Regizorul Elia Suleiman, despre întâlnirea cu Bucureştiul
https://www.ziarulmetropolis.ro/regizorul-elia-suleiman-despre-intalnirea-cu-bucurestiul/

Regizorul Elia Suleiman, unul dintre invitaţii speciali Les Films de Cannes a Bucarest, festival ce se desfăşoară între 19 şi 25 octombrie, s-a declarat încântat de întâlnirea cu capitala României. Vorbind despre ultimul său într-o conferinţă susţinută luni la Institutul Francez din Bucureşti, regizorul Elia Suleiman a precizat că filmele lui prezintă o realitate care […]

Un articol de |22 octombrie 2012

Regizorul Elia Suleiman, unul dintre invitaţii speciali Les Films de Cannes a Bucarest, festival ce se desfăşoară între 19 şi 25 octombrie, s-a declarat încântat de întâlnirea cu capitala României.
Vorbind despre ultimul său într-o conferinţă susţinută luni la Institutul Francez din Bucureşti, regizorul Elia Suleiman a precizat că filmele lui prezintă o realitate care este de actualitate în multe zone de pe glob.

Referindu-se la masterclass-ul programat să-l susţină la Universitatea de Artă Teatrală şi Cinematografică „I. L. Caragiale”, regizorul palestinian a spus că îi face multă plăcere să împărtăşească din cunoştinţele şi experienţele sale studenţilor.

Întrebat care sunt regizorii pe care îi admiră şi ale căror filme le urmăreşte întotdeauna cu multă plăcere, Elia Suleiman i-a nominalizat pe Roy Anderson, Alfred Hitchkock şi Carol Reed.
„Sunt realizatori (…) care pun totul într-un film şi rămâi în admiraţie atunci când vezi ce creează ei”, a spus regizorul palestinian.

Tema majoră a filmelor lui Suleiman este conflictul dintre Israel şi Palestina, subiect tratat într-o manieră profund personală şi un stil care i-au adus comparaţia cu Jacques Tati şi Buster Keaton. Elia Suleiman semnează atât regia, cât şi scenariile filmelor sale şi are de obicei unul dintre rolurile principale.

Elia Suleiman s-a născut la Nazareth, în 1960. Timp de peste zece ani, între 1982 şi 1993, a locuit la New York, înainte de a reveni în ţara natală, pentru a dezvolta un Departament de Film şi Media la Universitatea din Birzeit, în apropiere de Ramallah. Primul său lungmetraj, „Chronicle of a Disappearance” (1996), drama reîntoarcerii sale în teritoriile ocupate, a fost premiat pentru debut la Festivalul de la Veneţia.

Renumele internaţional a venit odată cu „Divine Intervention”, distins cu Premiul Juriului şi Premiul FIPRESCI la Cannes 2002. A revenit în selecţia oficială în 2009, cu „The Time That Remains”. În 2006, a făcut parte din juriul Festivalului de la Cannes. Din 2008, este profesor de film la European Graduate School, în Elveţia, şi ţine conferinţe în universităţi de profil din lume.

 

Sursa: Agerpres

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.