; Proprietarul cutiei cu iluzii — Petre Băcioiu.

„Ionesco spune, într-un fel, că noi nu ne putem sustrage din propria noastră istorie, din propria noastră poveste, de aceea ne merităm globalizarea, pentru că repetăm mereu si mereu aceleaşi vorbe şi aceleaşi acţiuni, zi de zi. Ele devin clişee, se golesc de conţinut şi sens şi atunci ajungem să trăim conform unor manuale sau softuri, şi, oricât de perfecte ar fi acestea, nu fac decât să crească prăpastia dintre oameni în ceea ce priveşte comunicarea. Ionesco arată acest lucru în Cântăreaţa cheală, cu un umor extraordinar, cu dragoste, şi compasiune chiar, pentru personajele sale.
Forma textului în Cântăreaţa cheală se apropie de perfecţiunea muzicii şi, de aceea, acest text trebuie tratat ca o simfonie, la care, dacă un regizor se întoarce, este la fel cu un dirijor care se întoarce, din nou, ca să dirijeze o operă muzicală cu o altă orchestră. Această structură muzicală a textului demonstrează că o dată ce este găsită forma unui spectacol, aşa cum cred că am găsit-o noi, ea devine, împreună cu textul, cheia spectacolului.“ (Gábor Tompa)

 

16
/01
/17

Cartea „Zgomotul timpului” a fost publicată anul trecut în colecția Babel de la Editura Nemira (ediția a II-a, traducere de Virgil Stanciu).

16
/01
/17

Spectacolul No Man`s Land, jucat la Teatrul Naţional din București, este o adaptare scenică după filmul cu acelaşi nume de DanisTanović (câștigător al premiului Oscar pentru cel mai bun film străin în 2001), în regia bulgarului Alexander Morfov.

16
/01
/17

Un film pentru televiziune despre viaţa şi cariera cântăreţului Michael Jackson va fi produs la Hollywood in februarie si se va intitula ”Michael Jackson: Searching for Neverland”. Rolul principal va fi interpretat de Navi, unul dintre cei mai cunoscuți imitatori ai cântăreţului.

16
/01
/17

În urma succesului înregistrat după lansarea, în octombrie, a primelor 5 Atelierele „Micul Artist”, Opera Comică pentru Copii oferă, începând din luna februarie, un nou curs pentru cei mici: Atelierul de Flamenco, susținut de dansatorul argentinian Lucas Molina.

16
/01
/17

Poetul, prozatorul, criticul literar și publicistul Mircea Cărtărescu a fost desemnat, duminică seară, câștigător al celei de-a XXVI-a ediții a Premiului Național de Poezie Mihai Eminescu pentru Opera Omnia, care se acordă, în fiecare an, pe 15 ianuarie, la Botoșani.

14
/01
/17

CRONICĂ DE FILM „Jackie”, lungmetrajul cu care chilianul Pablo Larrain s-a aflat în 2016 în Competiţia Festivalului de la Veneţia, se situează la intersecţia dintre un film biografic mainstream, cu superstaruri, şi un film de autor care încearcă să împrospăteze convenţiile genului. De aici şi frumuseţea sa.

13
/01
/17

Apărut în 2007 şi relansat acum la liber pe platforma Cinepub, "Război pe calea undelor", de Alexandru Solomon, se înscrie în demersul regizorilor Noului Cinema Românesc, fie ei autori de filme de ficţiune sau de documentare, de a chestiona prezentul prin analiza trecutului, în special a comunismului, şi de a înţelege trecutul pentru o mai bună situare în prezent.

13
/01
/17

Începând din acest weekend, Nino, personajul îndrăgit din seria de concerte-lecție ale Operei Comice pentru Copii "Cu Nino în jurul Lumii", îi așteaptă pe cei mici pe Patinoarul Copiilor, deschis în curtea instituției din Calea Giulești nr. 16.

13
/01
/17

Căciuleanu pune o oglindă în faţa unor tineri şi ne arată cum vorbesc: un limbaj codificat, cu multe prescurtări, deopotrivă amuzant şi ciudat, susţinut de un acompaniament coregrafic dinamic, pe măsură.

13
/01
/17

Duminică, 15 ianuarie 2017, spectacolul” Natură moartă cu nepot obez” de la Teatrul Odeon aniversează 101 reprezentații. În cei aproape 5 ani de la premieră, piesa scrisă de Ion Sapdaru, regizată de Eugen Făt, în scenografia lui Constantin Ciubotariu, a fost prezentată în 17 turnee și festivaluri.

12
/01
/17

Pentru a 4-a oară consecutiv pe scena Naţionalului bucureştean, în cadrul Turneului „Teatru românesc la Bucureşti, Iaşi şi Chişinău”, Teatrul Naţional „Mihai Eminescu” din Chişinău va prezenta în zilele de 20, 21 şi 22 ianuarie 2017, la Sala Studio, de la ora 19.00, trei spectacole de succes, unele din cele mai recente producţii, în interpretări şi montări memorabile.