Radu Beligan, în formă maximă. De ce joacă actorul atât de mult?
https://www.ziarulmetropolis.ro/radu-beligan-in-forma-maxima-de-ce-joaca-actorul-atat-de-mult/

Pe 27 aprilie a jucat în „Lecţia de violoncel“ la Caracal, cu ocazia celei de-a patra ediţii a festivalului de teatru din oraş. Pe 28 aprilie a prezentat la Ploieşti „Confesiuni despre viaţă şi artă“. S-a întors pe 29 aprilie la Caracal, pentru a urca pe scenă în „Egoistul“, producţia TNB. Iar săptămâna aceasta, pe 3, 4 şi 5 mai, va reveni la Teatrul Metropolis, pentru a juca în „Lecţia de violoncel“.

Un articol de Petre Ivan|1 mai 2014

Tabloidele au scris că Radu Beligan are probleme de sănătate, dar maestrul a contrazis sursele jurnaliştilor chiar prin programul de foc pe care îl are în această perioadă.

La Caracal, la actuala ediţie a festivalului de teatru, care i-a fost dedicată, Radu Beligan a jucat în plină forţă. După spectacol, a stat mai multe ore la recepţia care a fost organizată în onoarea lui, s-a fotografiat cu admiratorii şi a acordat, răbdător, zeci de autografe.

Pofta de joc a lui Radu Beligan nu mai este un mister. „Activitatea susţinută. Cam ăsta ar fi secretul meu. N-aţi remarcat că majoritatea deceselor survin după ce oamenii ies la pensie şi întrerup orice activitate?“, spunea Radu Beligan, într-un interviu în exclusivitate pentru Ziarul Metropolis.

„Sunt, printre spectatori, e adevărat și dintre aceia care-i contestă lui Radu Beligan finalul carierei: de ce mai joacă?, de unde atâta egoism?, de unde atâta mândrie?, o face pentru bani?, nu îi e rușine?, vrea să – Doamne ferește! – moară pe scenă?!“, scria şi Andrei Crăciun, într-un editorial.

A intrat în Cartea Recordurilor, fiind cel mai longeviv actor încă în activitate. Zilele trecute, cineva l-a întrebat pe maestru de ce joacă atât de mult (a jucat chiar şi de trei ori într-o singură zi, în „Lecţia de violoncel“, la Metropolis). Răspunsul lui Radu Beligan a fost următorul: „Dacă nu joc, sunt trist!…“

Radu Beligan învinge tristeţea printr-o comedie

Piesa „Lecţia de violoncel” a fost scrisă de Mona Radu special pentru Radu Beligan şi pentru fiica sa, Lamia. Felix Alexa a regizat-o, Radu Beligan, Lamia Beligan, Marius Manole, Tania Popa/Rodica Ionescu o joacă. Şi o joacă şi pe 3, 4 şi 5 mai, la Teatrul Metropolis din Bucureşti, de la ora 16.00 (3 şi 4 mai) şi de la ora 19.00 (5 mai).

Radu Beligan întruchipează un personaj machiavelic şi o face împrumutându-se pe sine rolului cu acelaşi sârg actoricesc ce l-a însoţit în cariera sa fenomenală, scrie Teodora Gheorghe.

„Sarcasmul său ascunde o gelozie virulentă, camuflată însă cu abilitate de tonul visător, aproape de basm, pe care îşi deapănă replicile înţepătoare. La 95 de ani, Radu Beligan păşeşte anevoie pe scenă, sprijinit de zeci de ani de carieră. Adoră fiecare cuvânt pe care îl rosteşte. Umorul lui nu se teme de modernitate, pentru că Radu Beligan ştie să râdă frumos în orice secol“.

INFO

Teatrul Metropolis, Bucureşti (Str. Mihai Eminescu, nr. 89, sector 2)

Lecţia de violoncel, de Mona Radu

Regia: Felix Alexa

Scenografia: Nina Brumuşilă

Cu: Radu Beligan, Lamia Beligan, Marius Manole, Tania Popa/Rodica Ionescu

Când: 3 şi 4 mai, ora 16.00; 5 mai, ora 19.00

Foto cu Radu Beligan – Petrică Tănase

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.