Roxana Fânață, actriță: „Dacă schimbăm ordinea literelor din ROMÂNIA și scoatem diacriticele devine ARMONIA”
https://www.ziarulmetropolis.ro/roxana-fanata-actrita-daca-schimbam-ordinea-literelor-din-romania-si-scoatem-diacriticele-devine-armonia/

INTERVIU Roxana este angajată a Teatrului de Nord din Satu Mare, dar are şi colaborări cu alte teatre (o puteţi vedea şi la Naţionalul din Timişoara).

Un articol de Andrei Crăciun|25 septembrie 2019

Roxana Fânață s-a remarcat în acest început de toamnă la Gala HOP (Gala Tânărului Actor). Iată, lumea teatrului văzută de la Satu Mare, așadar.

Roxana Fânață, actriță. De unde vine Roxana și unde vrea ea să se îndrepte? Să privim un pic în urmă către devenirea sa. Cum s-a format actrița de astăzi?

Străbunica picta și juca într-o trupă de teatru de amatori, condusă de străbunicul meu, bunica își dorea să devină balerină sau actriță și iubea pianul, iar mama, printre alte hobby-uri artistice, își croia și confecționa singură hainele. Deci, cred că sunt suma unor dorințe și pasiuni puternice, nerostite până la capăt, cărora printr-un soi de curaj și susținere le-am dat glas. Traversez o perioadă bună, productivă, din care încerc să învăț cât mai mult, dar încotro vreau să mă îndrept… nu știu. Cred că nimic nu e întâmplător și știu că totul se întâmplă cu un scop. Dar răspunsul la întrebarea „de ce?” e frumos să apară pe parcurs.

SPECTACOLE. Să mergem și mai departe. În ce spectacole ai jucat în stagiunea trecută și ce urmează în această toamnă/iarnă? Unde să vină publicul spectator să vă vadă?

Momentan sunt angajată a Teatrului de Nord din Satu Mare, dar am și câteva colaborări cu alte teatre. La Satu Mare v-aș invita să vedeți „Rețeta perfecțiunii în foarte mulți pași care nu duc nicăieri”, un spectacol de teatru fizic, de Andrea Gavriliu, „Janna”, de Iaroslava Pulinovici în regia lui Dumitru Acriș, „God is a DJ”, de Falk Richter, în regia lui Andrei Raicu. Acestea sunt primele spectacole care îmi vin în minte, fiind spectacole foarte dragi sufletului meu. De asemenea joc și în spectacolul „Rambuku”, de Jon Fosse, regia Mihai Măniuțiu, coregrafia Andrea Gavriliu, la Teatrul Național „Mihai Eminescu”, Timișoara, spectacol la care „alerg” cu o mare bucurie de câte ori este programat. În ceea ce privește stagiunea următoare, voi lucra cu regizorul Daniel Vulcu pentru piesa „Bani din cer”, de Ray Cooney, iar apoi cu Catinca Drăgănescu, care va monta „Legea celui mai puternic” de Dominik Bush.

ROMÂNIA. Ce relație are Roxana cu țara noastră? Se simte bine aici, îi place, vrea să emigreze și să nu mai audă de noi niciodată? Cum vede ea viitorul României?

M-am născut aici. Nu vreau să plec. Aș fi putut să îmi încep studiile în străinătate, dar am ales să rămân. Dacă schimbăm ordinea literelor din ROMÂNIA și scoatem diacriticele devine ARMONIA. Iar viitorul frumoasei noastre țări depinde de noi toți, în egală măsură.

IDOLI. Are Roxana idoli? Către cine se îndreaptă privirile admirative ale actriței? Ca cine voia să fie atunci când era mică?

Admir mulți oameni. Doamna Miriam Cuibus, alături de Cătălin Codreanu, Cristian Grosu și Raluca Lupan, profesorii mei, sunt oamenii care mi-au descifrat timp de 3 ani, zi de zi, frumusețea artelor și mai ales a teatrului. Le admir foarte mult dăruința și generozitatea, printre multe altele, desigur. În liceu, făceam parte dintr-o trupă de teatru francofon, Amifran, condusă de Florin Didilescu, căruia îi mulțumesc constant pentru ce m-a învățat și îi admir credința cu care își duce la bun sfârșit fiecare vis! Ca cine îmi doream să fiu atunci când eram mică? Nu știu. Știu doar că îmi doream să fiu mare, iar acum mi-ar plăcea, uneori, să fiu din nou mică.

DE VĂZUT. Ce tineri ne recomandați din lumea noastră artistică, să-i promovăm în site-ul nostru, să vadă cetățeanul că nu mai avem noi actorii de altădată, dar îi avem pe cei de acum, ceea ce nu e tocmai puțin lucru. 

Sunt mulți tineri, foarte mulți tineri care merită promovați, motiv pentru care aleg să trec numele foștilor mei colegi de generație: Crina Andriucă, Carina Bunea, Radu Catană, Vlad Călin, Sonia Divile, Luiza Ghindă, Dan Cristian Ioniță, Raluca Marina Gheorghiu, Ioana Pașca, Rodica Gabriela, Ana Maria Pop, Oana Marcu, Robert Nagy, Ștefania Misăilă, George Sfetcu și Gabriela Todoruț.

Străbunica picta și juca într-o trupă de teatru de amatori, condusă de străbunicul meu, bunica își dorea să devină balerină sau actriță și iubea pianul, iar mama, printre alte hobby-uri artistice, își croia și confecționa singură hainele. Deci, cred că sunt suma unor dorințe si pasiuni puternice, nerostite până la capăt, cărora printr-un soi de curaj și susținere le-am dat glas. (Roxana Fânață, actriță)

Foto: Karim Rosati, Robert Costea, Andrei Gîndac



03
/05
/16

În lumea teatrului sunt multe orgolii, deci relația cu un actor poate fi uneori destul de complicată. Crede Sorina Ştefănescu, pe care o puteți vedea la Teatrul “Naţional” din Bucureşti, Teatrul „I.C. Nottara”, ArCuB Godot Cafe. La Teatrul “Metropolis” joacă în spectacolele „Funcţionarii” de A.P. Cehov şi „Cum se cuceresc femeile” de Woody Allen, în regia lui Liviu Lucaci.

20
/04
/16

Prezent zilele acestea la cea de-a X-a ediție a Festivalul Internațional Shakespeare de la Craiova, în anul în care sărbătorim 400 de ani de la trecerea în eternitate a lui William Shakespeare, Michael Dobson – director al Institutului Shakespeare, Universitatea din Birmingham, al doilea cel mai mare shakespeare-olog recunoscut din lume, a oferit Ziarului Metropolis un interviu, în exclusivitate, prin intermediului celebrului fotograf Simion Buia.

31
/03
/16

Gheorghe Ifrim crede că un actor bun poate juca și divertisment, la televiziune, și roluri consistente în teatru. La Metropolis, îl puteți vedea în spectacolul „O femeie drăguţă cu o floare şi ferestre deschise spre Nord”, în regia lui Mihai Constantin.

29
/03
/16

„Cahiers du Cinema” caută inovaţia, sinceritatea, un cinema liber, care nu manipulează. Suntem împotriva unui cinema prea serios, după rețetă, care răspunde aşteptărilor festivalurilor – afirmă, într-un interviu în exclusivitate pentru Ziarul Metropolis, Joachim Lepastier, critic de la celebra revistă franceză. Regizorul român favorit – Corneliu Porumboiu. 

25
/03
/16

A condus Teatrul de Artă Deva, a fost lector la Universitatea  „Lucian Blaga” din Sibiu şi prim regizor la Teatrul National „Radu Stanca” din Sibiu. În prezent este managerul Teatrului “Tony Bulandra” din Târgovişte şi conferenţiar universitar la Universitatea „Babeş-Bolyai” din Cluj Napoca. Mc. Ranin este cunoscut pe toate continentele, de unde aduce artişti din aproape toate culturile şi religiile, în consacratul Festival „Babel”, ce are loc în fiecare an între 1 și 12 iunie.

23
/03
/16

Teofia Juravle citeşte cu ochi proaspăt realitatea urbană sau rurală, identitatea naţională, apoi le transpune în tablourile sale. A expus ceva timp în ţară, apoi în străinătate şi a avut succes. Săptămâna trecută, pe o stradă în spatele Teatrului Metropolis, într-un spaţiu original numit “Gallery”, a avut loc vernisajul expoziţiei sale de pictură pe sticlă, “Identitate”, care va putea fi vizionată până în 28 martie.

17
/03
/16

Ministrul Culturii Vlad Alexandrescu este unul dintre cei mai activi miniştri din Cabinetul Dacian Cioloş. Fost ambasador în Luxemburg, nepot al marelui om de litere Tudor Vianu, profesor universitar consacrat, doctor la Paris  cu o lucrare asupra căreia nu planează suspiciuni de plagiat. Ce caută acest om în Guvernul României?

14
/03
/16

A absolvit facultatea de teatru la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică, București, clasa Ion Cojar - Adrian Titieni şi un masterat de actorie la clasa profesorilor Gelu Colceag - Tania Filip, în 2011.  Sabina Brânduşe a participat la numerose proiecte de televiziune și scurtmetraje. Debutul cinematografic și l-a făcut cu pelicula "California Dreamin' ", premiat la Cannes în 2007.

Pagina 20 din 38« Prima...10...1819202122...30...Ultima »