Publicul reacționează la apelul Mirelei Oprișor, care a cerut decență în sala de teatru
https://www.ziarulmetropolis.ro/publicul-reac%c8%9bioneaz%c4%83-la-apelul-mirelei-opri%c8%99or-care-a-cerut-decen%c8%9b%c4%83-%c3%aen-sala-de-teatru/

Zeci de spectatori au reacţionat la mesajul actriţei Mirela Oprişor, care a criticat într-o postare video de pe contul său de Facebook atitudinea celor care îi deranjează pe actori în timpul spectacolelor.

Un articol de Cristina Enescu Aky|10 aprilie 2019

Mesajul actriței a declanșat polemici intense, mulți spectatori fiind de acord cu punctul de vedere din videoul postat. Mai multe persoane au relatat situații în care la rândul lor, din sala de teatru, au fost deranjați de spectatorii care au folosit telefoanele mobile pe durata unor spectacole sau au deranjat în alt fel.

Comentariile au abordat și subiecte adiacente situației criticate de Mirela Oprișor, cum ar fi faptul că publicul poate cumpăra în pauzele spectacolelor, din incinta teatrelor, snacks-uri și răcoritoare cu care uneori intră înapoi în sală, sau diferite propuneri (uneori amuzante) pentru diminuarea acestei probleme.

„Încerci să dăruiești omului din sală tot ce ai tu mai bun, ce ai învățat, o emoție, o stare, un gând, să plece mulțumit acasă. Dar atunci când ai în primul rând un domn care stă o oră și jumătate pe Facebook sau o duduie care mănâncă chips-uri, sau alții care au impresia că sunt în sufragerie la ei și comentează, nu prea mai ai cum să transmiți aceste lucruri”, a spus actrița. Puteți citi aici mesajul integral al Mirelei Oprișor. 

Iată câteva dintre reacțiile de pe Facebook, la această postare, culese de pe contul Ziarului Metropolis sau de la postările actorilor Marius Manole și Mirela Oprișor.

Anca Natalia F.: „Și noi suntem la fel de deranjați în public de astfel de persoane”

Gheorghe C.; „În astfel de momente e greu să fii și spectator atunci când în spatele tău cineva șușotește, comentează, mănâncă sau ce Dumnezeu o mai face …dar mai ales [e greu să fii] actor! Unii au impresia că dacă au plătit un bilet au dreptul să facă ce le dorește sufletul ! Total greșit!!!”

Andrei Ș.: „În primul rând, legat de mâncatul în timpul spectacolelor, de ce teatrele vând chipsuri și alte snack-uri în hol??? Pentru că tot fâsâitul de ambalaje din timpul pieselor de acolo apare, în majoritatea cazurilor.”

Daniel C.: „Se practică să se proiecteze un laser roșu pe ecranul telefoanelor.”

Florica A.: „E trist că se întâmpla astfel de lucruri într-o sală de spectacol (teatru, cinematograf). Se mai aude câte un telefon și la Atheneu dar mai rar. Respectul pentru sala de spectacol a cam dispărut, din păcate.”

Gabriela Ș.: „Ceea ce fac eu în cazurile când am ca ‚vecin’ un asemenea personaj este să îi fac observație și să îl determin să îmi dea voie să mă bucur în liniște de spectacol.”

Cristina C.T.: „Teatrul este o artă. Cei care vin la teatru ar trebui să respecte munca actorului. Gândiți-vă că a avut de învățat sute de replici, e nevoie de concentrare, de stare, de atmosferă. Cei care ronțăie chipsuri dau dovada de mitomanie și lipsă de respect față de efortul actorilor de a ne spune o poveste. Sunetul chipsurilor se aude într-o sală cu acustică bună cum e teatrul. Se aude și o șoaptă. Un rol nu e doar un rol. E o trăire. Și dacă spectatorii sparg semințe, se uită pe FB sau mănâncă chipsuri, înseamnă că nu prea au treaba cu trăirea respectiva și ar trebui să nu participe.”

09
/02
/24

Pe 11 și 20 februarie, de la ora 19:00, la Sala Mare a Teatrului Național Iași, va avea loc premiera pe țară O tragedie veninoasă după Women beware women de Thomas Middleton, regia, traducerea și adaptarea scenică aparținându-i lui Silviu Purcărete. Scenografia spectacolului este creată de Dragoș Buhagiar, noul proiect marcând împlinirea a 14 ani de excepțională colaborare cu regizorul Silviu Purcărete, începută la Teatrul Național Iași, cu spectacolul Uriașii munților de Luigi Pirandello.

09
/02
/24

Studenții bucureșteni sunt invitați să participe la un program de mentorat și internship dedicat spațiilor culturale din București. Pe lângă experiența practică, participanții vor putea accesa sponsorizări în valoare de 27.000 lei și vor avea posibilitatea unor stagii de practică în cele mai active agenții de comunicare din România

09
/02
/24

mind-moving, programul de terapie prin artă inițiat și organizat de Indie Box, în parteneriat cu NOPA - Societatea Norvegiană a Compozitorilor și Textierilor, Asociația Entuziart și Profeti ART SRL, ajunge la finalul perioadei de implementare și își încheie călătoria cu un eveniment special, dedicat publicului larg, cu intrare liberă, pe 21 februarie, de la 18:30, la Arcub - Hanul Gabroveni (str. Lipscani, nr. 84 - 90).

08
/02
/24

Seria SWORDS - Spoken Word Sessions continuă cu un nou episod ce îi are ca invitați pe Cosmina Moroșan & Anticorp Solar, Cristina Bordeanu, Cătălina Matei și Lucian Brad, într-un eveniment moderat de Cosmin Perța – duminică, 11 februarie, de la ora 19:30, la Control Club. Performance-urile vor fi completate de un set audio-vizual de Iulian Morar.  

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.