Record de vizitatori la Pavilionul de Artă București – Art Safari
https://www.ziarulmetropolis.ro/record-de-vizitatori-la-pavilionul-de-arta-bucuresti-art-safari/

În ciuda noii ofensive pandemice, marea expoziţie anuală de artă Art Safari Bucureşti a înregistrat în aceste zile, potrivit raportărilor entuziaştilor domeniului, un curios record, de peste 3.000 de persoane în medie pe zi.

Un articol de Liliana Matei|22 septembrie 2021

Astfel, după deschiderea oficială de miercuri seară, abundentă în personalități politice și mondene, deși accesul la expoziții a fost condiționat, potrivit spuselor organizatorilor, de măsurile de spațiere a vizitării și control al accesului, deși s-au format cozi la intrare lungi de sute de metri, cifrele de vizitare rezultate la sfârșitul zilei au fost impresionante, net mai crescute decât în anii anteriori pandemiei, în medie cu aprox. 40%. Semn nesperat, dar binevenit, că vizitarea expozițiilor importante de artă devine un trend pentru publicul cultivat bucureștean, indiferent de vârsta acestuia, nu doar promenadă de weekend, cât și interesul de autodezvoltare personală umanistă.

Conform spuselor organizatorilor, și această ediție, precum cea a anului trecut, a stat sub semnul siguranței și respectării normelor sanitare. Publicul, care a trecut pragul celor două spații expoziționale ale Pavilionului de Artă București, a văzut că arta și siguranța merg mână în mână.

„Accesul la Art Safari nu este afectat de intrarea în vigoare a noilor reguli de protecție sanitară din București, deoarece evenimentul a fost gândit încă de la bun început cu respectarea  strictă a regulilor de prevenție. Am făcut-o și în 2020, cu atât mai mult în 2021. Vizitarea celor 4 pavilioane muzeale ale Art Safari 2021 presupune purtarea obligatorie a măștii de protecție, asigurarea și păstrarea distanței sociale, dezinfectare periodică și asigurarea unui flux controlat de vizitatori, printr-un acces de tip circuit”, declară Ioana Ciocan, Directorul Art Safari.

„ArtSafari este acel eveniment catalizator pentru iubitorii de artă, care a devenit o tradiție bucureșteană. Din fericire poate fi vizitat de oricine, în deplină siguranță și fără obligativitatea de a prezenta un Certificat Verde COVID-19. Din 15 mai 2020, muzeele, galeriile și expozițiile temporare au fost deschise publicului fără a se fi închis vreodată pe perioada stării de alertă. Aceste tipuri de activități culturale, cum este și ArtSafari, s-au bucurat și se bucură de condițiile de acces cele mai aproape de normalitate”, punctează Bogdan Gheorghiu, Ministrul Culturii.

Ediția Art Safari 2021 completează experiența clasică de vizitare cu Night Tours, dar și cu tururile virtuale găzduite de Marius Manole și Horia-Roman Patapievici. Pentru ca arta să poată fi trăită în siguranță!

Biletele și abonamentele pot fi achiziționate pe Tickets.artsafari.ro, dar și la intrarea în Palatul Dacia-România din strada Lipscani nr. 18-20.


Art Safari, operator cultural independent care acționează pe scena de artă din România, este cunoscut îndeosebi pentru organizarea anuală a Pavilionului de Artă București, ale cărui expoziții au fost vizitate de aprox. 195.000 de persoane în cele 7 ediții de până acum. Alături de expoziţiile curatoriale, organizate în București sau în străinătate, Art Safari promovează conținut educațional pentru toate vârstele, găzduind inclusiv ateliere de artă pentru copii și tururi ghidate pentru copii și adolescenţi.

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.