România, reprezentată anul acesta în Selecția Oficială la Cannes de La Civil, un film de Teodora Ana Mihai
https://www.ziarulmetropolis.ro/romania-reprezentata-anul-acesta-in-selectia-oficiala-la-cannes-de-la-civil-un-film-de-teodora-ana-mihai/

La Civil de Teodora Ana Mihai a fost ales în selecţia oficială a Festivalului de la Cannes, 2021, în secţiunea ‘Un Certain Regard’. Director de imagine este românul Marius Panduru (autor al imaginii filmelor “Babardeală cu bucluc sau porno balamuc”, “Poliţist adjectiv”, “Closer to the Moon”, “Aferim!” sau “Eu când vreau să fluier, fluier”).

Un articol de Petre Ivan|4 iunie 2021

Filmul este o coproducție Belgia (Menuetto Film) România și Mexic, cu sprijinul Eurimages, având girul unor cineaști consacrați precum frații Dardenne (Les films du Fleuve, Belgia), Cristian Mungiu (Mobra Films, România) și Michel Franco (Teorema, Mexic).

Teodora Ana Mihai s-a născut la București în 1981 iar în 1989 s-a mutat cu părinții în Belgia. Și-a descoperit pasiunea pentru cinematografie în liceu la San Francisco, California, și a urmat cursurile Facultății de Film din New York. A început să lucreze în Belgia ca scenaristă și apoi ca asistentă de regie, în special pentru Frank Van Passel. Documentarul său Waiting for August, despre o familie de fete din Bacău care cresc singure în așteptarea părinților plecați la muncă în străinătate a câștigat premii în peste zece țări și a fost nominalizat la Premiile Europene de Film.

La Civil spune povestea lui Cielo, o mamă din Mexic care își caută fiica răpită de membrii unui cartel de droguri. Cum autoritățile nu reușesc să o ajute, Cielo ia lucrurile în propriile mâini și se transformă treptat din gospodină în activistă răzbunătoare. Filmul a fost filmat în noiembrie-decembrie 2020 în Durango, Mexic, în timpul pandemiei COVID-19. La Civil se bazează pe evenimente reale și este rezultatul mai multor ani de cercetări ample întreprinse de regizoare în colaborare cu scriitorul mexican Habacuc Antonio de Rosario.

„Sunt cu adevărat fericită de această selecție la Cannes. Sunt incredibil de recunoscătoare că a fost posibil să spun această poveste sfâșietoare a unor familii care și-au pierdut copiii din cauza cartelurilor (care persistă și în prezent)”, spune Teodora Mihai. La Civil este un film despre o mamă puternică, care refuză să fie o victimă și se apără. Este motivată de o forță primordială pentru a-și găsi fiica cu orice preț. Este o poveste universală care va atinge pe toată lumea”, spune Teodora Ana Mihai.

La Civil a fost inspirat de poveștile terifiante ale victimelor cartelurilor de droguri și ale familiilor acestora, printre care viața fascinantă și tragică a lui Miriam Rodríguez, despre care s-a scris recent în New York Times. Atmosfera din La Civil amintește de serialul polițist Narcos, narată însă din punctul de vedere al victimei. Scriitorul mexican Habacuc Antonio De Rosario a scris scenariul împreună cu Teodora Mihai.

Proiectul a fost dezvoltat în colaborare cu Cinéfondation (în cadrul festivalului de la Cannes) și Torino Film Lab. Principalul finanțator al filmului La Civil a fost Fondul Audiovizual din Flandra (VAF), cu sprijinul Centrului Cinematografic și Audiovizual Belgian, a Centrului Național al Cinematografiei (CNC) din România și a Eurimages – Fondul European de Sprijin pentru Cinema. Urban Distribution International (UDI) este agentul de vânzări al filmului.

Filmul va fi distribuit în România de Voodoo Films, iar premiera este preconizată toamna aceasta în cadrul festivalului Les Films de Cannes à Bucarest, ediția a 12-a, care va avea loc între 22-31 octombrie.

 

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.