Publicul reacționează la apelul Mirelei Oprișor, care a cerut decență în sala de teatru
https://www.ziarulmetropolis.ro/publicul-reac%c8%9bioneaz%c4%83-la-apelul-mirelei-opri%c8%99or-care-a-cerut-decen%c8%9b%c4%83-%c3%aen-sala-de-teatru/

Zeci de spectatori au reacţionat la mesajul actriţei Mirela Oprişor, care a criticat într-o postare video de pe contul său de Facebook atitudinea celor care îi deranjează pe actori în timpul spectacolelor.

Un articol de Cristina Enescu Aky|10 aprilie 2019

Mesajul actriței a declanșat polemici intense, mulți spectatori fiind de acord cu punctul de vedere din videoul postat. Mai multe persoane au relatat situații în care la rândul lor, din sala de teatru, au fost deranjați de spectatorii care au folosit telefoanele mobile pe durata unor spectacole sau au deranjat în alt fel.

Comentariile au abordat și subiecte adiacente situației criticate de Mirela Oprișor, cum ar fi faptul că publicul poate cumpăra în pauzele spectacolelor, din incinta teatrelor, snacks-uri și răcoritoare cu care uneori intră înapoi în sală, sau diferite propuneri (uneori amuzante) pentru diminuarea acestei probleme.

„Încerci să dăruiești omului din sală tot ce ai tu mai bun, ce ai învățat, o emoție, o stare, un gând, să plece mulțumit acasă. Dar atunci când ai în primul rând un domn care stă o oră și jumătate pe Facebook sau o duduie care mănâncă chips-uri, sau alții care au impresia că sunt în sufragerie la ei și comentează, nu prea mai ai cum să transmiți aceste lucruri”, a spus actrița. Puteți citi aici mesajul integral al Mirelei Oprișor. 

Iată câteva dintre reacțiile de pe Facebook, la această postare, culese de pe contul Ziarului Metropolis sau de la postările actorilor Marius Manole și Mirela Oprișor.

Anca Natalia F.: „Și noi suntem la fel de deranjați în public de astfel de persoane”

Gheorghe C.; „În astfel de momente e greu să fii și spectator atunci când în spatele tău cineva șușotește, comentează, mănâncă sau ce Dumnezeu o mai face …dar mai ales [e greu să fii] actor! Unii au impresia că dacă au plătit un bilet au dreptul să facă ce le dorește sufletul ! Total greșit!!!”

Andrei Ș.: „În primul rând, legat de mâncatul în timpul spectacolelor, de ce teatrele vând chipsuri și alte snack-uri în hol??? Pentru că tot fâsâitul de ambalaje din timpul pieselor de acolo apare, în majoritatea cazurilor.”

Daniel C.: „Se practică să se proiecteze un laser roșu pe ecranul telefoanelor.”

Florica A.: „E trist că se întâmpla astfel de lucruri într-o sală de spectacol (teatru, cinematograf). Se mai aude câte un telefon și la Atheneu dar mai rar. Respectul pentru sala de spectacol a cam dispărut, din păcate.”

Gabriela Ș.: „Ceea ce fac eu în cazurile când am ca ‚vecin’ un asemenea personaj este să îi fac observație și să îl determin să îmi dea voie să mă bucur în liniște de spectacol.”

Cristina C.T.: „Teatrul este o artă. Cei care vin la teatru ar trebui să respecte munca actorului. Gândiți-vă că a avut de învățat sute de replici, e nevoie de concentrare, de stare, de atmosferă. Cei care ronțăie chipsuri dau dovada de mitomanie și lipsă de respect față de efortul actorilor de a ne spune o poveste. Sunetul chipsurilor se aude într-o sală cu acustică bună cum e teatrul. Se aude și o șoaptă. Un rol nu e doar un rol. E o trăire. Și dacă spectatorii sparg semințe, se uită pe FB sau mănâncă chipsuri, înseamnă că nu prea au treaba cu trăirea respectiva și ar trebui să nu participe.”

20
/05
/21

S-au pus în vânzare, online și la casa de bilete din incinta Ateneului Român, biletele pentru următorul concert din Stagiunea de marți seara. În 25 mai, la ora 19, publicul meloman este invitat în Sala mică a Ateneului Român ( la capacitatea de 50%) pentru un recital cameral susținut de Valentin Dimitrie Simion, un tânăr dar foarte merituos violoncelist român.

20
/05
/21

Valentin Șerban a câștigat marele premiu al secțiunii de vioară la Concursul Internațional George Enescu, după o finală care a ridicat publicul în picioare și în care a interpretat Concertul în re minor pentru vioară și orchestră op. 47 de Sibelius, miercuri, 19 mai, la Ateneul Român. Pe locul al doilea s-a situat Jaewon Wee din Coreea de Sud, iar locul al treilea i-a revenit lui Tassilo Probst din Germania.

20
/05
/21

Filmul „Câmp de maci” (r. Eugen Jebeleanu) a câștigat atât Premiul pentru cel mai bun film în secțiunea Fest Focus a Festivalului Internațional de Film din Belgrad, cât și Premiul pentru cel mai bun film queer (oferit de festivalul Merlinka). De asemenea, și juriul Festivalului D’A Film Barcelona din Spania a recompensat filmul cu cel mai important premiu din secțiunea Talents.

19
/05
/21

Vineri, 21 mai, începe la București cea de-a doua ediție a Walk & Shoot Fest. Ateliere foto ce au ca temă centrală scena, discuții online despre fotografie și provocările din domeniu, o expoziție despre diversitate pe scena artelor performative, precum și un concept store cu printuri de autor semnate de artiştii colaboratori ai programului Walk & Shoot, se regăsesc în programul festivalului, care se va încheia pe 30 mai.

19
/05
/21

Unul dintre cei mai reprezentativi artiști ai momentului, atât în plan național, cât și în plan internațional, laureat UNITER, Eugen Jebeleanu, se pregătește să monteze la Teatrelli un performance work in progress după „Tom à la ferme” de Michel Marc Bouchard, realizat în parteneriat cu Institutul Francez. Pentru spectacol se caută două actrițe și doi actori de peste 18 ani. Înscrierile pentru casting sunt deschise începând de astăzi și până pe 24 mai, iar etapa a doua de selecție se va desfășura online, cu Eugen Jebeleanu, în zilele de 26 și 27 mai.

19
/05
/21

Independența Film lansează pe 21 mai în cinematografele deschise din țară „Undine”, o poveste de dragoste modernă inspirată din basme și semnată de Christian Petzold, regizorul german cunoscut publicului din România pentru „Transit” (2018). Paula Beer, protagonista filmului, a câștigat premiului pentru Cea mai bună actriță la Premiile Academiei Europene de Film și la Berlinale 2020 pentru acest rol. Filmul a fost recompensat și cu Premiul FIPRESCI la același festival.